Skocz do zawartości

Szarpanie na LPG przy niskich obrotach Forek 2.0 NA


janu23

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem, mam mały problem w forku. Szarpanie, kangurowanie pojawia się tylko przy jeździe na lpg przy niskich obrotach. Np. jadąc na dowolnym biegu bez gazu gdy prędkość i obroty spadają zaczyna się szarpanie, czasem wywala Check (wypadanie zapłonu na cylindrze -  sytuację obserwuję od jakiegoś czasu i błedu nie wywala tylko na jednym cylindrze tylko na rożnych, np raz na 1wszym, potem na 4tym, później na 2gim itd.

Na zimnym silniku po przełączeniu na lpg drążek zmiany biegów przez jakiś czas drży, silnik pracuję trochę nierówno.

Natomiast po rozgrzaniu na wolnych obrotach na lpg wszystko chodzi płynnie, ale szarpanie przy jeździe bez gazu na gażdym biegu pozostaje - szarpanie to występuje przy najniższych prędkościach dla danego biegu. Np ruszam na lpg na jedynce, ledwo się toczę, puszczam gaz i auto szarpie ale jak przełączę na benzynę jest ok.

Podobny problem jest jesli jadę np na 4tym biegu z prędkością ok 50 km/h i zacznę przyspieszać to na lpg dzieje się to dość nierówno a na benzynie wsio ok.

Ja obstawiam kable i ewentualnie świece ale czy to mogą być np zuzyte membrany w reduktorze lpg? instalacja jest BRC "fabryczna" z Italii, normalna sekwencja IV generacji. Błędów w sterowniku lpg nie ma.

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany

 

ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany

 

ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna

Ale wypadanie zapłonu jest coraz to na innym cylindrze więc wtryski bym wykluczył ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, tzn. ten z szarpaniem na niskich obrotach. Podejrzewam przepływomierz bądź luzy zaworowe. Mój gazownik (tylko jeden w Trójmieście, sic!) od instalacji Koltec II generacji (pół sekwencja) zwala też winę na samą instalację i chętnie by mi ją zmienił na nową (oczywiście zarabiając na tym odpowiednio). Oczywiście regulację robił, ale problemu nie wyeliminował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów .

A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież

 

 

na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

;)  

 

No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C ;) (w zależności od mieszaniny propanu i butanu).

Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG.

Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak pisze Palulus,w pierwszej kolejności sprawdziłbym układ zapłonowy (świece. przewody, itd) kontrola luzów, a na końcu ewentualnie ich regulacja

 

 

Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów .

A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież

 

 

na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

;)  

 

No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C ;) (w zależności od mieszaniny propanu i butanu).

Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG.

Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...