janu23 Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Czołem, mam mały problem w forku. Szarpanie, kangurowanie pojawia się tylko przy jeździe na lpg przy niskich obrotach. Np. jadąc na dowolnym biegu bez gazu gdy prędkość i obroty spadają zaczyna się szarpanie, czasem wywala Check (wypadanie zapłonu na cylindrze - sytuację obserwuję od jakiegoś czasu i błedu nie wywala tylko na jednym cylindrze tylko na rożnych, np raz na 1wszym, potem na 4tym, później na 2gim itd. Na zimnym silniku po przełączeniu na lpg drążek zmiany biegów przez jakiś czas drży, silnik pracuję trochę nierówno. Natomiast po rozgrzaniu na wolnych obrotach na lpg wszystko chodzi płynnie, ale szarpanie przy jeździe bez gazu na gażdym biegu pozostaje - szarpanie to występuje przy najniższych prędkościach dla danego biegu. Np ruszam na lpg na jedynce, ledwo się toczę, puszczam gaz i auto szarpie ale jak przełączę na benzynę jest ok. Podobny problem jest jesli jadę np na 4tym biegu z prędkością ok 50 km/h i zacznę przyspieszać to na lpg dzieje się to dość nierówno a na benzynie wsio ok. Ja obstawiam kable i ewentualnie świece ale czy to mogą być np zuzyte membrany w reduktorze lpg? instalacja jest BRC "fabryczna" z Italii, normalna sekwencja IV generacji. Błędów w sterowniku lpg nie ma. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 A zawory kiedy były sprawdzane/regulowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janu23 Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 zawory??? hmmm, nie wiadomo, auto jest u nas rok i nie były sprawdzane, wcześniej nie wiadomo. Ale przy lekko podpartych zaworach na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Jeśli objawy występują tylko na LPG a na Pb ich nie ma,to instalka LPG do kontroli i regulacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 (edited) właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna Edited April 1, 2015 by cOijN Link to comment Share on other sites More sharing options...
janu23 Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna Ale wypadanie zapłonu jest coraz to na innym cylindrze więc wtryski bym wykluczył ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cOijN Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 co nie zmienia faktu, że autko i tak musi trafić w ręce kogoś obeznanego z LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgoos Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Mam podobny problem, tzn. ten z szarpaniem na niskich obrotach. Podejrzewam przepływomierz bądź luzy zaworowe. Mój gazownik (tylko jeden w Trójmieście, sic!) od instalacji Koltec II generacji (pół sekwencja) zwala też winę na samą instalację i chętnie by mi ją zmienił na nową (oczywiście zarabiając na tym odpowiednio). Oczywiście regulację robił, ale problemu nie wyeliminował. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Za mała dawka LPG w zakresie niskich obrotów ,korekta na plus na LPG w tym zakresie ,czasem to jest powodem Link to comment Share on other sites More sharing options...
janu23 Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Za mała dawka LPG w zakresie niskich obrotów ,korekta na plus na LPG w tym zakresie ,czasem to jest powodem ok, dzięki, wydaje się to najrozsądniejsza diagnoza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 A skąd przybywasz na swoim niebieskim rumaku? :-) Warto dodać do opisu skąd jesteś... We Wrocławiu to bym Ci polecił ekstra warsztat LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwiatek6178 Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów . Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów . A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaro_r Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Też miałem Kolteca i ze względu na brak osoby ogarniającej wymieniłem przód instalacji. Jedyne co mi zostało po Koltecu to butla... a w piwnicy rozdzielacz, wtryski, komp i 2 reduktory z czego jeden ma jakieś 11 kkm przebiegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulus Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów . A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg? No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C (w zależności od mieszaniny propanu i butanu). Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG. Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwiatek6178 Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Dokładne tak jak paulus napisał .Na benzynie może być ok a na gazie nie. Przerabialem to w mazdzie winne były świece. Trzeba je częściej wymieniać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sqx Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Tak jak pisze Palulus,w pierwszej kolejności sprawdziłbym układ zapłonowy (świece. przewody, itd) kontrola luzów, a na końcu ewentualnie ich regulacja Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów . A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg? No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C (w zależności od mieszaniny propanu i butanu). Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG. Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now