Jump to content

Szarpanie na LPG przy niskich obrotach Forek 2.0 NA


janu23
 Share

Recommended Posts

Czołem, mam mały problem w forku. Szarpanie, kangurowanie pojawia się tylko przy jeździe na lpg przy niskich obrotach. Np. jadąc na dowolnym biegu bez gazu gdy prędkość i obroty spadają zaczyna się szarpanie, czasem wywala Check (wypadanie zapłonu na cylindrze -  sytuację obserwuję od jakiegoś czasu i błedu nie wywala tylko na jednym cylindrze tylko na rożnych, np raz na 1wszym, potem na 4tym, później na 2gim itd.

Na zimnym silniku po przełączeniu na lpg drążek zmiany biegów przez jakiś czas drży, silnik pracuję trochę nierówno.

Natomiast po rozgrzaniu na wolnych obrotach na lpg wszystko chodzi płynnie, ale szarpanie przy jeździe bez gazu na gażdym biegu pozostaje - szarpanie to występuje przy najniższych prędkościach dla danego biegu. Np ruszam na lpg na jedynce, ledwo się toczę, puszczam gaz i auto szarpie ale jak przełączę na benzynę jest ok.

Podobny problem jest jesli jadę np na 4tym biegu z prędkością ok 50 km/h i zacznę przyspieszać to na lpg dzieje się to dość nierówno a na benzynie wsio ok.

Ja obstawiam kable i ewentualnie świece ale czy to mogą być np zuzyte membrany w reduktorze lpg? instalacja jest BRC "fabryczna" z Italii, normalna sekwencja IV generacji. Błędów w sterowniku lpg nie ma.

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zawory??? hmmm, nie wiadomo, auto jest u nas rok i nie były sprawdzane, wcześniej nie wiadomo. Ale przy lekko podpartych zaworach na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany

 

ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna

Edited by cOijN
Link to comment
Share on other sites

właśnie tak miałem, chodził na 3 cylindrach- jeden wtrysk świrował i nie zawsze trybił i idzie do wymiany

 

ps. nie jeździj tak dopóki tego nie sprawdzisz = tylko benzyna

Ale wypadanie zapłonu jest coraz to na innym cylindrze więc wtryski bym wykluczył ...

Link to comment
Share on other sites

Mam podobny problem, tzn. ten z szarpaniem na niskich obrotach. Podejrzewam przepływomierz bądź luzy zaworowe. Mój gazownik (tylko jeden w Trójmieście, sic!) od instalacji Koltec II generacji (pół sekwencja) zwala też winę na samą instalację i chętnie by mi ją zmienił na nową (oczywiście zarabiając na tym odpowiednio). Oczywiście regulację robił, ale problemu nie wyeliminował.

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów .

A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież

 

 

na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

;)  

Link to comment
Share on other sites

Też miałem Kolteca i ze względu na brak osoby ogarniającej wymieniłem przód instalacji. Jedyne co mi zostało po Koltecu to butla... a w piwnicy rozdzielacz, wtryski, komp i 2 reduktory z czego jeden ma jakieś 11 kkm przebiegu. 

Link to comment
Share on other sites

 

Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów .

A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież

 

 

na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

;)  

 

No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C ;) (w zależności od mieszaniny propanu i butanu).

Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG.

Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak pisze Palulus,w pierwszej kolejności sprawdziłbym układ zapłonowy (świece. przewody, itd) kontrola luzów, a na końcu ewentualnie ich regulacja

 

 

Zacznij od swiec zapłonowych i przewodów .

A na Pb nie wykazywałyby niedomagań w swojej pracy?Bo przecież

 

 

na benzynie byłoby wszystko ok a objawy tylko na lpg?

;)  

 

No właśnie nie będzie dawało żadnych oznak. Przynajmniej w pierwszym okresie. Trzeba pamiętać że paliwo gazowe ma znacznie wyższą temperaturę zapłonu, zatem koniecznym jest doprowadzenie większej energii z układu zapłonowego do zapalania mieszanki gazowo-powietrznej niż dla benzyny. Pamiętajmy temperatura zapłonu benzyny ok 220 st C ( w zależności od rodzaju benzyny), zaś LPG 450 st C ;) (w zależności od mieszaniny propanu i butanu).

Stąd oznaki zużycia świec zapłonowych, przewodów zapłonowych i cewki w pierwszym momencie będą odczuwalne tylko przy jeździe na LPG.

Moja diagnoza sprawdź najpierw układ zapłonowy potem dopiero grzeb w sterowniku LPG.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...