adamski Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) To super, że sposób zadziałał Prowadnicę na którą się nasuwa zacisk mam u góry a dół przykręcany długą śrubą (Antyk 92) . U Ciebie może być inaczej. Znalazłem na YT coś takiego, może Cię naprowadzi. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez adamski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Robiłem i ja regenerację zacisków przód, moje tłoczki z prawego zacisku wyglądały tak: Za nowy zestaw z dwoma tłoczkami zapłaciłem 80, a sam zestaw 18. Tłoczki wypychałem powietrzem tylko grubą rurę w miejsce klocków tak żeby za daleko nie wyskoczyły. Prawy zacisk był skorodowany powyżej uszczelniacza tłoczków to wiertarka i i szczotka druciana załatwiła sprawę, montaż na tą polską pastę do tłoczków. Prowadnica z gumową tulejka wg service manual na dole (nr 4): Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez Szymon Chowicki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek5 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Panowie mam dylemat. Też zabrałem się odświeżenie zacisków i mam kłopot z tyłem. Muszę wymienić prowadnice w jednym zacisku bo pęknięta jest gumaka ale posiadam prowadnice typu 1, natomiast dostępne w sklepie są tylko typ 2. Czy ktoś z Was robił podmianę i może mi powiedzieć czy 2 będą pasować czy muszę szukać 1. Typ 1 Typ 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Panowie mam dylemat. Też zabrałem się odświeżenie zacisków i mam kłopot z tyłem. Muszę wymienić prowadnice w jednym zacisku bo pęknięta jest gumaka ale posiadam prowadnice typu 1, natomiast dostępne w sklepie są tylko typ 2. Czy ktoś z Was robił podmianę i może mi powiedzieć czy 2 będą pasować czy muszę szukać 1. Typ 1 Typ 2 Dlaczego nie zapytasz o to w ASO? Koszt oryginalnej prowadnicy to ~30zł/szt. Warto się zastanawiać nad nieoryginalnymi? Jak chcesz koniecznie przez Internet, to tutaj masz oba rodzaje dolna: http://allegro.pl/subaru-legacy-03-09-prowadnica-zacisku-hamulcowego-i5496690054.html górna: http://allegro.pl/subaru-legacy-03-09-prowadnica-zacisku-hamulcowego-i5496690058.html Jeżeli masz uszkodzoną jedynie gumkę dolnej prowadnicy, to też jest dostępna oddzielnie w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek5 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 (edytowane) WOJO pisząc "z tyłem" chodzi mi o tlyni zacisk, a to co podesłałeś jest na przód i te kupiłem bez problemu. Prowadnice tylnich zacisków występują w 2 wersjach i kwestia czy można je zamienić bo typ 1, który mam (czyli główka w kształcie śruby) jest niedostępny w sklepie, a do ASO nie mogłem się dodzwonić bo nie działa telefon. Edit: Dodzwoniłem się. Samych gumek nie ma tylko komplet z prowadnicami 110zł netto. Sprawdziłem różne możliwości, zamiennika brak, pozostaje tylko ASO i subarowe nic czyli 135zł w razie konieczności wymiany. Na szczęście wygląda, że tylko gumka do wymiany, a gumki pasują te od przednich prowadnic. Kolego Szymon, masz może taki schemat do tylnych zacisków? Edytowane 29 Czerwca 2015 przez fikolek5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 WOJO pisząc "z tyłem" chodzi mi o tlyni zacisk, a to co podesłałeś jest na przód i te kupiłem bez problemu. Prowadnice tylnich zacisków występują w 2 wersjach i kwestia czy można je zamienić bo typ 1, który mam (czyli główka w kształcie śruby) jest niedostępny w sklepie, a do ASO nie mogłem się dodzwonić bo nie działa telefon. Edit: Dodzwoniłem się. Samych gumek nie ma tylko komplet z prowadnicami 110zł netto. Sprawdziłem różne możliwości, zamiennika brak, pozostaje tylko ASO i subarowe nic czyli 135zł w razie konieczności wymiany. Na szczęście wygląda, że tylko gumka do wymiany, a gumki pasują te od przednich prowadnic. Kolego Szymon, masz może taki schemat do tylnych zacisków? Dlatego Ci pisałem o przednich. Widzę, że się domyśliłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shizuo1 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Patrząc na schemat czy zacisk+jarzmo w rzeczywistości zamontowane nie są odwrócone a co za tym idzie prowadnica z gumką powinna być na górze ? Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez shizuo1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Patrząc na schemat czy zacisk+jarzmo w rzeczywistości zamontowane nie są odwrócone a co za tym idzie prowadnica z gumką powinna być na górze ? Na dole. Tak jak na schemacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shizuo1 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Okej. Czyli wcześniej miałem źle założone. Wymieniłem je i założyłem poprawnie ( z gumką na dole). O ile w płaszczyźnie "wchodzi-wychodzi" pracuje jak powinno, to po założeniu zacisku nadal telepie się na boki i mnie denerwuje. Co może być jeszcze przyczyną? Zabrać się za tłoczki+gumki, blaszki mocowania klocków? Gniazdo prowadnicy w jarzmie już się zużył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Okej. Czyli wcześniej miałem źle założone. Wymieniłem je i założyłem poprawnie ( z gumką na dole). O ile w płaszczyźnie "wchodzi-wychodzi" pracuje jak powinno, to po założeniu zacisku nadal telepie się na boki i mnie denerwuje. Co może być jeszcze przyczyną? Zabrać się za tłoczki+gumki, blaszki mocowania klocków? Gniazdo prowadnicy w jarzmie już się zużył? Ale jak Ci się telepie na boki, bo nie rozumiem? Jak wymieniłeś klocki, to przed pierwszym użyciem hamulca, całe jarzmo będzie dość luźno "chodzić" na boki. Po wciśnięciu pedału hamulca tłoczki docisną klocki i nic nie powinno być luźne. Ile Ci zostało okładziny na klockach? Masz założone blaszki między tylną powierzchnie klocka, a zacisk i z drugiej strony między tylną powierzchnię klocka, a tłoczki? Czy blaszki centrujące klocków (górna i dolna) znajdujące się w jarzmie są całe i prawidłowo działają, utrzymując klocki we właściwej pozycji? Czy smarowałeś miejsca między wszystkimi blaszkami, a klockami? Jaki smar dałeś, między tymi blaszkami, a jaki na prowadnice? Do poczytania na wolnym czasie: http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/Dodatek25_WWW.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shizuo1 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Np. kopniesz w koło to brzęczy, rusza się poziomo (zacisk uderza w klocek). Klocki i tarcze wymieniał mechanik i mają przebieg ok.3000. Brak blaszek pomiędzy klocek a zacisk i tłoczek a klocek. Blaszki centrujące klocek są okej. Na prowadnicę dałem smar jaki był w zestawie naprawczym (czerwony) Śladu po smarze między klockiem a zaciskiem nie widzę. Czy brakujące blaszki można dokupić? Czy w komplecie klocków BREMBO P 78 013 powinny być a mechanik ich nie założył? Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez shizuo1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Odgrzebuję kotleta. Wczoraj postanowiłem wymienić klocki i okazało się, że w obu zaciskach przednich (4tłok wrx) mam wewnętrzne dolne tłoczki zablokowane - po prostu NIE DO RUSZENIA. I teraz będę oczywiście kupował zestaw naprawczy i naprawiał ALE czy mogą się tu doświadczeni i mądrzy wypowiedzieć czy tłoczki też należy wymienić czy zazwyczaj da się je spokojnie 'wypolerować'? - wiem, że to trochę wróżenie z fusów bo nie wiadomo co będzie po ich zdjęciu, ale może ktoś doświadczony wie, że na 100 napraw zacisków wymienił może raz tłoczek, więc raczej każdy da się 'zregenerować' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Odgrzebuję kotleta. Wczoraj postanowiłem wymienić klocki i okazało się, że w obu zaciskach przednich (4tłok wrx) mam wewnętrzne dolne tłoczki zablokowane - po prostu NIE DO RUSZENIA. I teraz będę oczywiście kupował zestaw naprawczy i naprawiał ALE czy mogą się tu doświadczeni i mądrzy wypowiedzieć czy tłoczki też należy wymienić czy zazwyczaj da się je spokojnie 'wypolerować'? - wiem, że to trochę wróżenie z fusów bo nie wiadomo co będzie po ich zdjęciu, ale może ktoś doświadczony wie, że na 100 napraw zacisków wymienił może raz tłoczek, więc raczej każdy da się 'zregenerować' Niestety wszystko zależy od tego co zastaniesz po wyciągnięciu tłoczka. Może się okazać,że wżery są zbyt duże do tego by polerka im pomogła. Z jakiegoś powodu te tłoczki się zablokowały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 No to z racji, że muszę naprawić to tego samego dnia (bo jadę do uprzejmego kolegi na robotę) to zapewne warto kupić dwa nowe tłoki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 No w takim wypadku chyba warto, najwyżej umów się w sklepie że oddasz jakby nie był potrzebny. Jak ostatnio robiłem całe hamulce u siebie, to na 6 tłoczków 1 był do wymiany, reszta albo ładna albo udało się wypolerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się