Jump to content

Wrx duże spalanie 18-19 litr. i czuć benzynę w aucie


Makaron77
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Panowie problem polega na tym że auto przy normalnej jeździe pali około 18-19 litrów, przy czym po zapaleniu auta na zimnym silniku, w środku w aucie czuć jest zapach benzyny ( na ciepłym jak stoję np. na światłach też wydaje mi się że czuć benzyne), przepatrzyłem co nieco forum i wnioskowałem że przyczyna może być sonda lamda, i teraz pytanie czy jest tylko jedna sonda i czy ona może być przyczyna takiego spalania?

 

Zlokalizowałem taką ( jedną) zaraz za turbina ( nr:22690AA500 DENSO), która jest wkręcona nie w rurę-bezpośrednio tylko w jakaś ( tulejkę-dystans)- CZY tak ma być?

 

Auto podpoiłem do AUTO-COM-a i na wartościach rzeczywistych sonda na  na zimnym i na ciepłym silniku wskazuje wartość ( uboga) co może powodować "sypanie" benzyną która wlewa się jak z wiaderka,a co daj =lej skutkuje spalaniem.

 

Czy sonda jest do wymiany? czy może ta tulejka przekłamuje wskazania?

Link to comment
Share on other sites

To zacznij od najgorszego kompresja swiece cewki.

Auto pracuje równo, chodzi jak torpeda, nie kopcji nie szarpie, tylko dużo pali :)

 

myślę ze trzeba zacząć od najprostszego "sonda" bo jeżeli sonda nie pokazuje na przemian "uboga-bogata" to znaczy że jest uwalona ( w moim odczuciu) może ktoś się wypowie, a przy okazji powie do czego służy ta TULEJKA-DYSTAN która jest wkręcona w wydech a w nią dopiero sonda,

Link to comment
Share on other sites

Auto seria czy po remapie i wydech jest "uwolniony"?

 

auto mam od niedawna, sprowadzone, z francji, od fanatyk marki, na 100% jest coś podkręcone, ( mam rachunki na około 8tyś euro z modyfikacji serwisów i napraw) wydech cały nierdzewka 87mm, dodam tylko że zanim zaczęło śmierdzieć paliwem auto paliło około 14-15 max 

Link to comment
Share on other sites

 

 

wydech cały nierdzewka 87mm

To jest wyjaśnienie sposobu mocowania sondy.

Dobrze zdiagnozuj działanie sondy i w razie potrzeby wymień.Awaria sondy może być wyjaśnieniem zwiększonego zużycia paliwa. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie wzrosło spalanie jak przewód paliwowy zaczął cieknąć na opasce uciskowej :P Była za mocno ściśnięta i przebiła gumę. Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieku pod autem, zapach benzyny też może o tym świadczyć.

Edited by gryka
Link to comment
Share on other sites

U mnie wzrosło spalanie jak przewód paliwowy zaczął cieknąć na opasce uciskowej :P Była za mocno ściśnięta i przebiła gumę. Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieku pod autem, zapach benzyny też może o tym świadczyć.

U mnie było identycznie.  Trzeba sprawdzić najlepiej na zimnym silniku. Jedna osoba przekręca stacyjkę by uruchomiła się pompa paliwa (bez odpalania auta) tak kilka razy, a druga obserwuje przewody paliwowe na łączeniach przewody gumowe - rurki metalowe (przyda się latarka).  Najczęściej przecieka pod kolektorem powietrza.

Link to comment
Share on other sites

 

 

auto paliło około 14-15 max 

 

 

18-19 to u mnie tez normalne spalanie

To kto ma coś "zepsute" ? :P  ;)

Moim zdaniem,takie zużycie paliwa jest zbyt wysokie,tym bardziej przy seryjnym setupie. ;)

O ile oczywiście,mówimy o normalnym,codziennym poruszaniu się autem.

Link to comment
Share on other sites

Panowie a czy jest możliwość sprawdzenia czy ta moja sonda o nr: 22690AA500 DENSO jest właściwą bo jak będę miał kupić to tylko nową i z DESO tylko czy mam szukać dokładnie o tych samych numerach- czy ona jest właściwa, czy ktoś wcześniej nie założył czegoś innego, w co wątpię raczej bo poprzedni właściciel raczej nie żałował kasy.

 

Co do podpowiedzi na temat sprawdzenia szczelności połączeń gumowo-metalowych ( opasek), jest to pomysł oki, choć jeżeli pod autem nie widać żadnych wycieków paliwa (w sumie może odparować), to nie sądzę żeby przez tak zwane " pocenie się" wzrosło tak drastycznie spalanie-ale dzięki za podpowiedz- sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

 

auto paliło około 14-15 max 

 

 

18-19 to u mnie tez normalne spalanie

To kto ma coś "zepsute" ? :P  ;)

Moim zdaniem,takie zużycie paliwa jest zbyt wysokie,tym bardziej przy seryjnym setupie. ;)

O ile oczywiście,mówimy o normalnym,codziennym poruszaniu się autem.

 

zależy co to znaczy "normalne poruszanie się autem" ;) Przeczytałem duuuzo na forum odnośnie spalania wrx/sti i do tej pory nie wiem jakie jest prawidłowe. Moja jazda to 80% miasto i 20% trasa. Na zbiorniku robię od 280-320 km.

Link to comment
Share on other sites

 

 

a przy okazji powie do czego służy ta TULEJKA-DYSTAN która jest wkręcona w wydech

"emulator" się nazywa, ma za zadanie oszukac przebieg pracującej sondy czyli oszukuje AFR, niezbyt rozsądne podejscie ale cenione, u niektórych :D

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli z wydechu zostały usunięte katalizatory, to paliwem w środku będzie śmierdziało zwłaszcza na światłach... Zapach na zimnym to na bank przewody paliwowe pod kolektorem dolotowym - trochę zabawy jest ale później spokój. Co do sondy, to ta sterująca silnikiem jest w kolektorze wydechowym (przed turbo), a druga sprawdzająca sprawność pracy katalizatorów jest za turbiną (gdzieś w tylnej części downpipe) i tulejka ma ją "oszukać", żeby nie wywalało checka (typowe dla bug'a). Nie lepiej odwiedzić dobry warsztat i niech sprawdzą co trzeba? ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisal..przewody pod kolektorem.poszukaj na forum bylo dużo..u mnie tez smierdzialo dwa tyg temu się okazalo jak u wielu ze nie trzeba bylo nawet wymieniać przewodów bo byly odkręcone..do dzis spokój.tylko zabawa jest bo kolektor trzeba zdjąć ale zaczalbym na twoim miejscu od tego a później myślał o sondach...dodam ze mój tez jest srebrny hehe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...