Jump to content

Legacy cięzko odpala i sie dławi.


Popeksadysta

Recommended Posts

Witam, posiadam Legacy z 1996 roku z silnikiem 2.0 . Od dłuższego czasu samochód ciężko odpala, niezależnie od pogody jak i temperatury silnika. Czasami zdarza sie, ze odpala za kazdym razem na dotyk, a raz jest tak, ze trzeba go długo kręcić. Samochód zamierzam wymienić na nowszy model, więc pragnę wyeliminować tę usterkę. Następny problem polega na tym, że auto dławi się przy głębszym dodaniu gazu, dzieje sie tak tylko przy niskich obrotach na rozgrzanym silniku. Na jałowym biegu przy dodaniu gazu czuć drganie silnika, oraz słychać dławienie, sporadycznie pojawia się też wystrzał. Odgłos dobiega z filtru powietrza, lub jego okolic. Po ruszeniu, gdy chce  przyśpieszyć to szarpie,  dusi i równięż lekko strzela, cieżko mu wskoczyć na obroty. Świecie i przewody wymieniane w zeszłą zimę. Spiąłem kostki i sprawdziłem, czy pokazuje błąd, lecz okazało się, ze nie. Wpadłem na pomysł, żeby odłączyć przepływomierz, kiedy tak zrobiłem to wykryło błąd, ale po ponownym podłączeniu i próbie wykasowania błędu poprzez odłączenie minusa nie dało nic. Nadal pokazuje błąd, nie mam pojęcia co zrobić. Dodam, ze auto ma przejechane 360 tyś. i posiada instalację gazową, na benzynie dławienie jest trochę słabsze. Proszę o jakieś sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

W związku z tym, że jeździsz na lpg,ja bym sprawdził świece i przewody, chyba, że od poprzednij wymiany przejechałeś 10kkm. Co do skasowania błędu to odłącz aku na min.15min. i powinien się skasować.

Link to comment
Share on other sites

 

Proszę o jakieś sugestie :)

 

Początek '96, czy koniec ?

 

Tego nie jestem w stanie określić, data pierwszej rejestracji to październik 96 r. więc mozna przypuszczać, że koniec. 

 

Następny problem polega na tym, że auto dławi się przy głębszym dodaniu gazu, dzieje sie tak tylko przy niskich obrotach na rozgrzanym silniku.

Może sonda lambda zmarła i zalewa Ci silnik

 

Być może, że sonda, ale nie wygląda na to, żeby miał spory apetyt na paliwo, chociaż warto to sprawdzić. A po czym mogę poznać, ze zalewa mi silnik ? Nie bardzo jestem w tym ogarnięty, więc proszę o wskazówki ;)

Link to comment
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam, to przed liftingiem wskazówki na zegarach były pomarańczowe (i wtedy luzy zaworowe kasowane hydraulicznie) a po liftingu wskazówki w Legacy zrobiły się białe a silnik 2.0 zmienił sposób regulacji zaworów na ręczny.

Sondę musi sprawdzić diagnosta za pomocą miernika lub oscyloskopu by sprawdzić czy i w jakim zakresie reaguje.

Link to comment
Share on other sites

Sondę musi sprawdzić diagnosta za pomocą miernika lub oscyloskopu by sprawdzić czy i w jakim zakresie reaguje.

Jeżeli chodzi o sondę, to pod koniec lata podczas jazdy zapalił mi się check engine i silnik zgasł, kiedy sprawdziłem co to za błąd, okazało się, ze to błąd sondy. To był jeden jedyny raz i juz nigdy wiecej taki błąd sie nie pojawił.  I jest jeszcze jedna rzecz, że z tym dławieniem sie silnika i szarpaniem jest tak, ze raz jest dobrze, a raz źle.Tak naprawdę to nie ma zasady tego problemu, pojawia się i znika, zupełnie nie wiem o co chodzi. Ale sondę postaram sie sprawdzić. 

A co jest z tym, ze auto mi tak cięzko odpala ? I z tym też róznie bywa, rano potrafi odpalić na dotyk, ale pojade nim troche, odstawie na kilka minut i przy kolejnej próbie uruchomienia silnik kręci dłużej. Czy moze to być czujnik położenia wału?

Link to comment
Share on other sites

W moim, co prawda nowszym bo z 2007 miałem podobny problem z odpalaniem... też sugestie, że zawory (mimo, że mam utwardzone) itp...
Pojechałem do Jaco, który już przez telefon postawił diagnozę... jak się potem okazało całkowicie słuszną, i wystarczyło, że wyciągnął przewód gumowy wchodzący do silnika z reduktora gazu i sprawdził płynem czy nie wycieka nim gaz... WYCIEKAŁ.
Krótka diagnoza: membrana w reduktorze.
Wymieniłem membrane, a dokładniej zrobiłem regenerację reduktora. Koniec problemów z odpalaniem.
Auto śmiga jak nowe.

Moze i u Ciebie podobny problem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...