Skocz do zawartości

ADOS

Użytkownik
  • Postów

    88
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ADOS

  • Urodziny 29.08.1976

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Olsztyn/Stawiguda
  • Auto
    LEGACY 93 EJ22T, LEGACY KOMBI 98 EJ25 AT, CC 94 ABARTH

Ostatnie wizyty

1240 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ADOS

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

4

Reputacja

  1. Nie pytam o sprawność sondy tylko o sklad mieszanki na benzynie.Czyli co pokajuje sonda, lambda bogata czy uboga w momencie szarpania?
  2. A jak szarpie to lambda jest uboga czy bogata?
  3. jak masz wyjęte siedzisko to musisz jeszcze odkręcić dwie, albo trzy śruby na dole oparcia są takie blachy i jak to odkręcisz to lekko uchyl środkową część oparcia i otwórz podłokietnik, żeby odbezcieczyć zapięcia, a następnie unieś całe oparcie do góry jakieś 2-3 cm najpierw z jednej a później z drugiej strony i musie zejść. Oparcie na górze ma haczyki po za tymi śrubami na dole. Trochę namotałem, ale myślę, że pomocnie
  4. Ściągnij pokrywe rozrządu z prawej strony jak patrzysz na przód samochodu (tą małą przy zbiorniczku wyrównawczym). Na kole masz strzałkę, jak ustawisz ją pionowo do góry to regulujesz na 1 cylindrze, strzałka poziomo z prawej to regulujesz na 3 cylindrze, strzałka pionowo w dół to regulacja na 2 cylindrze, strzałka poziomo w lewo to na 4 cylindrze. Zawory ssące (górne) luz 0,20 +/-0,02mm, zawory wydechowe (dolne) luz 0,25 +/-0,02mm. Po ustawieniumożesz jeszcze raz przekręcićpo wszystkich i skontrolować ustawienie dla pewności.
  5. Wesołych Świąt dla wszystkich forumowiczów.
  6. W związku z tym, że jeździsz na lpg,ja bym sprawdził świece i przewody, chyba, że od poprzednij wymiany przejechałeś 10kkm. Co do skasowania błędu to odłącz aku na min.15min. i powinien się skasować.
  7. Legacy I miało metalową osłonę miski olejowej przykręcaną do przedniego pasa na dole i do belki zawieszenia. Co do kierownicy to się nie spotkałem.
  8. Chłodnica powinna mieć korek u góry po przeciwnej stronie zbiorniczka. Trzeba go odkręcić i zalewać płyn aż wyleci tym odpowietrznikiem, po czym należy go zakręcić. Oczywiście z wyczuciem bo jest plastikowy.
  9. Zdecydowanie polecam, zwłaszcza profile zamknięte. Mam styczność za starszymi modelami i mogę stwierdzić, że te auta bardziej gniją od środka niż z zewnątrz, jak nie były uszkodzone. Warto poświęcić trochę czasu i dobrać się w bagażniku do bocznych tapicerek, żeby dobrze zabezpieczyć tylne błotniki i nadkola wewnętrzne. To są najbardzie narażone miejsca na korozję. Zresztą widać po starszych modelach gdzie najpierw korozja wychodzi, na tylnych błotnikach.
  10. Co do tarcz to nie pomoge bo nie kupowałem nigdy EBC. A klocki zielone są wystrczające do codziennej jazdy i nawet dają radę przy ostzejszej ale jest jeden minus klocków EBC, a mianowicie potafią się rozkleić tzn. Część cierna odchodzi od blachy po jakimś czasie.Robią się mikro pęknięcia na połączeniu część cirna-blacha, dostaje się tam woda i koroduje, po czym odłazi. Zjeździłem kilka kpl.i wszystkie się rozkleiły. Polecam w podobnej cenie frodo FDS.
  11. ADOS

    Turbo ssak 2.2

    Z sondą i zegarem jeździłem cały czas. Na lpg można ustawić bez problemu. Co do kagańca to się nie wypowiem bo nigdy się tym nie interedowałem. Myślę, że się da tylko musi być ogarnięty elektonik. Koszty są uzależnione od tego za ile kupisz części. A potrzeba wiatrak, IC, zbiorniczek wyrównawczy turbiny, pompa wody,kolektor wydechowy, przednią belkę i najlepiej sonde z zegarem. Warto mieć zegar doładowania, żyby ustawić odpowiednie nie za duże ciśnienie. Ja jeszcze miałem mała ori chłodniczę oleju która jest pod filtrem oleju.
  12. ADOS

    Turbo ssak 2.2

    "niebieski708" po zrobieniu poprzedniego projektu przejeździłem 2,5 roku i nie widziałem potrzeby dalszego modzenia. Auto używane na co dzień i gdyby nie korozja to dalej by dziadek jeździł bez dalszych modyfikacji. Moja modyfikacja samochodu zaczeła się od zmiany hamulców na komplet od WRX-a 2002r. czyli 4-ro tłoczek z przodu i 2-wu tłoczek z tyłu na wentylowanej tarczy, wszystko o średnicy 290mm. Później wymiana amorów, spręźyn i stabów. Hamulce i zawias zostały wymienione na coś lepszego niż standard w ssaku 2.2 gdy te elementy wymagały już wymiany, a wiec kosztowo też nie było tragedii, bo wydałem tylko trochę więcej niż na zestaw do ssaka, a i tak trzeba było to zrobić. Na koniec został silnik i przeszedł najśmielsze oczekiwania jeśli chodzi o frajdę z jazdy i jego żywotność jak na projekt z rodu "druciarstwo" jak to nie raz zostało tu już napisane. Morał z tego taki, że nie można mierzyć wszystkich jedną miarą, bo każdy ma inne oczekiwania od samochodu i inaczej go eksploatuje, a po za tym jak się zrobi raz a dobrze przemyślany projekt to nie trzeba do niego wracać co pół roku i coś poprawiać. "Bo_LO" , Kaziu myślał coś nad uturbieniem właśnie silnika 2.0 - 125hp bez przepływki, ale nigdy nie zrealizował tego pomysłu. Z tego co pamiętam to mówił, że mogą być problemy z map sensorem, ale nie pamiętam o co dokładnie chodziło. Jak jest przepływka to przy doładowaniu 0,4 radzi sobie tak do 75% obciążenia silnika, a później jest ubogo. U mnie temat był rozwiązany przez bogatsze wystrojenie LPG przy pomocy sondy szerokopasmowej z zegarem AFR.
  13. ADOS

    Turbo ssak 2.2

    Do tej pory osprzęt był z forka s-turbo 99. Ten co terz buduje bedzie miał inny osprzęt ale o tym napiszę jak zrobie i zadziała.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...