Skocz do zawartości

Co daje up-pipe i down-pipe w WRX?


rallymaniak74

Rekomendowane odpowiedzi

Ale gdybym sie nie chwalil ze mam jakies zmiany i nikt by nie wiedzial? A na "smog check" sie nie wybieram juz raczej nigdy bo w czerwcu autko bedzie w Polsce. Sa tu zaklady ktore montuja takie podzespoly ale ja myslalem zeby to zrobic samemu w polsce. A tutaj kupic pare rzeczy np kompletny wydech z kolektorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zmienić tytuł wątku dodając słowo "wymiana", bo odpowiedzią bezpośrednią na pytanie: "Co daje up-pipe i down-pipe w WRX?" jest:

 

Silnik i jego turbina działają (poprawnie).

 

:D

 

A mówię o tym dlatego, że w dziale technicznym off-topów nie ma, natomiast tak sformułowane pytanie mocno do nich zachęca :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rallymaniak: uppipe i downpipe poprawiają reakcję silnikana gaz, zmniejszają laga itp itd. Warto. Natomiast nad samym kolektorem bym się poważnie zastanowił - 1. przy mocy zbliżonej do serii może nic nie poprawiać, 2. psuje dźwięk (zwykle), 3. często nie da się potem założyć płyty pod silnik i wypalają się dziury w seryjnej osłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
za tym idzie remap, pompa i tak dalej i tak dalej...
pompa (paliwa) i tak musi byc bo sie boje ze mi tloki splyna (EGT przy butowaniu to troche ponad 900 - tak jak pisalem na PW), remap to naturalna konsekwencja wymiany wydechu :mrgreen:

zreszta auto jakies takie wolne jest :mrgreen:

 

rozumiem ze w WRXie sa jakies smieci w uppipe (pre cat) i dlatego wymiana cos daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabar, EGT takie wysokie ze względuna ekologie, po rempaie będzie niższe.

Czy nie jest tak ze wysoki EGT jest lepszy ze wzgledu na lepszy spool up? Dlatego np pokrywa sie kolektory ceramika i/lub tasma termoizolacyjna, aby zachowac jak najwiecej energi gazow idacych do turbo. Raczej powinno nam zalezec na jak nawyzszym EGT w granicach bezpieczenstwa.

 

Graty nie mają znaczenia dla EGT w sumie
chyba seryjne tloki szybciej padna niz np. kute? Czy to tylko urban legend?

 

Graty padaja od spalania stukowego, a nie od EGT. Oczywiscie wysokie EGT stwarza duzo lepsze warunki do wystepowania spalania stukowego, dlatego nalezy trzymac sie bezpiecznych zakresow temperatury gazow. Na wystepowanie spalania stukowego wplywa wiele innych czynnikow. Mozna miec dobre EGT i nadal mieszanka moze spalac sie stukowo.

 

Seryjny uppipe od STI nie ma katalizatora i trudno znalezc lepsza czesc zastepujaca go, chyba ze ktos chce miec zewnetrzny wastegate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba seryjne tloki szybciej padna niz np. kute? Czy to tylko urban legend?

 

 

Proces obróbki gęstość materiału nie wpływa w znaczący sposób na odporność termiczną. Jak będzie za ubogo albo będzie mocno stukało to i tak popęka/popłynie

 

 

Czy nie jest tak ze wysoki EGT jest lepszy ze wzgledu na lepszy spool up? Dlatego np pokrywa sie kolektory ceramika i/lub tasma termoizolacyjna, aby zachowac jak najwiecej energi gazow idacych do turbo. Raczej powinno nam zalezec na jak nawyzszym EGT w granicach bezpieczenstwa.

 

De facto to zależy nam na ciśnieniu w kolektorze. Pośrednio jest tak jak mówisz, ale nie do do końca - chcesz mieć bezpieczne EGT ale w CYLINDRZE, w kolektorze rzeczywiscie już chcemy stracić jak najmniej energii.

 

 

Na sppol wpływa EGT na podciśnieniu, a mowa raczej o EGT na pełym obciążeniu a to też trochę co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, teraz mam jasnosc, czyli najlepiej jesli EGT jest utrzymywane na poziomie powiedzmy 900-950 st? Oczywiscie nie osiagajac tej drugiej wartosci przez jakis dlugi czas . Mowa o pojezdzawkach a nie o przemieszczaniu sie w miescie :mrgreen: Podobnie jak Przemeq w jednym ze swoich postow zauwazylem ze temp spalin zmienia sie bardzo dynamicznie i kazde zdjecie nogi z gazu powoduje nieomal natychmiastowa reakcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabar, jak Ci pisałem - ja na pojeżdżawkach* dojeżdżam do 920, mam na tę wartość ustawiony alarm i po jej osiągnięciu dojeżdżam tylko do końca kółka i wóz idzie do schłodzenia. O. :cool:

 

 

 

* - wszystkich pięciu, na których w życiu byłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie jest tak ze wysoki EGT jest lepszy ze wzgledu na lepszy spool up? Dlatego np pokrywa sie kolektory ceramika i/lub tasma termoizolacyjna, aby zachowac jak najwiecej energi gazow idacych do turbo. Raczej powinno nam zalezec na jak nawyzszym EGT w granicach bezpieczenstwa.

 

De facto to zależy nam na ciśnieniu w kolektorze.

Cisnienie zalezy rowniez od temperatury.

Pośrednio jest tak jak mówisz, ale nie do do końca - chcesz mieć bezpieczne EGT ale w CYLINDRZE, w kolektorze rzeczywiscie już chcemy stracić jak najmniej energii.

Czy z mojej wypowiedzi wynika cos innego?

 

 

Na sppol wpływa EGT na podciśnieniu, a mowa raczej o EGT na pełym obciążeniu a to też trochę co innego.

Tu nie rozumie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael napisał/a:

Na sppol wpływa EGT na podciśnieniu, a mowa raczej o EGT na pełym obciążeniu a to też trochę co innego.

 

Tu nie rozumie o co chodzi.

 

Wtedy kiedy zbija się EGT np. podając więcej paliwa nie ma to wpływu na spool bo turbo się kręci na maksa i otwarty jest WG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...