22dario22 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Witam Oddałem swojego forka 2.5 AT 2002r. do zagazowania mojemu znajomemu i niestety już rozkładamy ręce... Instalacja STAG 4 isa 2 wtryski były zielone HANA teraz te największe chyba niebieskie, reduktor czerwony 250 KM. PROBLEM: przy max obciążeniu czyli but w podłodze na 2 lub 3 biegu powyżej 4 - 5 tysięcy obr. samochód muli, zwalnia jakby brakowało mu gazu. Szarpie przy zmianie biegów powyżej 5 tys. obrotów. Znajomy rozkłada ręce, ustawialiśmy mapy chyba 4 razy jeżdżąc 2h, zmienialiśmy ciśnienie nic nie pomogło, mówił że nawet u siebie nie ma tak idealnej mapy. Przy niskich obciążeniach jest wszystko ok, z jedynki zbiera się do 6 tyś idealnie, na 2 i 3 klapa, im dłużej trzyma się pedał w podłodze tym gorzej. Dodam że nie ma nawet najmniejszego spadku ciśnienia na reduktorze przy max bucie. Dołączam zdjęcia instalacji i ustawienia, mapa na zdjęciu ustawiana na szybko na postoju wiec proszę się nią nie sugerować. Może ktoś będzie miał jakieś pomysły, czy to kwestia ustawienia czy może coś z mechaniką, może zawory? Wybrałbym się do Jako ale trochę daleko i nie mam za bardzo kiedy ale jak nic nie pomoże to pewnie i tak mnie czeka wycieczka. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Coś ta mapa jest do du.. strasznie niskie te mnożniki a według tego znajomego to idealna mapa ? . Dysze jakie mają średnice?? Lepiej autko oddaj do innego gaziarza na forum na pewno znajdziesz namiary na kogoś fachowego. Pisz do użytkownika JAKO Edytowane 9 Listopada 2014 przez pit87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
22dario22 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Napisałem, że mapa na zdjęciu nie jest docelowa. Dysz do wtryskiwaczy hana, największe jakie miał dostępne dostawca, nie pamiętam średnicy ale chyba tyle co wtryskiwacz albo nawet większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Zakładka błędy , jaki błąd? Mapę to dziecko chyba ustawiało bo na pewno nie fachowy gazownik czasy wtrysku benzyny i gazu totalnie różne. Uciekaj od tego gazownika bo nie ma bladego pojęcia co robi. subaru to nie gaźnikowy polonez ( nie ujmując nic dla poldzia ) .A patrząc na to jak to zamontowane to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADOS Opublikowano 9 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Jak masz niebieskie to bez dysz można je zakładać. A jaki masz wielozawór ( na 8mm ) i przewód ze zbiornika do reduktora? Miedź 8mm to minimum powinno być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
22dario22 Opublikowano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Przewód od zbiornika 12 mm. W zakładce błąd; "wtryskiwacze całkowicie otwarte" Nie wiem o co chodzi z wypowiedzią; "A patrząc na to jak to zamontowane to :facepalm:" ? Wtryski blisko na krótkich, równej długości przewodach, nic nie lata. widziałem gorsze fuszerki:) Powtarzam że mapa na zdjęciu nie jest po ustawianiu tylko zrobiłem szybko zdjęcie po resetowaniu i przejechaniu 300 m na próbę czy odcina gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 10 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Twój gazownik jak widać też nie wie. Z taką mapą auto nie będzie jeździć na gazie. W oknie komunikaty wyświetlane są następujące komunikaty: Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu – nastąpiło zapętlenie się wtrysku gazu tzn. podczas trwania wtrysku gazu przyszedł następny wtrysk gazu. Jeżeli sonda lambda w tym czasie kiedy pojawia się ten komunikat jest „bogata” to można zignorować ten błąd w innym przypadku należy zwiększyć dysze wtryskiwaczy co spowoduje zmniejszenie mnożnika. Przed rozpoczęciem autokalibracji należy uruchomić silnik i poczekać aŜ sonda lambda zacznie pracować. Podczas wykonywania autokalibracji silnik powinien pracować na wolnych obrotach, nie należy zwiększać obrotów, trzeba wyłączyć klimatyzację, światła, nie należy wykonywać ruchów kierownicą gdyż może to spowodować błędne działanie procesu autokalibracji. Podczas przeprowadzania autokalibracji należy obserwować czasy wtrysku benzyny i gazu. W przypadku gdy czasy wtrysku gazu są mniejsze od czasów wtrysku benzyny dysze wtryskiwacza mogą być zbyt duże i należy wtedy zmniejszyć średnice dyszy. Po zakończeniu procesu autokalibracji na mapie mnożnika powinny pojawić się 2 skrajne punkty i 4 punkty na środku mapy mnożnika. Drugi punkt od lewej to punkt pracy silnika na wolnych obrotach czyli punkt pracy podczas autokalibracji. Wartość mnożnika dla tego punktu powinna zawierać się w granicach pomiędzy 1.1 a 1.6, w przypadku gdy jest on większy od 1.6 przy dłuższych czasach wtrysku benzyny czyli przy większym obciążeniu i przy dużych obrotach może wystąpić sytuacja nakładania się czasów wtrysku gazu na siebie tzn. podczas trwania czasu wtrysku gazu przychodzi następny wtrysk (zapętlenie się czasów wtrysku). Sterownik w takiej sytuacji zgłosi błąd „za długi czas wtrysku gazu”. Jednak w takim przypadku należy sprawdzić jak zachowuje się sonda lambda, jeżeli jest ona „bogata” i samochód jedzie normalnie to można zignorować ten komunikat. Edytowane 10 Listopada 2014 przez andre82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Poszło PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 (edytowane) Zrób zdjęcie jak zamontowana jest butla i jak ustawiony jest wielozawór. Najprawdopodobniej rurka w zbiorniku czerpie ciecz "z przodu" zbiornika i braknie paliwka (stąd błąd o całkowitym otwarciu). Przerabiałem problem. Po przełożeniu butli jak ręką odjał. Edytowane 11 Listopada 2014 przez vielebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
22dario22 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Załączam zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 No to masz winowajcę - butla założona "do jazdy na wstecznym" Dla wygody gazownicy zakładają własnie tak a niestety przy bucie ciecz ucieka do tyłu i rurka siorbie Przekładaj butlę wielozaworem do tyłu i problem będziesz miał z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
22dario22 Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Dzięki za sugestię, zobaczymy, jeżeli to winowajca to przesyłam Ci butelkę najlepszego bimberku na świecie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Moje doświadczenia są takie, że najprostsze rzeczy najłatwiej pominąć - a taka prosta rzecz okazuje sie być błędem bardzo wielu ludzi zajmujących sie gazem. Czekam na bimberek więc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Zapraszamy do wątku o lpg w subforum "Ogólnne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi