Jump to content

PROBLEM Z INSTALACJĄ GAZOWĄ! PROŚBA O POMOC


22dario22
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Oddałem swojego forka 2.5 AT 2002r. do zagazowania mojemu znajomemu i niestety już rozkładamy ręce...

Instalacja STAG 4 isa 2 wtryski były zielone HANA teraz te największe chyba niebieskie, reduktor czerwony 250 KM.

 

PROBLEM: przy max obciążeniu czyli but w podłodze na 2 lub 3 biegu powyżej 4 - 5 tysięcy obr. samochód muli, zwalnia jakby brakowało mu gazu. Szarpie przy zmianie biegów powyżej 5 tys. obrotów. Znajomy rozkłada ręce, ustawialiśmy mapy chyba 4 razy jeżdżąc 2h, zmienialiśmy ciśnienie nic nie pomogło, mówił że nawet u siebie nie ma tak idealnej mapy. Przy niskich obciążeniach jest wszystko ok, z jedynki zbiera się do 6 tyś idealnie, na 2 i 3 klapa, im dłużej trzyma się pedał w podłodze tym gorzej. Dodam że nie ma nawet najmniejszego spadku ciśnienia na reduktorze przy max bucie.

Dołączam zdjęcia instalacji i  ustawienia, mapa na zdjęciu ustawiana na szybko na postoju wiec proszę się nią nie sugerować.

Może ktoś będzie miał jakieś pomysły, czy to kwestia ustawienia czy może coś z mechaniką, może zawory? 

Wybrałbym się do Jako ale trochę daleko i nie mam za bardzo kiedy ale jak nic nie pomoże to pewnie i tak mnie czeka wycieczka.

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

 

 

 

post-16701-0-59876000-1415557702_thumb.jpg

post-16701-0-57873100-1415557772_thumb.jpg

post-16701-0-31091600-1415557886_thumb.jpg

post-16701-0-68756100-1415557998_thumb.jpg

post-16701-0-85231600-1415558092_thumb.jpg

post-16701-0-66752800-1415558210_thumb.jpg

post-16701-0-98453900-1415558242_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Coś ta mapa jest do du.. strasznie niskie te mnożniki a według tego znajomego to idealna mapa ? .  Dysze jakie mają średnice??   Lepiej autko oddaj do innego gaziarza na forum na pewno znajdziesz namiary na kogoś fachowego.  

 

 

 

Pisz do użytkownika JAKO 

Edited by pit87
Link to comment
Share on other sites

Zakładka błędy , jaki błąd? Mapę to dziecko chyba ustawiało bo na pewno nie fachowy gazownik czasy wtrysku benzyny i gazu totalnie różne. Uciekaj od tego gazownika bo nie ma bladego pojęcia co robi. subaru to nie gaźnikowy polonez ( nie ujmując nic dla poldzia ) .A patrząc na to jak to zamontowane to  :toobad:  :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Jak masz niebieskie to bez dysz można je zakładać. A jaki masz wielozawór ( na 8mm ) i przewód ze zbiornika do reduktora? Miedź 8mm to minimum powinno być.

Link to comment
Share on other sites

Przewód od zbiornika 12 mm. W zakładce błąd; "wtryskiwacze całkowicie otwarte"

Nie wiem o co chodzi z wypowiedzią; "A patrząc na to jak to zamontowane to   :toobad:   :facepalm:" ? Wtryski blisko na krótkich, równej długości przewodach, nic nie lata. widziałem gorsze fuszerki:) Powtarzam że mapa na zdjęciu nie jest po ustawianiu tylko zrobiłem szybko zdjęcie po resetowaniu i przejechaniu 300 m na próbę czy odcina gaz.

Link to comment
Share on other sites

Twój gazownik jak widać też nie wie. Z taką mapą auto nie będzie jeździć na gazie.  W oknie komunikaty wyświetlane są następujące komunikaty:

Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdź sondę lambda przy

pełnym obciążeniu – nastąpiło zapętlenie się wtrysku gazu tzn. podczas trwania

wtrysku gazu przyszedł następny wtrysk gazu. Jeżeli sonda lambda w tym

czasie kiedy pojawia się ten komunikat jest „bogata” to można zignorować ten

błąd w innym przypadku należy zwiększyć dysze wtryskiwaczy co spowoduje

zmniejszenie mnożnika.

Przed rozpoczęciem autokalibracji należy uruchomić silnik i poczekać aŜ sonda lambda

zacznie pracować. Podczas wykonywania autokalibracji silnik powinien pracować na

wolnych obrotach, nie należy zwiększać obrotów, trzeba wyłączyć klimatyzację, światła,

nie należy wykonywać ruchów kierownicą gdyż może to spowodować błędne działanie

procesu autokalibracji. Podczas przeprowadzania autokalibracji należy obserwować czasy

wtrysku benzyny i gazu. W przypadku gdy czasy wtrysku gazu są mniejsze od czasów

wtrysku benzyny dysze wtryskiwacza mogą być zbyt duże i należy wtedy zmniejszyć

średnice dyszy. Po zakończeniu procesu autokalibracji na mapie mnożnika powinny

pojawić się 2 skrajne punkty i 4 punkty na środku mapy mnożnika. Drugi punkt od lewej to

punkt pracy silnika na wolnych obrotach czyli punkt pracy podczas autokalibracji. Wartość

mnożnika dla tego punktu powinna zawierać się w granicach pomiędzy 1.1 a 1.6, w

przypadku gdy jest on większy od 1.6 przy dłuższych czasach wtrysku benzyny czyli przy

większym obciążeniu i przy dużych obrotach może wystąpić sytuacja nakładania się

czasów wtrysku gazu na siebie tzn. podczas trwania czasu wtrysku gazu przychodzi

następny wtrysk (zapętlenie się czasów wtrysku). Sterownik w takiej sytuacji zgłosi błąd

„za długi czas wtrysku gazu”. Jednak w takim przypadku należy sprawdzić jak

zachowuje się sonda lambda, jeżeli jest ona „bogata” i samochód jedzie normalnie to

można zignorować ten komunikat. 

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Zrób zdjęcie jak zamontowana jest butla i jak ustawiony jest wielozawór. Najprawdopodobniej rurka w zbiorniku czerpie ciecz "z przodu" zbiornika i braknie paliwka (stąd błąd o całkowitym otwarciu). Przerabiałem problem. Po przełożeniu butli jak ręką odjał.

Edited by vielebny
Link to comment
Share on other sites

No to masz winowajcę - butla założona "do jazdy na wstecznym" :) Dla wygody gazownicy zakładają własnie tak a niestety przy bucie ciecz ucieka do tyłu i rurka siorbie ;)

 

Przekładaj butlę wielozaworem do tyłu i problem będziesz miał z głowy :)

Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenia są takie, że najprostsze rzeczy najłatwiej pominąć - a taka prosta rzecz okazuje sie być błędem bardzo wielu ludzi zajmujących sie gazem. Czekam na bimberek więc ;):drool:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...