Jump to content

cuda jakies - radio zaczelo dzialac bez kluczyka ?


Wally666
 Share

Recommended Posts

Czesc,

 

posiadam seryjnego Forka 2.5XT '07 z seryjnym radiem 2DIN z wbudowana zmieniarka. Wczoraj myslem sobie fure pod domem i jak to czasami bywa, nie zamknalem go z kluczyka na noc. Dzis rano pojechalem z rodzina drugim autem cos zalatwic i jakies bylo moje zdziwienie, gdy po powrocie zauwazylem ze moj Forester sam gra :)

 

Dziwna sytuacja i nie rozumiem jak to sie moglo stac. Radio zawsze mozna bylo wlaczyc jedynie po wlozeniu kluczyla do stacyjki i przekreceniu na pierwszy "ząbek". Bylo to o tyle przydatne, ze zawsze odpalalem rano auto i dopiero zalaczalo audio a po dojechaniu na miejsce przestawalo grac wraz z wyjeciem kluczyka. Teraz radio bez kluczyla mozna wlaczac i wylaczac niezaleznie od wlozonego kluczyka.

 

Moze to istotne wiec wspomne:

1. przekrecenie kluczyka wlacza obecnie tylko podswietlenie przyciskow (swiatla na auto).

2. pol roku temu zrobilem upgrade audio, zostawilem seryjne radio i sterowanie w kierownicy i wymienilem wszystkie glosniki, dorzucilem wzmacniacz i subwoofer. Instalacja jest podlaczona pod akumulator jakims bezpiecznikiem w komorze silnika (jestem laikiem w tematach elektryczno-elektronicznych)

 

Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem - czy to jest moze konfigurowalne z poziomu auta albo radia? Wolalbym wrocic do starego ustawienia i sterowac radiem dopiero po przekreceniu kluczyka.

 

Z gory dzieki!

Wally666

Link to comment
Share on other sites

hej wystarczy rozłączyć zasilanie po + z akumulatora, a wczesniej mialeś + po stacyjce...

mozesz miec tez zwarcie tych dwoch przewodow..

niestety nie posiadam schematow do fabrycznego radia..

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie, zawsze odpalalem auto i odpalalo sie radio a po wylaczeniu stacyjki radio nie dzialalo. Co wiecej, jestem pewien ze dzieciaki juz dawno by mi wyladowaly nie raz akumulator bo wchodza do auta i wlaczaja co sie da, kazdy guzik. Na pewno pod aku pod kleme plusowa podlaczony jest kabel zasilajacy ale chyba nie samo radio a wzmacniacz. Kabelek ten podlaczony jest pod grubasny bezpiecznik.

 

Ponawiam pytanie - czy wiecie moze jak wrocic do poprzedniej "wersji" ? Rano Forek bardzo ospale krecil rozrusznikiem a aku dopiero co wyminilem na nowy wiec bateria jest zdrowa - zapewne radio chodzilo cala poprzednia noc.


Panowie, mam problem :(

 

Nie rozumiem tego choc elektrykiem nie jestem. Sprawdzilem, ze obecnie radio bez problemu dziala bez kluczyka, po przekreceniu kluczyka napisy na wyswietlaczu radia przyciemnia sie i uruchamia sie podswietlenie guziczkow. Co gorsza, zlokalizowalem bezpiecznik od radia (nr. 9 w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie) i UWAGA - radio dziala  nawet po wyjeciu bezpiecznika. Wyjecie bezpiecznika od kabla zasilajacego wzmacniacz odlacza jedynie wzmacniacz a radio nadal dziala. Wpialem amperomierz szeregowo pod odlaczona kleme minusowa i wyszlo mi jakies 10-13mA poboru przy wylaczonym zaplonie i radiu. Wlaczenie radia podwyzsza zuzycie do 18-20mA. 

Link to comment
Share on other sites

Problem powoduje zle podlaczony lub uszkodzony dodatkowy wzmacniacz.

 

czy moglbys podpowiedziec cos wiecej? Instalacja audio siedzi w aucie od kwietnia br. i nagle zaczela wariowac, ciezko mi troche w do uwiezyc.

Link to comment
Share on other sites

 

Problem powoduje zle podlaczony lub uszkodzony dodatkowy wzmacniacz.

 

czy moglbys podpowiedziec cos wiecej? Instalacja audio siedzi w aucie od kwietnia br. i nagle zaczela wariowac, ciezko mi troche w do uwiezyc.

 

Pozostaje jeszcze kwestia zwarcia na kablach-z czasem mogły się przetrzeć lub wysunąć z wtyczki i zewrzeć.

Link to comment
Share on other sites

Ok chetnie poszukam ale GDZIE i JAKICH kabli. Obejrzalem wczoraj wtyczke od radia i tam raczej nie ma zadnych niespodzianek, jakie inne kable sprawdzic i gdzie? Bo chyba nie mowimy o calej wiazce...

Link to comment
Share on other sites

Ok chetnie poszukam ale GDZIE i JAKICH kabli. Obejrzalem wczoraj wtyczke od radia i tam raczej nie ma zadnych niespodzianek, jakie inne kable sprawdzic i gdzie? Bo chyba nie mowimy o calej wiazce...

Dobrze byłoby sprawdzić, czy napięcie na poszczególnych kablach wiązki (wtyczki) jest wtedy, kiedy powinno. Jeśli tak-radio zrobiło obejście jeśli nie-masz coś w instalacji.

 

Na początku wakacji moje radio przestało świecić. Grało ale po ciemku. Serwis powiedział chyba koło 500,- bo podejrzewali żarówki (okazało się, że są w porządku). Po rozkręceniu i po skręceniu radio działa i świeci. Nie pytaj, co było-nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Notoryczny brak wolnego czasu powoduje, ze nie mam kiedy zajac sie tematem, moze dzis lub jutro wieczorem popatrze.

 

Plan mam taki:
1. sprawdzic zasilanie na wyjetej z radia kostce w roznych wariantach

1.1. wylaczony zaplon (kluczyk) na wlozonym - obwod po stacyjce i po potrzymaniu,

1.2. wlaczony zaplon (przekrecowny kluczyk) - obwod po stacyjce i po potrzymaniu,

1.3. wplyw wyjmowania i wkladania bezpiecznika nr.9 (radio w skrzynce bezp. w kabinie)  - obwod po stacyjce i po potrzymaniu,

2. sprawdzic wszystkie powyzsze elementy ukladanki po wpieciu kostki do radia.

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem dzis w koncu chwile i pomierzylem napiecia na kostce. I tak jak podejrzewalem, na glownym jest +12V sterowane po stacyjce i ten obwod dziala i reaguje na wyjmowanie bezpiecznika. Dziala tez stale napiecie jako podtrzymanie i tutaj rowniez bez niespodzianek, dziala bez zarzutu. W kostce nie pojawia sie nigdzie dodatkowa linia zasilania i po rozmowie z moim specem od car-audio (Krzysiek z ul. Chlodnej) potwierdzil ze zdecydowanie winowajca jest radio bo mostkuje sobie napiecia. Mimo wylaczenia radia z przycisku, ono nadal dziala i ciagle prad i to niemalo bo jakies 0,2A (miernik wpiety w szereg miedzy klema minusowa a akumulatorem). To wlasnie winowajca wyssania calego pradu z mojego nowego akumulatora.

 

Radio rozebralem na czynniki pierwsze, nie znalazlem na plycie glownej zadnego niepokojacego spuchniecia kondensatorow, wypalonych "chipow" ani przepalonych sciezek. Liczylem jeszcze, ze po zlozeniu zacznie dzialac poprawnie ale niestety nic sie nie zminilo.

 

Teraz pytanie do Was:

1. naprawiac radio? a jesli tak to gdzie (wwa)

2. kupowac nowe? jakie tanie radio 1- lub 2 din bedzie gadac ze sterowaniem w kierownicy plug'n'play

3. moze przy okazji wymiany swojego radia na lepsze zostawiliscie oryginalne jako podstawka pod kwiatek i chetnie sie go pozbedziecie? Chodzi o model kenwood gx806ef2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problem rozwiązany, wymienilem radio na używane i teraz wszystko działa poprawnie. Jeśli ktoś szuka oryginalnego radia kenwood 2din z Córka na części lub do naprawy, zaprzaszam na PW

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...