Skocz do zawartości

Świadectwo homologacji niezgodne z tabliczką znamionową


xdavidx

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowna Dyrekcjo,

Bardzo proszę o zajęcie stanowiska w następującej kwestii: Jak mogę uzyskać od SIP zmianę świadectwa homologacji? W 2001 r. Subaru Import Polska wystawił świadectwo homologacji (nr PL 0134 00) dla Forestera, niezgodne z tabliczką znamionową (TZ) producenta, a bez zmieny świadectwa homologacji, Wydział Komunikacji (WK) nie zarejestruje auta.

 

Trochę historii i szczegółów:

2001.02.15 – SIP sprzedając Forestera wystawia kartę pojazdu (data 15.02.2001 r.) z danymi niezgodnymi z TZ – inna DMC, DMCZP, naciski ect (VIN się zgadza w TZ, KP, DR). Rodzaj i przeznaczenie pojazdu wpisane w KP: ciężarowy.

2014-09-30 – Kilka dni po zakupie auta demontaż kratki i wizyta u diagnosty celem zaświadczenia. Diagnosta dał pozytywne świadectwo, lecz wypunktował w/w niezgodności.

2014-10-01 – Wizyta w WK z informacją i odesłanie z informacją: nie zarejestruje Pan auta, do momentu aż producent nie wystawi Panu zmienionego świadectwa homologacji, zgodnego z TZ.

 

Podobny temat był, jednak Dyrekcja wtedy się nie wypowiedziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tydzień temu miałem ten sam kłopot. Dokładnie ten sam. SIP Polska dało ciała w pogoni za produkcją samochodów ciężarowych. No i teraz są efekty. Jak się u mnie skończyło?

Samochód na leasing rejestrował dealer - w mieście Toruniu, gdzie chciałem aby wóz był zarejestrowany odmówiono z powodow, które napisałeś. W mieście opodal - tj. Bydgoszczy - najważniejszy był dokument po zdjęciu kratki wystawiony przez okręgową stację kontroli pojazdów. Pojazd zarejestrowali a ja następnie na podstawie dokumentu już wyprosowanego zarejestruję wóz w swoim ulubionym grodzie Kopernika. Sory, taki mamy kraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z linka powyżej założyłem ja. Faktycznie, zapomniałem napisać jak się sprawa zakończyła.

 

Dostałem od Działu Technicznego SIP pismo z wyjaśnieniami, zaadresowane do mojego Wydziału Komunikacji i to wystarczyło aby zarejestrować auto. 

Mam skan tego pisma, ale nie wiem jak tu wrzucić pdfa. Ale generalnie chodziło o to, że jeśli najpierw był ciężarowy, to zgodnie z homologacją nr bla bla ładowność wynosi tyle i tyle, miejsc jest 4 i to zostało uwidocznione w dokumentach. Ale jeśli został przerobiony na osobowy, to dane powinny być zgodne z polską homologacją  nr bla bla, uwidocznionej na tabliczce znamionowej pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu przerabiałem cała sprawę z moim OBK. Pomoc i pismo z działu technicznego załatwia sprawę.


 

 

Ale jeśli został przerobiony na osobowy, to dane powinny być zgodne z polską homologacją nr bla bla, uwidocznionej na tabliczce znamionowej pojazdu.

 

 

powinien być zgodny z tabliczką producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 X - tel do SIP - proszę dzwonić jutro

2 X - tel do SIP - proszę wysłać maila, jutro powinno być załatwione

2 X - mail z danymi auta oraz adresem

Zobaczymy co dalej :)

 

Swoją drogą zastanawia mnie, ile DR zostało zabranych przez drogówkę w związku z niezgodnością DR<->TZ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Swoją drogą zastanawia mnie, ile DR zostało zabranych przez drogówkę w związku z niezgodnością DR<->TZ...

 

do momentu kiedy auto było ciężarowe niezgodności nie było ponieważ jest druga tabliczka z numerem homologacji.

 

 

 a gdzie jest ta druga tabliczka ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do momentu kiedy auto było ciężarowe niezgodności nie było ponieważ jest druga tabliczka z numerem homologacji.

Mam nadzieję, że się mylę, lecz takie rozwiązanie jest chyba niezgodne z zał. 4 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych

pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia . Druga tabliczka nie jest tabliczką znamionową zastępczą - nie spełnia kryteriów rozporządzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Stosowane rozwiązanie ( homologacja II-go stopnia ) było jak najbardziej legalne i oficjalne.

 

Przy zmianie kategorii samochodu ( tu: z ciężarowego na osobowy ) należy się zgłosić do DT.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś drugie podejście do przerejestrowania auta, tym razem ze stosownym wyjaśnieniem z SIP (za który bardzo dziękuję :) ).

 

Urzędniczka poszła do Naczelnika WK z pytaniem co zrobić po czym zarejestrowała.

 

Info dla potomnych:

Wysłałem maila do SIP ze skanem DR i zdjęciem TZ. Podałem swój adres i kilka dni później kurier przywiózł pismo SIP z wyjaśnieniem.

Szybko, sprawnie, w pełni profesjonalnie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...