Geras Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 (edytowane) Witam, okolo 3 miesiecy temu poprzedni wlasciciel wymienial sprzeglo, mam fakture niestety bez marki samego sprzegla. Problem jest tego typu ze np. przy podjezdzaniu pod kraweznik lub np chce dynamiczniej ruszyc spod swiatel (powiedzmy z 4 tys) to sprzeglo wpada w poslizg i strasznie smierdzi. I teraz pytanie czy jest to skutek tandetnego sprzegla czy cos zostalo spieprzone przy zakladaniu? W normalnej codziennej jezdzie jest ok. Dzieki za pomoc. Edytowane 20 Września 2014 przez Geras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 poprzedni wlasciciel wymienial sprzeglo, mam fakture niestety bez marki samego sprzegla. A gdzie zostało wymienione? ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 20 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Miejscowy zaklad, nie aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Może poprostu spaliłeś już tarczę od ruszania dynamicznego spod świateł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 To ze widziales/masz fakture nie znaczy ze sprzeglo siedzi w samochodzie. No a2 byc moze docisk masz skaszaniony ? Zreszta, hello wymiana sprzegla to nie 'rocket science' i malo mozna przy tej czynnosci spieprzyc, no moze poza usyfieniem kola zamachowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 ADK90 wybryk był jednorazowy, niestety podjazdów pod krawężnik nie uniknę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Haha, to jest dopiero sposób na sprawdzanie czy sprzęgło się ślizga. Jeśli nie ślizga się ci podczas jazdy z dużą prędkością na ostatnim biegu to coś źle operujesz tym sprzęgłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 mówię jak jest, na posypanym żwirem asfalcie chciałem strzelić ze sprzęgła ok 4 tys, to samochód wył i nie ruszał jak powinien a po chwili w środku zapełniło się od zapachu sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 Cześć teoretyczna: sprzęgło jest przed skrzynią więc przenosi największy moment w chwili maksymalnego obciążenia silnika. Pieszy bieg jest obciążeniem żadnym więc moment przenoszony przez sprzęgło też nie jest duży. Cześć praktyczna: pojedź na jakaś trasę szybkiego ruchu wrzuć ostatni bieg, rozpędź się do 3000 obr/min i wciśnij pedał gazy do oporu. Obserwuj obrotomierz i prędkościomierz. Jeśli obroty zaczną wzrastać a prędkość nie to masz walnięte sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bolo Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 To ze widziales/masz fakture nie znaczy ze sprzeglo siedzi w samochodzie. No a2 byc moze docisk masz skaszaniony ? Zreszta, hello wymiana sprzegla to nie 'rocket science' i malo mozna przy tej czynnosci spieprzyc, no moze poza usyfieniem kola zamachowego. Mozna, na tarczy masz napisane "gearbox side" wystarczy nie znac tych dwoch slowek i zalozyc tarcze odwrotnie i problem gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 mówię jak jest, na posypanym żwirem asfalcie chciałem strzelić ze sprzęgła ok 4 tys, to samochód wył i nie ruszał jak powinien a po chwili w środku zapełniło się od zapachu sprzęgła. A może ruszałeś z 3-ki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 23 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2014 (edytowane) tak dla ciekawostki może to nie być sprzęgło a może ci śmierdzieć już Visco. Ja miałem taki właśnie śmierdzący problem np przy cofaniu pod górkę jak i podjeżdżaniu pod krawężnik. Po regeneracji problemem smrodu z głowy i też bylem świecie przekonany że docisk sprzęgła do wyrzucenia Edytowane 23 Września 2014 przez kubabb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 Cześć teoretyczna: sprzęgło jest przed skrzynią więc przenosi największy moment w chwili maksymalnego obciążenia silnika. Pieszy bieg jest obciążeniem żadnym więc moment przenoszony przez sprzęgło też nie jest duży. Cześć praktyczna: pojedź na jakaś trasę szybkiego ruchu wrzuć ostatni bieg, rozpędź się do 3000 obr/min i wciśnij pedał gazy do oporu. Obserwuj obrotomierz i prędkościomierz. Jeśli obroty zaczną wzrastać a prędkość nie to masz walnięte sprzęgło na trasie żadnych problemów, samochód do 180 przyśpiesza bez niepokojącego wzrostu obrotów tak dla ciekawostki może to nie być sprzęgło a może ci śmierdzieć już Visco. Ja miałem taki właśnie śmierdzący problem np przy cofaniu pod górkę jak i podjeżdżaniu pod krawężnik. Po regeneracji problemem smrodu z głowy i też bylem świecie przekonany że docisk sprzęgła do wyrzucenia Jak to dokładniej zdiagnozować ? tylko rozkręcanie wchodzi w grę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 24 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2014 czujesz jakiś opór na kierownicy przy manewrowaniu na parkingu? oczywiście powoli jadąc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 kierownica w porównaniu do poprzedniego Focusa chodzi nadzywczaj lekko. Sprawdziłem fakturę, sprzęgło marki AISIN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 nie chodzi o lekkość kręcenia kierownicą, ale czy przy ruszaniu na maks skręconych kołach czujesz jakby auto nie chciało jechac lub miało opór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) czuję coś takiego że podjeżdżając do świateł, na jakimś dołku normalnie auto leciutko cofało mi się do tyłu tak te stoi jakby je właśnie coś blokowało, minimalnie bujnę na biegu do przodu i odblokowuje. Nie zawsze się to zdarza ale da się zauważyć. Od zawsze jeździłem FWD i sądziłem że naturalne jeśli mamy wał napędowy. Co do testu na skręconych kołach to wypowiem się po godz 17 jak wrócę z pracy. Edytowane 25 Września 2014 przez Geras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) To o czym piszesz przypomina działanie hill holder'a. Kubabb pytał o to czy podczas jazdy po np parkingu auto trudniej rusza na skręconych kołach niż na wyprostowanych. Podobne uczucie do zaciągniętego ręcznego Edytowane 25 Września 2014 przez GeOrGe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geras Opublikowano 25 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 nie nic takiego nie występuje, stwierdzam że to może ze mną coś nie tak, przy zapiętym reduktorze auto na mokrym startuje jak z procy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 kurcze no ciężko teraz określić co się dzieje u mnie sierdzenie faktycznie było spowodowane padającym visco ,a tez myślałem ze mam koniec docisku sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się