Jump to content

Nowe sprzeglo slizga sie


Geras

Recommended Posts

Witam, okolo 3 miesiecy temu poprzedni wlasciciel wymienial sprzeglo, mam fakture niestety bez marki samego sprzegla. Problem jest tego typu ze np. przy podjezdzaniu pod kraweznik lub np chce dynamiczniej ruszyc spod swiatel (powiedzmy z 4 tys) to sprzeglo wpada w poslizg i strasznie smierdzi. I teraz pytanie czy jest to skutek tandetnego sprzegla czy cos zostalo spieprzone przy zakladaniu? W normalnej codziennej jezdzie jest ok. Dzieki za pomoc.

Edited by Geras
Link to comment
Share on other sites

Cześć teoretyczna: sprzęgło jest przed skrzynią więc przenosi największy moment w chwili maksymalnego obciążenia silnika. Pieszy bieg jest obciążeniem żadnym więc moment przenoszony przez sprzęgło też nie jest duży.

Cześć praktyczna: pojedź na jakaś trasę szybkiego ruchu wrzuć ostatni bieg, rozpędź się do 3000 obr/min i wciśnij pedał gazy do oporu. Obserwuj obrotomierz i prędkościomierz. Jeśli obroty zaczną wzrastać a prędkość nie to masz walnięte sprzęgło

Link to comment
Share on other sites

To ze widziales/masz fakture nie znaczy ze sprzeglo siedzi w samochodzie.

No a2 byc moze docisk masz skaszaniony ?

Zreszta, hello wymiana sprzegla to nie 'rocket science' i malo mozna przy tej czynnosci spieprzyc, no moze poza usyfieniem kola zamachowego.

Mozna, na tarczy masz napisane "gearbox side" wystarczy nie znac tych dwoch slowek i zalozyc tarcze odwrotnie :P i problem gotowy.

Link to comment
Share on other sites

mówię jak jest, na posypanym żwirem asfalcie chciałem strzelić ze sprzęgła ok 4 tys, to samochód wył i nie ruszał jak powinien a po chwili w środku zapełniło się od  zapachu sprzęgła.

A może ruszałeś z 3-ki ;)

Link to comment
Share on other sites

tak dla ciekawostki może to nie być sprzęgło a może ci śmierdzieć już Visco. Ja miałem taki właśnie śmierdzący problem np przy cofaniu pod górkę jak i podjeżdżaniu pod krawężnik. Po regeneracji problemem smrodu z głowy i też bylem świecie przekonany że docisk sprzęgła do wyrzucenia

Edited by kubabb
Link to comment
Share on other sites

Cześć teoretyczna: sprzęgło jest przed skrzynią więc przenosi największy moment w chwili maksymalnego obciążenia silnika. Pieszy bieg jest obciążeniem żadnym więc moment przenoszony przez sprzęgło też nie jest duży.

Cześć praktyczna: pojedź na jakaś trasę szybkiego ruchu wrzuć ostatni bieg, rozpędź się do 3000 obr/min i wciśnij pedał gazy do oporu. Obserwuj obrotomierz i prędkościomierz. Jeśli obroty zaczną wzrastać a prędkość nie to masz walnięte sprzęgło

 na trasie żadnych problemów, samochód do 180 przyśpiesza bez niepokojącego wzrostu obrotów

 

tak dla ciekawostki może to nie być sprzęgło a może ci śmierdzieć już Visco. Ja miałem taki właśnie śmierdzący problem np przy cofaniu pod górkę jak i podjeżdżaniu pod krawężnik. Po regeneracji problemem smrodu z głowy i też bylem świecie przekonany że docisk sprzęgła do wyrzucenia

Jak to dokładniej zdiagnozować ? tylko rozkręcanie wchodzi w grę ?

Link to comment
Share on other sites

czuję coś takiego że podjeżdżając do świateł, na jakimś dołku normalnie auto leciutko cofało mi się do tyłu tak te stoi jakby je właśnie coś blokowało, minimalnie bujnę na biegu do przodu i odblokowuje. Nie zawsze się to zdarza ale da się zauważyć. Od zawsze jeździłem FWD i sądziłem że naturalne jeśli mamy wał napędowy. Co do testu na skręconych kołach to wypowiem się po godz 17 jak wrócę z pracy.

Edited by Geras
Link to comment
Share on other sites

To o czym piszesz przypomina działanie hill holder'a. Kubabb pytał o to czy podczas jazdy po np parkingu auto trudniej rusza na skręconych kołach niż na wyprostowanych. Podobne uczucie do zaciągniętego ręcznego

Edited by GeOrGe
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...