Jump to content

Montaż oryginalnego haka


Balcerek

Recommended Posts

witam,

zamierzam do swojego forka zamontować hak. raczej zdecyduję się na uzywany oryginał być może zaraz zamówię ten

http://allegro.pl/subaru-forester-hak-holowniczy-03-07r-i4378482398.html

 

czy wszystko będzie pasowało plug&play? w wersjach z hakiem był inny zderzak? trzeba będzie coś podcinać? jakie śruby będe musiał kupić? może ma ktoś jakiś serwisowy schemat montażu...

zamierzam ciągnąć przyczepę o masie około tony, a może nawet nieco powyżej, więc hak musi być porządne zamocowany.

Link to comment
Share on other sites

Hm, a dlaczego używany orginał. A skąd wiesz że jest prosty, że nie jest już wyeksploatowany  a materiał zmęczony. Ja kiedyś kupiłem używkę, ale zaraz zmieniłem na nowy. Nowy nie markowy ale dobry jakościowo wraz z montażem można już mieć za 500 -600 złotych.

 Ja mam w moim niemarkowy, i wszystko pasowało , nic nie trzeba było przeerabiać, otwory pasowały, sderzak też. Trzeba tylko kupić pod daną markę. 

Link to comment
Share on other sites

Nowy za tą cenę będzie kiepskiej jakości (cienka blacha, kiepskie spawy), a za porządny trzeba dać koło tysiąca...

 

w dodatku w oryginale mam kosteczkę, którą wpinam pod lampą i wszystko jest fabryczne :) a jak sama kula będzie zużyta to kupię nową.

 

a jakiej firmy kupiłes do swojego forka?

Link to comment
Share on other sites

kilka razy w roku lawete o masie około tony i gdzieś raz w miesiacu mała przyczepke o masie 400-500kg.

 

nowy to tylko markowy Thule, Westfalii albo innej podobnej znanej firmy, ale one są drogie.

 

takiego taniego nowego nie chce, bo się boje, że się urwie albo powygina. kolega ma w swoim aucie jakiś tam niefabryczny hak i boi się coś cieższego ciągnąć ponieważ cały "stelaż" jest już pogięty. a znowuż w innym aucie w domu mam fabryczny, oryginalny hak i kiedyś ciągnąłem tym autem przyczepę z paletą cegieł, która była bardzo źle ustawiona bo z przodu, a nie na osi przyczepki, nacisk na hak sądze, że był dużo większy niż dopuszczalne 75kg i nic się nie wygieło...

 

 

inna sprawa, że po prostu lubie mieć oryginalne, fabryczne części w aucie. :)

Link to comment
Share on other sites

 

takiego taniego nowego nie chce, bo się boje, że się urwie albo powygina. kolega ma w swoim aucie jakiś tam niefabryczny hak i boi się coś cieższego ciągnąć ponieważ cały "stelaż" jest już pogięty.

Racja, ja montowałem jeszcze do poprzedniego auta hak za 650 zł z robocizną i raz, że co pół roku wszystko było zardzewiałe, a dwa że woziłem tylko bagażnik na rowery także mogłem sobie na to pozwolić.

 

Rozumiem, że nie masz w ogóle nawet stelaża na hak na podwoziu i wszystko od zera ?

Link to comment
Share on other sites

tak, od zera. jedynie jest kostka przy prawej lampie :P

Hehe no to już coś.

 

Podpowiem, że po haku bardzo łatwo można poznać czy ciągnął tony czy był nieużywany. Wystarczy poprosić o dokładne zdjęcia kuli.

 

Nie zrażałbym się opiniami wyżej, że nie kupuje się haka używanego, bo niby dlaczego ? Wszystko zależy od stanu.

 

Co do haka z ogłoszenia

 

 

być może zaraz zamówię ten

http://allegro.pl/subaru-forester-hak-holowniczy-03-07r-i4378482398.html

 

 

To rzeczywiście mocno bym go sprawdził. Dany model to MEGA mocny hak i ktoś kto za niego zapłacił raczej nie ciągnął nim rowerów :)

Link to comment
Share on other sites

to były różne rodzaje haków? mocniejszy i słabszy? nie sądze, poza tym forek nie jest stworzony do ciągnięcia jakiś bardzo cięzkich przyczep. co do kuli to samą końcówka można kupić na stosunkowo niewielkie pieniądze.

http://allegro.pl/hak-holowniczy-koncowka-kula-kuta-3-5t-ocynk-sruby-i4411044394.html

 

chyba to jest coś takiego.

Link to comment
Share on other sites

Jak pisałem o kuli bardziej chodzi mi o sprawdzenia na szybko stanu całego systemu, a nie o zużyciu samej kuli, która oczywiście zawsze można zmienić. Zresztą najlepiej pojechać samemu.

Link to comment
Share on other sites

cześć

za  540 kupiłem nowy wypinany  hak  ze słupska: http://allegro.pl/wypinany-hak-holowniczy-subaru-forester-od2013-i4414463501.html

polecam wszystkie śruby, podkładki instrukcja itd wada- brak wytczki 

A teksty że za pożądny hak trzeba zapłacić 1tys mozna sobie podarować

 

 

 

śruby które są widoczne na zdjęciu wyglądają na za krótkie 

potrzebne sa też tuleje (własnie do tych śrub)

Edited by DANIO
Link to comment
Share on other sites

cześć

za  540 kupiłem nowy wypinany  hak  ze słupska: http://allegro.pl/wypinany-hak-holowniczy-subaru-forester-od2013-i4414463501.html

polecam wszystkie śruby, podkładki instrukcja itd wada- brak wytczki 

A teksty że za pożądny hak trzeba zapłacić 1tys mozna sobie podarować

 

 

 

śruby które są widoczne na zdjęciu wyglądają na za krótkie 

potrzebne sa też tuleje (własnie do tych śrub)

Nie wiem czy to dziwnie czy nie, ale te haki nie mają homologacji na UE :)

 

"Oznaczenie E20 (oznaczenie homologacji wykonanej w Polsce) oznacza, że produkt jest jednocześnie dopuszczony do użytku w pojazdach mechanicznych we wszystkich krajach, które przyjęły porozumienie z EKG ONZ. Na dzień dzisiejszy do grona tych państw nie zaliczają się kraje Unii Europejskiej"

 

Może to jednak szczegół :)

Link to comment
Share on other sites

"Oznaczenie E20 (oznaczenie homologacji wykonanej w Polsce) oznacza, że produkt jest jednocześnie dopuszczony do użytku w pojazdach mechanicznych we wszystkich krajach, które przyjęły porozumienie z EKG ONZ. Na dzień dzisiejszy do grona tych państw nie zaliczają się kraje Unii Europejskiej" Może to jednak szczegół :)

mam przez to rozumieć że jak coś jest dopuszczone do użytku w Polsce a w Unii nie to kicz

podobnie jest z lekami i pewnie z wieloma innymi artykułami my popuszczamy a inni nie i odwrotnie

Edited by DANIO
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...