wujek19922 Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Witam sprawa jest taka że jak przełączam czasami na dwójkę jest taki dziwny zgrzyt jak by zębatki, przy normalnej jeździe zdarza mi się rzadko ale zdarza. Natomiast jest gorzej jak chcę przycisnąć, ruszają ostro z 1 czasami mam problem z wbiciem na 2 po prostu muszę się mocno na siłować że by ją wbić i zazwyczaj towarzyszy temu mały zgrzyt mimo że sprzęgło w podłodze, bywa że czasami w ogóle nie mogę wbić i muszę odjąć gaz całkowicie i jeszcze raz wysprzęglić ale już na spokojnie i wtedy wchodzi bez najmniejszego problemu, zastanawiam się co może być tego przyczyną, cała skrzynia chodzi w porządku i nie słyszę żadnych stuków i nic się nie dzieje i jest sucho tylko ten zastanawiający dziwny zgrzyt przy wbiciu na 2. remont skrzyni był robiony jakieś 15 tys km temu. Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Synchronizator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOpEL Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 (edited) ja to się nie znam, ale jak to każdy co się nie zna to się wypowiem Może synchronizator ? bo to synchronizator chyba chromoli EDIT: eee już mnie AMI wyprzedził Edited July 10, 2014 by SOpEL Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Czasami podobno na na problemy z sychronizatorami pomaga tez zalanie "kultowego juz" Shella costamcostam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas.stk Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 AMI, powaga? Jaki specyfik shella masz na mysli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 shell gearoil sl 80w90 chyba Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek19922 Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 szczerze to nie jestem złotą rączką do spraw mechaniki i nie za bardzo się znam bo staż z moim Subarakiem jest dość krótki ale jak to mówią człowiek uczy się całe życie , po usłyszeniu od Was hasła "synchronizator" poczytałem to i owo i wygląda na to że winą jest właśnie synchronizator pytanie zaś z innej strony, jak są następstwa nie wymienienia takiego synchronizatora? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Zgrzytanie i problemy z wrzuceniem biegu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Zgrzytanie i problemy z wrzuceniem biegu. a ostatecznie brak możliwości wrzucenia biegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek19922 Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 dzwoniłem już do ASO w sprawię kupna takiego synchronizatora i jest problem bo nie mogą znaleźć na 2 mają wszystkie oprócz 2 jak pech to pech, rozglądam się dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 No, to zalezy od techniki Bez synchronizatora przy odrobinie wprawy tez sie da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 No, to zalezy od techniki Bez synchronizatora przy odrobinie wprawy tez sie da to prawda... ale koledze chyba nie o to chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Ja bym sprobowal moze jednak tej zmiany oleju zanim dojdzie do rozebrania skrzyni na kolejna naprawe. Zwlaszcza, ze pewnie nie wiadomo czym jest obecnie zalana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek19922 Posted July 10, 2014 Author Share Posted July 10, 2014 chyba olejem 75W90 Motul Gear 300 LS ale będę musiał się kolegi dopytać czy to na pewno ten bo nie pamiętam czym ostatnio mi zalewał wiem że Motul, i chyba ten ale głowy nie dam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Tez podobno niezly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Powodem zgrzytania nie musi być synchro. Wystarczy, że masz uszkodzone widełki dla biegów 1 i 2. Ale to tak czy siak synchro też będzie do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Synchro dwójki w skrzyniach STi to moim zdaniem najczęściej wysypujący się element. Spowodowane jest to właśnie tym, że dwójkę zazwyczaj bije się najostrzej. Skoro jest tak jak pisał wujek, że można dostać sychro do każdego biegu oprócz drugiego, to potwierdza tylko to co piszę Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Harvester To jaka jest geneza wysypywania się synchra 5tego biegu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 To jaka jest geneza wysypywania się synchra 5tego biegu ? Trzymanie łapy na dźwigni zmiany biegów w czasie jazdy,długotrwałe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 (edited) Miałem podobny objaw z tym, że w końcu nie mogłem w ogóle włożyc drugiego biegu. Przyczyną okazała się przesuwka Edited July 11, 2014 by Pawlo20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek19922 Posted July 11, 2014 Author Share Posted July 11, 2014 Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg. zrobiłem tak jak mówiłeś i trzymałem do pierwszego oporu i po jakieś 0,5 sekundy lewarek sam się wciągał więc chyba coś tam jeszcze tego synchro jestco do naprawy, zadzwonił do mnie jeszcze wczoraj Pan z aso że ma zestaw naprawczy do 2 biegu ostatni w magazynach w całym kraju i koszt takiej niezmiernej zabawy kosztuje 400zł, już nawet nie pytałem się ile mnie wyniesie taka naprawy w aso bo i tak na pewno auta bym tam nie zostawił ale podejrzewam że i tak koszt takiej robotki tani nie będzie.Na razie spróbuje wymienić olej tak jak AMI powiedział na Shell'owski i zobaczymy czy coś ulegnie poprawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tranquilizer Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 wymont/zamont skrzyni ok 500 pln, rozebranie/zlozenie skrzyni 500 pln, 400 pln naprawczy zestaw + uszczelki itp + zalanie olejem wyjdzie pewnie kolo 1.8 tys :-P Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 (edited) olejem 75W90 Motul Gear 300 LS Może tu był błąd- jeśli ten LS jest do szperowanych dyfrów. NIe wiem jak pracują w tym synchro. Najpierw wymień olej bez LS i zobacz jak chodzi. pozdr. Edited July 12, 2014 by respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
wujek19922 Posted July 11, 2014 Author Share Posted July 11, 2014 spróbuje wszystkie opcje bez zdejmowania skrzyni, dzięki wielkie za wszystkie rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now