wujek19922 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Witam sprawa jest taka że jak przełączam czasami na dwójkę jest taki dziwny zgrzyt jak by zębatki, przy normalnej jeździe zdarza mi się rzadko ale zdarza. Natomiast jest gorzej jak chcę przycisnąć, ruszają ostro z 1 czasami mam problem z wbiciem na 2 po prostu muszę się mocno na siłować że by ją wbić i zazwyczaj towarzyszy temu mały zgrzyt mimo że sprzęgło w podłodze, bywa że czasami w ogóle nie mogę wbić i muszę odjąć gaz całkowicie i jeszcze raz wysprzęglić ale już na spokojnie i wtedy wchodzi bez najmniejszego problemu, zastanawiam się co może być tego przyczyną, cała skrzynia chodzi w porządku i nie słyszę żadnych stuków i nic się nie dzieje i jest sucho tylko ten zastanawiający dziwny zgrzyt przy wbiciu na 2. remont skrzyni był robiony jakieś 15 tys km temu. Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Synchronizator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 (edytowane) ja to się nie znam, ale jak to każdy co się nie zna to się wypowiem Może synchronizator ? bo to synchronizator chyba chromoli EDIT: eee już mnie AMI wyprzedził Edytowane 10 Lipca 2014 przez SOpEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Czasami podobno na na problemy z sychronizatorami pomaga tez zalanie "kultowego juz" Shella costamcostam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas.stk Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 AMI, powaga? Jaki specyfik shella masz na mysli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 shell gearoil sl 80w90 chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 szczerze to nie jestem złotą rączką do spraw mechaniki i nie za bardzo się znam bo staż z moim Subarakiem jest dość krótki ale jak to mówią człowiek uczy się całe życie , po usłyszeniu od Was hasła "synchronizator" poczytałem to i owo i wygląda na to że winą jest właśnie synchronizator pytanie zaś z innej strony, jak są następstwa nie wymienienia takiego synchronizatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Zgrzytanie i problemy z wrzuceniem biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Zgrzytanie i problemy z wrzuceniem biegu. a ostatecznie brak możliwości wrzucenia biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 dzwoniłem już do ASO w sprawię kupna takiego synchronizatora i jest problem bo nie mogą znaleźć na 2 mają wszystkie oprócz 2 jak pech to pech, rozglądam się dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 No, to zalezy od techniki Bez synchronizatora przy odrobinie wprawy tez sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 No, to zalezy od techniki Bez synchronizatora przy odrobinie wprawy tez sie da to prawda... ale koledze chyba nie o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Ja bym sprobowal moze jednak tej zmiany oleju zanim dojdzie do rozebrania skrzyni na kolejna naprawe. Zwlaszcza, ze pewnie nie wiadomo czym jest obecnie zalana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 chyba olejem 75W90 Motul Gear 300 LS ale będę musiał się kolegi dopytać czy to na pewno ten bo nie pamiętam czym ostatnio mi zalewał wiem że Motul, i chyba ten ale głowy nie dam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Tez podobno niezly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Powodem zgrzytania nie musi być synchro. Wystarczy, że masz uszkodzone widełki dla biegów 1 i 2. Ale to tak czy siak synchro też będzie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Synchro dwójki w skrzyniach STi to moim zdaniem najczęściej wysypujący się element. Spowodowane jest to właśnie tym, że dwójkę zazwyczaj bije się najostrzej. Skoro jest tak jak pisał wujek, że można dostać sychro do każdego biegu oprócz drugiego, to potwierdza tylko to co piszę Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Harvester To jaka jest geneza wysypywania się synchra 5tego biegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 To jaka jest geneza wysypywania się synchra 5tego biegu ? Trzymanie łapy na dźwigni zmiany biegów w czasie jazdy,długotrwałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) Miałem podobny objaw z tym, że w końcu nie mogłem w ogóle włożyc drugiego biegu. Przyczyną okazała się przesuwka Edytowane 11 Lipca 2014 przez Pawlo20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg. zrobiłem tak jak mówiłeś i trzymałem do pierwszego oporu i po jakieś 0,5 sekundy lewarek sam się wciągał więc chyba coś tam jeszcze tego synchro jestco do naprawy, zadzwonił do mnie jeszcze wczoraj Pan z aso że ma zestaw naprawczy do 2 biegu ostatni w magazynach w całym kraju i koszt takiej niezmiernej zabawy kosztuje 400zł, już nawet nie pytałem się ile mnie wyniesie taka naprawy w aso bo i tak na pewno auta bym tam nie zostawił ale podejrzewam że i tak koszt takiej robotki tani nie będzie.Na razie spróbuje wymienić olej tak jak AMI powiedział na Shell'owski i zobaczymy czy coś ulegnie poprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 wymont/zamont skrzyni ok 500 pln, rozebranie/zlozenie skrzyni 500 pln, 400 pln naprawczy zestaw + uszczelki itp + zalanie olejem wyjdzie pewnie kolo 1.8 tys :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 (edytowane) olejem 75W90 Motul Gear 300 LS Może tu był błąd- jeśli ten LS jest do szperowanych dyfrów. NIe wiem jak pracują w tym synchro. Najpierw wymień olej bez LS i zobacz jak chodzi. pozdr. Edytowane 12 Lipca 2014 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujek19922 Opublikowano 11 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 spróbuje wszystkie opcje bez zdejmowania skrzyni, dzięki wielkie za wszystkie rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się