Jump to content

skrzynia Subaru Impreza WRX STI 2.0


wujek19922
 Share

Recommended Posts

Witam 

sprawa jest taka że jak przełączam czasami na dwójkę jest taki dziwny zgrzyt jak by zębatki, przy normalnej jeździe zdarza mi się rzadko ale zdarza. Natomiast jest gorzej jak chcę przycisnąć, ruszają ostro z 1 czasami mam problem z wbiciem na 2 po prostu muszę się mocno na siłować że by ją wbić i zazwyczaj towarzyszy temu mały zgrzyt mimo że sprzęgło w podłodze, bywa że czasami w ogóle nie mogę wbić i muszę odjąć gaz całkowicie i jeszcze raz wysprzęglić ale już na spokojnie i wtedy wchodzi bez najmniejszego problemu, zastanawiam się co może być tego przyczyną, cała skrzynia chodzi w porządku i nie słyszę żadnych stuków i nic się nie dzieje i jest sucho tylko ten zastanawiający dziwny zgrzyt przy wbiciu na 2. remont skrzyni był robiony jakieś 15 tys km temu. Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. 

Link to comment
Share on other sites

ja to się nie znam, ale jak to każdy co się nie zna to się wypowiem ;)

Może synchronizator ? bo to synchronizator chyba chromoli

 

EDIT: eee już mnie AMI wyprzedził :P 

Edited by SOpEL
Link to comment
Share on other sites

szczerze to nie jestem złotą rączką do spraw mechaniki i nie za bardzo się znam bo staż z moim Subarakiem jest dość krótki ale jak to mówią człowiek uczy się całe życie :D, po usłyszeniu od Was hasła "synchronizator" poczytałem to i owo i wygląda na to że winą jest właśnie synchronizator :P pytanie zaś z innej strony, jak są następstwa nie wymienienia takiego synchronizatora? 

Link to comment
Share on other sites

Synchro dwójki w skrzyniach STi to moim zdaniem najczęściej wysypujący się element. Spowodowane jest to właśnie tym, że dwójkę zazwyczaj bije się najostrzej. Skoro jest tak jak pisał wujek, że można dostać sychro do każdego biegu oprócz drugiego, to potwierdza tylko to co piszę :P


Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg.


zrobiłem tak jak mówiłeś i trzymałem do pierwszego oporu i po jakieś 0,5 sekundy lewarek sam się wciągał więc chyba coś tam jeszcze tego synchro jest

co do naprawy, zadzwonił do mnie jeszcze wczoraj Pan z aso że ma zestaw naprawczy do 2 biegu ostatni w magazynach w całym kraju i koszt takiej niezmiernej zabawy kosztuje 400zł, już nawet nie pytałem się ile mnie wyniesie taka naprawy w aso bo i tak na pewno auta bym tam nie zostawił :P ale podejrzewam że i tak koszt takiej robotki tani nie będzie.

Na razie spróbuje wymienić olej tak jak AMI powiedział na Shell'owski i zobaczymy czy coś ulegnie poprawie 
Link to comment
Share on other sites

olejem 75W90 Motul Gear 300 LS

Może tu był błąd- jeśli ten LS jest do szperowanych dyfrów. NIe wiem jak pracują w tym synchro. Najpierw wymień olej bez LS i zobacz jak chodzi.

pozdr.

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...