Skocz do zawartości

skrzynia Subaru Impreza WRX STI 2.0


wujek19922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

sprawa jest taka że jak przełączam czasami na dwójkę jest taki dziwny zgrzyt jak by zębatki, przy normalnej jeździe zdarza mi się rzadko ale zdarza. Natomiast jest gorzej jak chcę przycisnąć, ruszają ostro z 1 czasami mam problem z wbiciem na 2 po prostu muszę się mocno na siłować że by ją wbić i zazwyczaj towarzyszy temu mały zgrzyt mimo że sprzęgło w podłodze, bywa że czasami w ogóle nie mogę wbić i muszę odjąć gaz całkowicie i jeszcze raz wysprzęglić ale już na spokojnie i wtedy wchodzi bez najmniejszego problemu, zastanawiam się co może być tego przyczyną, cała skrzynia chodzi w porządku i nie słyszę żadnych stuków i nic się nie dzieje i jest sucho tylko ten zastanawiający dziwny zgrzyt przy wbiciu na 2. remont skrzyni był robiony jakieś 15 tys km temu. Jak ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie jestem złotą rączką do spraw mechaniki i nie za bardzo się znam bo staż z moim Subarakiem jest dość krótki ale jak to mówią człowiek uczy się całe życie :D, po usłyszeniu od Was hasła "synchronizator" poczytałem to i owo i wygląda na to że winą jest właśnie synchronizator :P pytanie zaś z innej strony, jak są następstwa nie wymienienia takiego synchronizatora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro dwójki w skrzyniach STi to moim zdaniem najczęściej wysypujący się element. Spowodowane jest to właśnie tym, że dwójkę zazwyczaj bije się najostrzej. Skoro jest tak jak pisał wujek, że można dostać sychro do każdego biegu oprócz drugiego, to potwierdza tylko to co piszę :P


Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dopóki nie wymienisz synchro, spróbuj nie bić biegu na siłę tylko z wyczuciem. Tj. żwawo do momentu aż napotykasz naturalny opór przed drugim biegiem, trzymaj lewarek w tej pozycji aż synchro zdąży zapracować (o ile jeszcze cokolwiek go jest) i powinno Ci samo lewarek wciągnąć na drugi bieg.


zrobiłem tak jak mówiłeś i trzymałem do pierwszego oporu i po jakieś 0,5 sekundy lewarek sam się wciągał więc chyba coś tam jeszcze tego synchro jest

co do naprawy, zadzwonił do mnie jeszcze wczoraj Pan z aso że ma zestaw naprawczy do 2 biegu ostatni w magazynach w całym kraju i koszt takiej niezmiernej zabawy kosztuje 400zł, już nawet nie pytałem się ile mnie wyniesie taka naprawy w aso bo i tak na pewno auta bym tam nie zostawił :P ale podejrzewam że i tak koszt takiej robotki tani nie będzie.

Na razie spróbuje wymienić olej tak jak AMI powiedział na Shell'owski i zobaczymy czy coś ulegnie poprawie 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...