Skocz do zawartości

Tuning wolnossącego 2.0R


Jasionowski

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat byl kilkakrotnie poruszany, ale bardzo proszę o podpowiedź (zwłaszcza osób, które robiły tuning silnika wolnossącego) w sprawie rzetelnych firm (najlepiej z W-wy lub okolic). Niestety, nie-ASO odpowiedział, że nie robią tuningu wolnossących silników.

Subaru Legacy 2.0R z 2006 r. z automatyczną skrzynią biegów.

Mam świadomość, że ewentualny tuning wpływa na utratę gwarancji samochodu.

Mam też świadomość, że nie ma cudów i nie da sie poprawić radykalnie osiągów

samochodu z silnikiem wolnossącym bez bardzo dużych nakladów finansowych, a

silnik i tak będzie ulegać szybszemu zniszczeniu.

Dlatego mam też pytanie, czy jest możliwy taki tuning elektroniczny i

dodatkowo ewentualnie drobny tuning mechaniczny, który polepszy osiągi

samochodu, ale bez znacznego wpływu na szybsze zniszczenie silnika?

Jeżeli tak, to jaki jest rząd wielkości ceny za taką usługę (wiem,

że dokładne określenie ceny może nie być teraz możliwe)? Czy jest możliwe

dokonanie tuningu w jeden dzień?

Jaki jest możliwy przyrost osiągów? Zależy mi bardziej na możliwości

lepszego przyspieszania niż na maksymalnej prędkości.

Serdecznie dziękuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego własnego (i nie tylko) doświadczenia tuningu NA (nie Subaru) wynika, że najlepsze rezultaty dają:

 

- obróbka głowicy (cena zależy od warsztatu)

- zmiana dolotu (500 - 1000 PLN)

- zmiana układu wydechowego (1000 - 1500 PLN)

 

Można też pokusić się o ostrzejsze wałki, jednak wszystko zależy do czego ma być wykorzystywany samochód. Sam tuning elektroniczny w przypadku wolnych ssaków przynosi raczej mierne rezultaty.

 

P.S. - Mały OT, gdzie mieszkasz w Finlandii? Kiedyś mieszkałem w Helsinkach cztery lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się swego czasu w tuningowanie kilku wolnossaków, i powiem ci że bez worka kasy i drugiego samochodu do jazdy na codzień nie ma to sensu. A o tuningu jedno dniowym możesz od razu zapomnieć.

 

W przypadku twojego samochodu można zrobić podstawy czyli: wydech, dolot, plus elektronika (SMT, UNICHIP). Generalnie po wydaniu 5k pln będziesz miał przyrost 20 koni w najlepszym przypadku + utrata gwarancji. IMHO nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś namiary na warsztaty, które robiły Subaru?

Dziekuję

 

IMO warte zqaufania miejsca powiedzą Ci ze nie warto. Ciężko coś sensownego zrobić w nowoczesnym wolnossącym silniku na ulicę. Jedyne co to możńa by pokusić się o wywalenie ekologii, ale będzie dużo głośniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...