Jasionowski Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Wiem, że temat byl kilkakrotnie poruszany, ale bardzo proszę o podpowiedź (zwłaszcza osób, które robiły tuning silnika wolnossącego) w sprawie rzetelnych firm (najlepiej z W-wy lub okolic). Niestety, nie-ASO odpowiedział, że nie robią tuningu wolnossących silników. Subaru Legacy 2.0R z 2006 r. z automatyczną skrzynią biegów. Mam świadomość, że ewentualny tuning wpływa na utratę gwarancji samochodu. Mam też świadomość, że nie ma cudów i nie da sie poprawić radykalnie osiągów samochodu z silnikiem wolnossącym bez bardzo dużych nakladów finansowych, a silnik i tak będzie ulegać szybszemu zniszczeniu. Dlatego mam też pytanie, czy jest możliwy taki tuning elektroniczny i dodatkowo ewentualnie drobny tuning mechaniczny, który polepszy osiągi samochodu, ale bez znacznego wpływu na szybsze zniszczenie silnika? Jeżeli tak, to jaki jest rząd wielkości ceny za taką usługę (wiem, że dokładne określenie ceny może nie być teraz możliwe)? Czy jest możliwe dokonanie tuningu w jeden dzień? Jaki jest możliwy przyrost osiągów? Zależy mi bardziej na możliwości lepszego przyspieszania niż na maksymalnej prędkości. Serdecznie dziękuje za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Z mojego własnego (i nie tylko) doświadczenia tuningu NA (nie Subaru) wynika, że najlepsze rezultaty dają: - obróbka głowicy (cena zależy od warsztatu) - zmiana dolotu (500 - 1000 PLN) - zmiana układu wydechowego (1000 - 1500 PLN) Można też pokusić się o ostrzejsze wałki, jednak wszystko zależy do czego ma być wykorzystywany samochód. Sam tuning elektroniczny w przypadku wolnych ssaków przynosi raczej mierne rezultaty. P.S. - Mały OT, gdzie mieszkasz w Finlandii? Kiedyś mieszkałem w Helsinkach cztery lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Sprzedaj i kup WRX'a ;-) W tym przypadku to będzie najtańszy sposób na największy wzrost osiągów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Bawiłem się swego czasu w tuningowanie kilku wolnossaków, i powiem ci że bez worka kasy i drugiego samochodu do jazdy na codzień nie ma to sensu. A o tuningu jedno dniowym możesz od razu zapomnieć. W przypadku twojego samochodu można zrobić podstawy czyli: wydech, dolot, plus elektronika (SMT, UNICHIP). Generalnie po wydaniu 5k pln będziesz miał przyrost 20 koni w najlepszym przypadku + utrata gwarancji. IMHO nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Zgadzam się z opiniami kolegów, nie warto! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasionowski Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 A jakieś namiary na warsztaty, które robiły Subaru? Dziekuję OT. W Helsinkach - Kulosaari Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 OT. W Helsinkach - Kulosaari To tak jak ja, Risto Rytin tie 7 czyli BRH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 A jakieś namiary na warsztaty, które robiły Subaru? Dziekuję IMO warte zqaufania miejsca powiedzą Ci ze nie warto. Ciężko coś sensownego zrobić w nowoczesnym wolnossącym silniku na ulicę. Jedyne co to możńa by pokusić się o wywalenie ekologii, ale będzie dużo głośniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasionowski Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Dziękuję za rady i biorę je sobie do serca. Z bólem rezygnuję z tuningu i pomyślę o zamianie sprzedaży wolossącego i zamianie na turbo (wraz z opakowaniem) OT. Blue 76 Armas Lindgrenin 21. Adres powinieneś chyba znać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Szkoda że nie wiedziałem o tych waszych miejscach zamieszkania przedwczoraj jak błądzilismy po Helsinkach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasionowski Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Trzeba było wcześniej sprawdzić, kto z Forumowiczów mieszka w Finlandii (ze szczególnym uwzględnieniem Helsinek). Mogłeś też zadzwonić do Ambasady po pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi