Skocz do zawartości

ktore radio wybrac?


Maćek Arkadiusz Wolejszo

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.ebay.com/itm/Pioneer-AVH-X2500BT-6-1-Touchscreen-DVD-USB-MP3-iPod-Car-Receiver-w-Bluetooth-/181206709412 czy moze te

http://www.ebay.com/itm/SONY-WX-GT90BT-2-DIN-CD-MP3-USB-AUX-STEREO-BLUETOOTH-IPOD-EQUALIZER-PANDORA-NEW-/121243110486

szukam prostego radia 2-din do fabrycznych glosnikow, ktore latwiej sie zamontuje? U mnie w sklepie internetowym pioneer jest 2x drozszy ale czy tez tyle samo fajniejszy? Zmiane glosnikow i wygluszenie planuje na przyszly rok to i pewnie radio lepsze bym bral. Poradzcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys podwozil mnie na stopa gosciu starym sprinterem. uslyszalem, ze jak na taka lodowke to ma niezle audio. obruszyl sie, zatrzymal, poustawial cos, wyciagnal koncertowke SoaD i dal na 70% mocy. myslalem ze mi rozpierniczy czaszke. jakosc dzwieku przy takiej glosnosci byla rewelacyjna. naprawde jakbys stal w pierwszym rzedzie na koncercie. okazalo sie ze gosciu sprzedaje car-audio. to bylo kila lat temu, ale zapamietalem jedno jego zdanie "najtanszy alpine bedzie gral lepiej niz najdrozszy sony czy pioneer". oczywiscie wymienil tez mase innych marek nieznanych dla mnie, ale jezeli chodzi o rozsadne ceny to promowal alpine. audiofilem nie jestem, ale rzeczywiscie wszystkie moje radia od tego czasu to alpine i jestem bardzo zadowolony. moi znajomi, ktorzy ze mna jezdza tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet super alpine za grube $$ zagra słabo pod seryjnymi głosnikami i nie wytłumionymi drzwiami - sorry taka jest prawda - dlatego jeżeli nie masz zamiaru ruszac seryjnych głośników to odpusc sobie porzadną stacje multimedialna.

Zacznijmy od tego jak bardzo zalezy Ci na dobrym car audio w aucie. Jezeli jestes audiofilem - wtedy na porzadną jednostkę sterującą( radio 2 din) wygłuszenie wnętrza auta + min 2 wznacniacze + kondensator + zestaw odseparowany+ sub wydasz fortune.

Jezeli zależy Ci na przyzwoitym car audio i nie jestes audiofilem polecam: wygłuszenie drzwi matami stp Do tego przyzwoity zestaw odseparowany na przód na dystansach bo pewnie nie wejdzie w seryjne miejsce ( Zwrotnica + głosnik sredniotonowy + "piszczałka" ) 165mm kiedys calkiem niezł stosunek ceny do jakosci miały zestawy helix'a. Do tego jakis porzadny wzmacniacz 4 kanałowy ( 1 kanał prawa zwrotnica, 2 kanał lewa zwrotnica , 3 i 4 kanał "spiety w 1 pod skrzynie ) nieduża skrzynia do bagażnika z głośnikiem niskotonowym. Do tego sredniej klasy stacja multimedialna i bedzie naprawde bardzo fajnie grało.

Polecam wszystkim zaczynajacym zabawe z car audio zapoznać się przy stawianiu swoich pierwszych kroków  z FAQ by Nazar:

http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko, że po zakupie odtwarzacza z USA wiele stacji radiowych nie będzie odbierała w Polsce. Chyba wszystkie z parzystą końcówką.

Co do podpinania do fabrycznych głośników... po wymontowaniu ich z drzwi przeżyłem chyba największy szok w moim życiu. Magnesy były wielkości paznokcia od kciuka  :o

To nie ma prawa zagrać i to bez względu na ilość wpompowanej mocy. Kolejna sprawa to jak zauważyli moi przedmówcy to wygłuszenie/wytłumienie drzwi. Jest to absolutnie konieczny zabieg, ponieważ drzwi forestera są dziurawe jak sito i nawet po zamontowaniu wooferów braxa i podpięciu ich pod 150w dźwięku jak nie było, tak nie będzie...

Absolutnym minimum jest chociaż zamknięcie otworów technologicznych drzwi, które co prawda trochę poprawi brzmienie, jednak pomiędzy takim rozwiązaniem a kompleksowym wytłumieniem jest kolosalna różnica. Ja zrobiłem to w ten sposób: na całą zewnętrzną blachę poszła warstwa STP Silver, na nią "gąbka" Dynamat Tac Mat (bardzo droga, rzadko stosowana, ale robotę robi), następnie całe drzwi zostały zamknięte ponownie STP Silver, a na nią poszła pianka absorbująca drgania GMS.

Do zamontowania woofera konieczny jest dystans/adapter/pierścień z MDF który można bez problemu znaleźć w internecie za 30-50zł 2szt. Należy go solidnie przykręcić w miejsca w których przykręcony był oemowy głośnik i wysmarować klejem montażowym od strony drzwi aby usunąć szpary które pod nim zostaną. 

Następną rzeczą którą trzeba wykonać, to w zależności od źródła zasilania (jeżeli mamy wzmacniacz to wiadomo, że od niego pójdą kable do zwrotnicy), gdy chcemy zasilać system z końcówki mocy wbudowanej w radioodtwarzaczu, powinno się odciąć idące od kostki kable głośnikowe i na ich miejsce przylutować nowe które pójdą bezpośrednio do zwrotnicy. Dlaczego? Subaru wynalazło jakiś swój sposób na kablologię który po drodze z 10-15w które daje odtwarzacz dostarcza do woofera może ze 2... i pomimo włożonej w drzwi pracy, krwi i potu to dalej grało nie będzie. Na chwile obecną to wszystko co mi przychodzi do głowy. Jeżeli będziecie mieli problem z montażem lub jakiekolwiek pytania to można śmiało walić na PW.

 

Tak to wygląda u mnie na dzień dzisiejszy:

 

IMG_6342.jpg

 

Pozdrawiam, Przemek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle Premek, dzieki za rady:) radio bedzie kupowane w europie, linki takie przykladowe dalem bo widac dokladnie tyl. Plan jak wspomnialem co do car audio jest na przyszly rok ale jak to mowia: opowiedz Bogu o swoich planach a rozesmieje ci sie w twarz:p wiec kto to wie jak naprawde bedzie:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Co się tyczy marek odtwarzaczy... Alpine to bardzo dobra firma, ale najtańszy model lepszy od wszystkich Pioneerów i Sony?... Gościa ze sprintera chyba poniosła fantazja... Każda marka robi produkty podzielone na odpowiednie segmenty, półka nr 1, 2, 3, 4, 5... i tak do konstrukcji High End.

Alpine z półki nr 2 będzie prezentował ten sam poziom co odtwarzacze innych producentów. Odróżniać je mogą co najwyżej smaczki i naleciałości charakterystyczne dla danej firmy. Mało kto chyba wie, że producentem najlepszego (ever) odtwarzacza na świecie jest zapomniane Sony. Model Xes-Z50 który gdy był nowy kosztował jedynie ok. 60tyś zł. Alpine F1 Status 7990R z procesorem PXA-H900 - jedyne 43 tyś. (który osobiście bardzo polecam :) ). To samo było z modelami Clarionów, Kenwood, McIntoh, Denon czy Nakamichi...

 

Na dzień dzisiejszy na rynku ze świeczką szukać już takich konstrukcji. To co jest może, ale i nie musi prezentować jakiegoś poziomu.

 

Ja po przejściach w Warszawie zrezygnowałem już z zawodniczego sprzętu w samochodzie... Niemniej jednak coś grać musi i dlatego zbudowałem kilka lub kilkanaście razy tańszy system, jednak reprezentujący bardzo dobry poziom brzmienia.

 

Od siebie do wyboru mogę Ci podrzucić model Alpine IVE-W535BT który właśnie wylądował w moim forku.

 

Podstawowe rzeczy: 2dinowiec, 6 kanałowe wyjście sygnałowe, procesor dźwięku z korekcją czasu dla 6 kanałów, cyfrowa zwrotnica, BT z mikrofonem w zestawie, CD, USB, wyjście na kamerę cofania i dużo innych fajnych rzeczy. Można podłączyć sobie DVB-T i oglądać Trudne Sprawy podczas jazdy :)

 

Dorzucę jeszcze kilka fotek z montażu. Był mega rozpier...  :biglol:

 

IMG_3644.jpg
IMG_3647.jpg
IMG_3649.jpg
IMG_3651.jpg
IMG_3659.jpg
IMG_3662.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie zlozyl za cholere, pewnie bym jezdzil z kablami na kolanach:) fajna ta alpina. Ja potrzebuje radio na rok gora dwa lata. Te sony mapodobna fakture plastiku jak moj forek to moze by sie nawet zgralo troszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@, Ja u siebie mam włożony Alpine W530 BT. Jakbyś kiedyś był w okolicach lotniska Gardermoen to podjedź, obejrzysz, pomacasz :)

"Tylko zadzwoń wcześniej, żebyśmy byli w domu", cytując klasyka... D


Aha. Kup sobie radio w PL, u nas się nie opłaca, a zamawiając np. z UK dowalą cło i też cena robi się mniej przyjemna.

Edytowane przez sredniaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sony kosztuje niecale 1500 nok a to drugie 3000, ceny bardzo podobne jak w Polsce a ja musze miec usb na podroz. Od siebie mam 2000 km do Ystad, moja muza musi grac:)

http://m.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/hovedenhet/bilstereo-cdradio/pioneer-avh-x2600bt/197731.4686/

http://m.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/hovedenhet/bilstereo-cdradio/sony-wx-gt90bt/200953.4686/

Sam popatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jadę Forkiem 2,0 N/A 2006 w dłuższą trasę za kilkanaście dni i by nie ogłuchnąć postanowiłem go trochę wyciszyć i wymienić głośniki. Materiały do wyciszenia już zamówiłem, mam pytanie związane z głośnikami. Proszę o jak najprostszą odpowiedź - nie jestem mechanikiem lecz wykładowcą akademickim, i to wcale nie od mechaniki.

 

Czy da się wymienić głośniki w przednich drzwiach bez lutowania czy innego cudowania? (nie zdejmowałem jeszcze tapicerki więc nie wiem jak to wygląda) A jeśli tak to na jakie? Nie jestem audiofilem, po prostu chcę, by przy 140 km/h coś było słychać, bo przy stockowych głośnikach jak wiadomo jest kompletna tragedia.

 

Byłby niezwykle wdzięczny za proste, przejrzyste wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...