Skocz do zawartości

Koszty przeglądów serwisowych 2.0 XT


Czarne_Koronkowe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ja wymieniam olej z filtram co 10. Co 50 tys, też drugi filtr w środku skrzyni.  Koszt niewielki , a może dłużej pojeździ.

 

Co do spalania, to zgadzam się z tymi że nie jest tak źle. Pewnie że może i spalić i 20. Miałem i mam kilka pojazdów więc mam bieżące porównanie. Octavia 1.6. - a więc zero frajdy z jazdy - w manualu- a więc już ustawowo mniejsze spalanie o conajmniej 1,5 litra, pali przy tym samym stylu jazdy około 8-9 litrów. Forek, automat, napęd na 4 kopyta 11.

Więc moim zdaniem porównując te dwa auta, komfort jazdy, forek nie wypada tak źle jak go nie którzy malują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem nowego forestera i po 12 tys.km zgazowałem go poza aso oczywiście. Straciłem gwarancje, ale gościu w aso sam mi podpowiedział żeby zgazować i mieć gdzieś gwarancje bo i tak do 100  tys.km sie nei psują. Narazie mam 42 tys.km i faktycznie nic sie nie popsuło. Wymieniłem dwa razy olej i filtry,

koszt wymiany na 15 tys.km 280zł

serwis gazu - 120zł

na 30 tys. - 280zł

na 40 tys.km serwis klimy bo ozonu miałem połowe + odgrzybianie i nowy firltr kabinowy -200zł

do aso nie jeżdze bo za drogo mają, choć inne auta serwuje w aso to subaru przesadziło z tymi cenami udostepnionymi na stronie i po utracie gwarancji nie widze sensu do nich jeździć.

spalanie średnie 11,5l na komputerze gazu + 1l

minimalne spalanie 8L przy przepisowych predkościach

jazda normalna po mieście i trasie-mieszanie 10L - 11-11,5 l gazu

natomiast na autostradzie mnie denerwuje -max prędkość tankowanie gazu co 200km i spalanie 19 litrów benzyny a gazu hmm penwie z 21 litrów

c7518cb7c54682b7med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest konkretna odpowiedz - dziekuje. Problem w tym ze ja musze wziac go w leasing. A nie chce ryzykowac utraty gwarancji i przerobki na lpg poki auto nie bedzie wykupione.

Swoja droga wczoraj moja zona zaliczyla dzwona na sliskiej nawierzchni (wroclaw, dziurawo, slisko i tory tramwajowe) (20-25km/h) i chyba to przesadzi i zakupie forestera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest konkretna odpowiedz - dziekuje. Problem w tym ze ja musze wziac go w leasing. A nie chce ryzykowac utraty gwarancji i przerobki na lpg poki auto nie bedzie wykupione.

Swoja droga wczoraj moja zona zaliczyla dzwona na sliskiej nawierzchni (wroclaw, dziurawo, slisko i tory tramwajowe) (20-25km/h) i chyba to przesadzi i zakupie forestera.

 

tylko ze kolega Marcin 777 zagazował silnik 2.0, a Ty piszesz o 2.0 XT , który ma silnik DIT  - z bezpośrednim wtryskiem a to chyba robi różnice jesli chodzi o LPG, tak słyszałem przynajmniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam XT, robi róznice co do rodzaju instalacji , musi być sekwencja , a to oznacza wyższą cena od normalnej. Ja mam już zrobione koło 80 tys w 2 lata , ogólnie przebieg 130 tys, i nic się złego nie dzieje. Grunt dobra instalacja, dobry instalator, serwisowanie i będzie latał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam XT, robi róznice co do rodzaju instalacji , musi być sekwencja , a to oznacza wyższą cena od normalnej. Ja mam już zrobione koło 80 tys w 2 lata , ogólnie przebieg 130 tys, i nic się złego nie dzieje. Grunt dobra instalacja, dobry instalator, serwisowanie i będzie latał. 

 

ale ty masz zupełnie inny silnik, ten obecny to jest całkowicie nowy silnik i bezpośredni wtrysk, jak miałem audia z FSI to wszyscy odradzali gaz do silników z bezpośrednim wtryskiem.Dodam że nie jestem mechanikiem i tak mi się tylko  wydaje, może niech zadzwoni do Jako albo kogoś zaufanego, inaczej bałbym się zakłdać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Kocara kiedyś jak kupowałem części do mojego Forka, to zagadałem czlowieka z części i powiedział że nowsze Forki są lepsze do gazu bo maja hydrauliczna regulację zaworów . Stwierdził też że nie można za bardzo montować LPG w starszych modelach z uwagi na regulację zaworów i wypalające się podobnoś gniazda.

 

Do FSI są isntalacje gazowe , tylko im nowocześniejszy silnik , do cena instalacji rośnie. Mam kolegę który ma golfa TFSI i jeżdzi na gazie. Fakt że mówił że dał za nią blisko 5 tys, ale zrobil juz w dwa lata , ponad 100 tys i nic się nie dzieje.

 

Dla ciekawości są już instalacje nawet do oleju napedowego i to w sprzedaży po homologacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nowsze Forki są lepsze do gazu bo maja hydrauliczna regulację zaworów . Stwierdził też że nie można za bardzo montować LPG w starszych modelach z uwagi na regulację zaworów i wypalające się podobnoś gniazda.

Kompletna bzdura.Nie ma hydraulicznych popychaczy w nowszych silnikach Subaru.Jeździ mnóstwo starszych modeli,wyprodukowanych przed rokiem 2000 z LPG i mają się dobrze.

 

 

Do FSI są isntalacje gazowe , tylko im nowocześniejszy silnik , do cena instalacji rośnie. Mam kolegę który ma golfa TFSI i jeżdzi na gazie. Fakt że mówił że dał za nią blisko 5 tys, ale zrobil juz w dwa lata , ponad 100 tys i nic się nie dzieje.

A pewnie,że są,tylko nie do wszystkich modeli.Taka instalacja projektowana jest pod konkretny model silnika.

 

 

Dla ciekawości są już instalacje nawet do oleju napedowego i to w sprzedaży po homologacjach.
 

Są od dłuższego czasu.Tylko ich zastosowanie aby było ekonomicznie uzasadnione,to raczej w ciężarówkach robiących duże przebiegi.W osobówce oszczędność w porywach do 20% zużycia ON,to raczej mało optymistyczne.A w przypadku wadliwej,źle dobranej instalacji może być nawet drożej niż na ON. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do FSI są isntalacje gazowe , tylko im nowocześniejszy silnik , do cena instalacji rośnie. Mam kolegę który ma golfa TFSI i jeżdzi na gazie. Fakt że mówił że dał za nią blisko 5 tys, ale zrobil juz w dwa lata , ponad 100 tys i nic się nie dzieje.

A pewnie,że są,tylko nie do wszystkich modeli.Taka instalacja projektowana jest pod konkretny model silnika.

 

Widze, ze w takim wypadku nie pozostaje mi nic innego jak tylko wziecie nadgodzin zeby miec na benzynke ;-)

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za pierwszy przegląd zapłaciłem ok. 800zł plus 300 za olej, który ze sobą przywiozłem,a za drugi 900zł plus olej 200zl, bo została mi reszta oleju z pierwszego przeglądu.

 

Witam.

Ja jestem ciągle przed pierwszym przeglądem. Mam pytanie. czy komuś jeszcze udało się znaleźć ASO które świadczy taki serwis w wymienionych przez kolegę cenach ? 

wydaje mi się że 800zł jest mitem albo 95% ASO tnie nas dość mocno na kasie skoro taką usługę w innym ASO udaje się wykonać w wyżej wymienionych cenach. ja podzwoniłem do kilku aso i nikt jeszcze nie zaproponował mi ceny nawet zbliżonej do tej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja jestem ciągle przed pierwszym przeglądem. Mam pytanie. czy komuś jeszcze udało się znaleźć ASO które świadczy taki serwis w wymienionych przez kolegę cenach ? wydaje mi się że 800zł jest mitem albo 95% ASO tnie nas dość mocno na kasie skoro taką usługę w innym ASO udaje się wykonać w wyżej wymienionych cenach. ja podzwoniłem do kilku aso i nikt jeszcze nie zaproponował mi ceny nawet zbliżonej do tej.

 

też jestem ciekawy, chociaż dopiero 5kkm nabiłem, doświadczenia mam takie że w Polsce B, w  Lublinie  bardzo drogi w porównaniu z Warszawą   - jak diesla serwisowałem.   średnio 20-30% drożej niź w Warszawie -bo tam pewnie bieda i ludzi nie stać   :D   poza tym lokale tańsze i sila robocza też :D mnie stałemu klientowi (wszystkie przeglądy do 120 kkm w Lublinie robiełm ) w ASO lublin zaproponowali cenę maksymalną ze stron SIP, poźniej z bólem serca coś tam zjechali z ceny ale i tak było drożej niż oferta z Warszawy. Nie wiem moze mnie nie lubią :biglol: Teraz pytałem o wymianę oleju to cena w Lublinie ok 100 (filtr i robota)  chyba promocja jakaś

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i to jest konkretna odpowiedz - dziekuje. Problem w tym ze ja musze wziac go w leasing. A nie chce ryzykowac utraty gwarancji i przerobki na lpg poki auto nie bedzie wykupione.

Swoja droga wczoraj moja zona zaliczyla dzwona na sliskiej nawierzchni (wroclaw, dziurawo, slisko i tory tramwajowe) (20-25km/h) i chyba to przesadzi i zakupie forestera.

ja tez mam w leasingu i gwarancja jest mi nie potrzebna. Co może ci się zepsuć w benzynie subaru ? uważam, że nie ma co a jak nawet coś walnie przy np 80 tys.km to z zaoszczędzonych pieniedzy na gazie i przeglądach poza aso kupisz sobie cały silnik i jeszcze zostanie.

a co do bezpieczeństwa to taka ciekawostka- przesiadłem się do auta żony na podróż do Karpacza i wchodze w zakręt w lesie padał deszcz i bokiem mnie postawiło. Powinni zakazać jazdy innym autem po zbyt długiej jeździe foresterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leasing biore m.in. z tego powodu zebym nie zgrzytal zebami jesli poslizgnie mi sie noga. Nie mam kasy to Oddaje autko i czesc. Ale oddac trzeba w takim stanie jaki byl. Wiex wszelkie mechaniczne zmiany odpadaja. Caly czas powolujecie sie na LPG do nowego XT ale jakos nikt nie napisal ze ma gaz, ile go to kosztowało itp. To wszystko chyba bardziej spekulacje niż konkrety. Wczoraj jeszcze raz bylem na probej jezdzie Freemontem V6. Wielkie, niesamowicie wygodne auto. Kazdy dres w ropnej beemce sie ogladal co go wyprzedza. Ale to tyle. Pazura to auto nie ma. Moim zdaniem na wyjazd na narty jezioro i po wzgledny blocie wystarczy. Niestety od auta oczekuje nieco wiecej. Z drugiej strony zona wezmie moja 208 (7s do setki) wiec jak bedzie mi brakowac emocji to moge jej autko wziac. Kurde juz sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o leasing to nie jest tak że założysz sobie gaz i leasing o tym nie poinformujesz. Zglaszasz do leasingu o zgode, zakładasz instalacje i wysylasz dokumenty gazowe żeby w dowód leasing wbił wiec leasing wydaje zgodę i musi o tym wiedziec bo w dowód sam nie wbijesz gazu jak nie jestes wlaścicielem!

 

Jak masz problem z gazem do najnowszego xt to kup końcówkę produkcji 3 ciej generacji jeszcze są w salonach w dobrych pieniadzach zgazuj i po problemie. Będzie taniej, mniejsza rata leasingowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...