Forekfan Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 (edited) Koledzy, Mam w swoim Forku z przodu zamontowane 8-tloczkowe K-Sporty oraz 6-tloczkowe zlote Brembo z tylu. O ile tarcze z tylu sa praktycznie nowe o tyle przednie juz troche km zrobily... Teraz pytanie.... Czy takie tarcze mozna poddac jakiejs regeneracji czy smietnik i kupowac nowe? A jesli tak to gdzie je mozna kupic bo w nie-ASO zycza sobie za to chore stawki.... I jeszcz jakie klocki montowac? Dzieki z gory za info. Edited April 27, 2014 by Forekfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted April 27, 2014 Share Posted April 27, 2014 6-tloczkowe zlote Brembo z tylu a co to za wynalazek? z jakiego auta? zy takie tarcze mozna poddac jakiejs rwgeneracji śmietnik, kupić nowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 6-tloczkowe zlote Brembo z tylu a co to za wynalazek? z jakiego auta? zy takie tarcze mozna poddac jakiejs rwgeneracji śmietnik, kupić nowe. Hmmm.... Moze cos pomylilem z tymi Brembo w takim razie.... Moze to sa 4-tloczki.... Dopiero startuje w tej dziedzinie i moglem cos namieszac. Na pewno natomiast z przodu jest 8-tloczek. Co do tarcz to tak myslalem.... Bede kupowal nowe... Thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Hmmm.... Moze cos pomylilem z tymi Brembo w takim razie.... Moze to sa 4-tloczki.... a może 2-tłoczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 Hmmm.... Moze cos pomylilem z tymi Brembo w takim razie.... Moze to sa 4-tloczki.... a może 2-tłoczki A moze i tak reki za to nie dam.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybek Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 A jesli tak to gdzie je mozna kupic bo w nie-ASO zycza sobie za to chore stawki hej mam takie same hamulce i hamują super więc wydatek ci się zwróci jak będziesz musiał szybko zatrzymać lodówkę. Do tego ja zakładałem klocki Ferodo DS 2500 i razem spisują się świetnie. Tylko przez przypadek nie kup klocków k-sport po to paździerz i wszyscy od razu je wyrzucają zakładając inne klocki. Również kupowałem w tym nie Aso i mówili, że nic innego nie podejdzie pod ten zacisk tylko oryginał jeśli chodzi o tarczę a cena zestawu tarcze + klocki Ferodo DS 2500 ałć.. ale powtarzam wartooo. Dodatkowo jak będziesz wymieniał wszystko to zwróć uwagę czy zaciski nie wymagają regeneracji bo są to zaciski sportowe (mają gumki zaworki itp niczym nie osłonięte i trzeba je od czasu do czasu rozebrać i przeczyścić zanim się porządnie zniszczą od syfu, soli itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 A jesli tak to gdzie je mozna kupic bo w nie-ASO zycza sobie za to chore stawki hej mam takie same hamulce i hamują super więc wydatek ci się zwróci jak będziesz musiał szybko zatrzymać lodówkę. Do tego ja zakładałem klocki Ferodo DS 2500 i razem spisują się świetnie. Tylko przez przypadek nie kup klocków k-sport po to paździerz i wszyscy od razu je wyrzucają zakładając inne klocki. Również kupowałem w tym nie Aso i mówili, że nic innego nie podejdzie pod ten zacisk tylko oryginał jeśli chodzi o tarczę a cena zestawu tarcze + klocki Ferodo DS 2500 ałć.. ale powtarzam wartooo. Dodatkowo jak będziesz wymieniał wszystko to zwróć uwagę czy zaciski nie wymagają regeneracji bo są to zaciski sportowe (mają gumki zaworki itp niczym nie osłonięte i trzeba je od czasu do czasu rozebrać i przeczyścić zanim się porządnie zniszczą od syfu, soli itp. Super, dzieki za info. To cenne co napisales. Napisz tylko pls gdzie to kupic ewentualnie.... A co do zaciskow to jak hamuje to tak troche skrzypia.... Normalne to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybek Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 (edited) Super, dzieki za info. To cenne co napisales. Napisz tylko pls gdzie to kupic ewentualnie.... A co do zaciskow to jak hamuje to tak troche skrzypia.... Normalne to? Kupowałem w popularnej firmie z Warszawy/Katowic co zaczyna się na 4... Co do piszczenia to u mnie jest cisza więc pewnie to kwestia sportowych klocków u Ciebie i przypuszczam, że to jest powód. Przy ferodo ds 2500 będzie cisza i będziesz bardzo zadowolony z hamulców. Tak jak pisałem wcześniej przy wymianie niech Ci dokładnie wszystko posprawdzają/oczyszczą bo dodatkowo jak założysz nowe tarcze i klocki to ze względu na ich grubość, odstęp pomiędzy tarczą i klockiem jest strasznie mały w tym zestawie i musisz mieć wszystko dokładnie oczyszczone aby klocki nie tarły Ci o nowe tarcze gdy nie hamujesz bo je szybko zniszczysz. Edited April 30, 2014 by rybek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 (edited) Forekfan na 100% masz u siebie 8 tłoczków przód i 2 tłoczki z tyłu. Tak jak piszą koledzy DS2500 to bardzo dobry klocek z tarczą z przodu nie masz specjalnie wyboru. na pocieszenie dodam, że w opinii wielu twój zestaw lepiej hamuje niż 4 tłoczki brembo z sti Edited April 30, 2014 by Herostrates Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybek Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 na pocieszenie dodam, że w opinii wielu twój zestaw lepiej hamuje niż 4 tłoczki brembo z sti masz rację w mojej opinii tak właśnie jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Panowie, Mam problem... Dzis bylem ze swoim Forkiem w serwisie i odkrylismy, ze przednie tarcze tj K-Sporty sa troche popekane.... Bambino na tych tarczach ponoc zrobil 12.000km.... Jakim cudem tak dobre tarcze sa juz w takim stanie? Czyzby az tak bylo katowane, ze tarcze tego nie wytrzymaly i od temperatury popekaly? Sam nie wiem co robic... Jesli zywotnosc tarcz za 2400pln ma wygladac w fen sposob to sprzedam caly swoj przedni set K-Sport i kupie 4-tloczek Brembo od STI... Co Wy na to? I jeszcze czy popekana tarcza to od razu smietnik czy jeszcze moza chwile pojezdzic? Dodam, ze na calym obwodzie jest powiedzmy 5-10 pekniec po kilka do kilkunastu milimetrow... To juz cos powaznego? Moge zrobic zdjecia i wrzucic na forum.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Ja bym nie ryzykował i od razu zmienił. Swoją drogą robiłeś przegląd przed zakupowy i dlaczego tego nikt nie wyłapał? Masz teraz odpowiedź dlaczego coś ci stukało. Możliwe, że nie tarcze są winne ale źle dobrany klocek lub tak jak piszesz były mocno katowane. Kup jeszcze raz, wyczyść dobrze zacisk, włóż dobry klocek, jeśli się to nie sprawdzi wtedy myśl o zmianie. Niestety kolejny raz sprawdza się, że trzeba przy zakupie auta założyć budżet na takie historie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Ja bym nie ryzykował i od razu zmienił. Swoją drogą robiłeś przegląd przed zakupowy i dlaczego tego nikt nie wyłapał? Masz teraz odpowiedź dlaczego coś ci stukało. Możliwe, że nie tarcze są winne ale źle dobrany klocek lub tak jak piszesz były mocno katowane. Kup jeszcze raz, wyczyść dobrze zacisk, włóż dobry klocek, jeśli się to nie sprawdzi wtedy myśl o zmianie. Niestety kolejny raz sprawdza się, że trzeba przy zakupie auta założyć budżet na takie historie. Troche tylko boli 2400zl na tarcze i jakies 700zl na zaciski ale jak trzeba to trzeba... Mozna swoja droga kupic to gdzies taniej niz w nie-ASO? Ich ceny powoduja u mnie drgawki.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybek Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Kolego jak zobaczysz jaki to kawał tarczy i klocka to zrozumiesz skąd bierze się ta cena... Tak jak Herostrates mówi zmieniaj na nowe czym prędzej bo chodzi o bezpieczeństwo Jeżeli chodzi o żywotność tych tarcz to u mnie są nówki (mają najechane z 5 tys a poprzednie przejechały z 80 tys km w imprezie więc może to wina jakichś agresywnych klocków lub bezmyślnego traktowania. Zmień tarcze i klocki na nowe i bedziesz miał spokój Ewentualnie jeśli tarcze mają tak mały przebieg to może je dać do przetoczenia ale niech fachowcy się wypoweidzą. Klocki zmień na te co Ci pisałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Kolego jak zobaczysz jaki to kawał tarczy i klocka to zrozumiesz skąd bierze się ta cena... Tak jak Herostrates mówi zmieniaj na nowe czym prędzej bo chodzi o bezpieczeństwo Jeżeli chodzi o żywotność tych tarcz to u mnie są nówki (mają najechane z 5 tys a poprzednie przejechały z 80 tys km w imprezie więc może to wina jakichś agresywnych klocków lub bezmyślnego traktowania. Zmień tarcze i klocki na nowe i bedziesz miał spokój Ewentualnie jeśli tarcze mają tak mały przebieg to może je dać do przetoczenia ale niech fachowcy się wypoweidzą. Klocki zmień na te co Ci pisałem. Ja wiem, ze to kawal tarczy... Wiem wiem... Dobra. Szukam w necie w dobrej cenie i kupuje. Nie ma sie cos zastanawiac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbutek Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 je dać do przetoczenia ale niech fachowcy się wypoweidzą. Jeżeli są pęknięcia, to przetoczenie nic nie da. Można pójść w ceramiki, ale wtedy zero na końcu by trzeba by dodać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Jeśli będziesz szukał tarcz to może znajdziesz gładkie, na pewno bedą dłużej trzymały i nie popękają choć bedą wyglądać mniej sportowo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 je dać do przetoczenia ale niech fachowcy się wypoweidzą. Jeżeli są pęknięcia, to przetoczenie nic nie da. Można pójść w ceramiki, ale wtedy zero na końcu by trzeba by dodać. Zostaje poki co przy tym co jest. Ceramiki to do 911 zaloze. Jeśli będziesz szukał tarcz to może znajdziesz gładkie, na pewno bedą dłużej trzymały i nie popękają choć bedą wyglądać mniej sportowo To tez jest jakies rozwiazanie.... Dlaczego gladkie nie beda pekac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Pęknięcia tworzą się przy otworach w tarczy. Ja osobiście wolę gładkie. Przy dość agresywnym RC5+ nie poddają się Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 (edited) Czytalem, ze te klocki RC5+ sa bardzo twarde... Potwierdzasz? Jakie tarcze masz z nimi zalozone? Edited May 1, 2014 by Forekfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Ja mam gładkie Brembo i klocek CL RC5+, ale to w 4-tłoczku WRX'owym. W każdym razie przy gładkiej tarczy jest mniejsze prawdopodobieństwo jej popękania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 Ja mam gładkie Brembo i klocek CL RC5+, ale to w 4-tłoczku WRX'owym. W każdym razie przy gładkiej tarczy jest mniejsze prawdopodobieństwo jej popękania. Ok... Z drugiej strony te moje K-Sporty maja kozacki wyglad przez te naciecia Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 gładkie Brembo i klocek CL RC5+, ale to w 4-tłoczku WRX'owym elmo, czy tarcza Ci nie sinieje od rc5+ ? u mnie po kilku hamowaniach od razu na brembo zrobiły się fioletowe plamki, jakby z przegrzania. miałem tak na poprzednich tarczach... i na nowych kupionych z nowosądeckiego spa Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 gładkie Brembo i klocek CL RC5+, ale to w 4-tłoczku WRX'owym elmo, czy tarcza Ci nie sinieje od rc5+ ? u mnie po kilku hamowaniach od razu na brembo zrobiły się fioletowe plamki, jakby z przegrzania. miałem tak na poprzednich tarczach... i na nowych kupionych z nowosądeckiego spa Tak, mi też porobiły się sine plamki, zarówno na Brembo, jak i na OEM'ach. Ale żadnych negatywnych zachować hamulca nie odczułem w związku z tym. Gdzieś już ten temat na The Forum był poruszany i z tego co pamiętam to uznano, że TTTM. RC5+ dają popalić zwykłej tarczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forekfan Posted May 1, 2014 Author Share Posted May 1, 2014 Poczytalem troche na zagranicznych forach i wyglada na to, ze k-sporty przy intensywnym ich uzytkowaniu lubia pekac... Jak za sprzet za tak grube pieniadze to troche kpina...... Nie wiem czy nie kupic 4-tloczkow z STI a te co mam sprzedac... Jesli mam co 10.000km zmieniac tarcze z klockami to troche przegiecie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now