Skocz do zawartości

98 Impreza WRX STI ver5 Type-R


Codders

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Od ponad roku mieszkam na wyspach... duzo tutaj tych lepszych wersji modelu 22B za ktorym od dawna sie rozgladam ;)

 

Znalazlem ciekawy egzemplarz STI ver5 Type-R w wersji Coupe ... i mialbym kilka pytan...

Co wiecie na temat tego modelu,

Jakie sa jego plusy i minusy,

i najwazniejsze... NA CO zwracac uwage przy zakupie?

 

Na mechanice troche sie znam.... jezdzilem kilkoma subarami jeszcze w Polsce mocniejszymi i slabszymi, ale zazwyczaj byly to wersje GT...

 

Bedac tutaj chcialbym sobie sprawic taka zabawke, tylko zastanawiam sie czy nie wpakuje sie w jakis kanal finansowy (chodzi raczej o ewentualna awaryjnosc, nie koszt paliwa itp.. bo wiemy jak z tym jest w przypadku Subaru ;) )

 

Bylbym wdzieczny za pomoc!

 

hegartysford681.jpg

hegartysford680.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

 

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie :) na 22B jako taki mnie nie stac (40 k EUR) ;)

 

Chodzi o model 22b, czyli do r2000 ... pozniej byl 44s prawda ? :)

 

Mylisz trochę pojęcia :) 22B to limitowana wersja Imprezy, a oznaczenia modelowe są trochę inne, przykładowo Impreza produkowana w latach 1993-2000 to model GC8 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co sie orientuje impreza do MY00 nazywa sie classic, a 22B, P1 i TypeR to po prostu odmiana coupe i z mocniejszymi silnikami i lepsiejszym wyposazeniem.

 

TypeR jest takim samym GieTekiem pod wzgledem awaryjnosci i uzytkowania tylko troche ladniejszym i bardziej kultowym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sie sprzeczal ;) Mowie tak, jak tutaj sie mowi... Wszystkie pierwsze imprezy sa nazywane 22b...

 

W jakichś dziwnych kręgach. W UKeju zwykle mówią "old shape Scoob".

 

 

22b to wyłącznie limitowana seria 400 sztuk

 

 

 

To co Ty chcesz kupic to prawdziwy homologation special dla Imprezy WRC '98, auto nie do końca dopracowane w wersji drogowej ale na pewno klasyk i bardzo szybka maszyna we wprawnych rękach. Słyszałem niepochlebne opinie o awaryjności aktywnego centralnego dyferencjału. Myślę że znacznie jednak więcej dowiesz się na Scoobynecie niż od nas bo w Polsce są raptem 2-3 sztuki w tym zero na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi Azrael, :arrow: www.scoobynet.com

 

Z tego co ja wiem to ponieważ jest to wersja na rynek Japoński to jest zmapowana na paliwo 100 oktanowe, więc pierwszą czynnościa przy zakupie powinno być sprawdzenie czy jest przemapowana na paliwo 98 oktanowe.

 

P.S. co do określania Impreza w UK : do 2000 roku "classic" po 2000 "new age" w tym 2001 - 2003 bug eye 2003 - 2005 blob eye 2006 hawk eye

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie tak, jak tutaj sie mowi... Wszystkie pierwsze imprezy sa nazywane 22b...

 

eeeee, bez przesad..... impreza classic shape, mati i azrael maja racje...

 

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 8:22 pm ]

a ta na zdjeciach to jest JDM coupe... mozesz liczyc na bardzo wysokie insurance premium ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie tak, jak tutaj sie mowi... Wszystkie pierwsze imprezy sa nazywane 22b...

 

eeeee, bez przesad..... impreza classic shape, mati i azrael maja racje...

 

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 8:22 pm ]

a ta na zdjeciach to jest JDM coupe... mozesz liczyc na bardzo wysokie insurance premium ;/

 

ja pierwszy powiedzialem ze to jest classic wiec co ja nie mam racji ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie tak, jak tutaj sie mowi... Wszystkie pierwsze imprezy sa nazywane 22b...

 

eeeee, bez przesad..... impreza classic shape, mati i azrael maja racje...

 

[ Dodano: Nie Sie 13, 2006 8:22 pm ]

a ta na zdjeciach to jest JDM coupe... mozesz liczyc na bardzo wysokie insurance premium ;/

 

Heh... dobra, ale czy ja powiedzialem ze jestem w UK? Jestem w Irlandii panowie :)

 

A cena... ok 15 tys EUR

 

P.S. Spodziewalem sie wiecej technicznych informacji... a nie jak sie te modele "nazywa" no nic lece na www.scoobynet.com dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a irlandia nie jest w uk ? :)

 

No to teraz pojechales :D wyobraz sobie ze nie ;)

 

Zadaj konkretne pytanie, to odpowiemy.

Jedno takie auto ma kolega z Wrocławia.

 

Konkretnym pytaniem jest: jakie sa roznice konstrukcyjne miedzy tym modelem, a GT jesli chodzi o zawieszenie, uklad przeniesienia napedu... Wiem ze silnik ma wieksza turbine, wtrysk wody i natrysk Ice-water na intercooler..

 

Co z tymi awaryjnymi centralnymi dyframi o ktorych pisal Azrael?? :| pierwsze slysze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnym pytaniem jest: jakie sa roznice konstrukcyjne miedzy tym modelem, a GT jesli chodzi o zawieszenie, uklad przeniesienia napedu... Wiem ze silnik ma wieksza turbine, wtrysk wody i natrysk Ice-water na intercooler..

 

 

Nie ma wtrysku wody. Ma natrysk na IC.

 

Ma inny kuty silnik, inne turbo, inną elektronikę, jest zestrojona seryjnie na paliwo 100okt. Ma bardzo krótką skrzynię (seryjnie jest ograniczona do 180km/h), regulowany centralny dyfer, przednią szperę, aluminiowe wahacze przednie, inne stabilizatory hmmm....no i ma parę drzwi mniej ;)

 

 

Co z tymi awaryjnymi centralnymi dyframi o ktorych pisal Azrael?? :| pierwsze slysze?

 

Jakiś czas temu ktoś mi powiadał o jednej ze sprowadzonych Type-R któe u nas były że dyfer był ze 3 czy 4 razy wymieniany i ciągle padał ale może to urban legend albo u nas nie umieli tego dobrze złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...