qbutek Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Czy serwa hamulcowe w Subarach są kompatybilne? Konkrety. Grzebie trochę przy hamulcach i już wszystko możliwe wymieniłem, a zostało tylko seryjne serwo. Moje subiektywne odczucie mówi mi, że hamulce mogą zdecydowanie lepiej działać po jego wymianie na wydajniejsze/efektywniejsze. 1. Jakie były różnice miedzy serwami? 2. Gdzie były mocniejsze? 3. Jakieś sugestie? 4. Ktoś ma jakieś lepsze i za ile? Pacjent, to Legacy 2.0 (już 2.2) z 1994 roku, czyli dziadek. Hamulce z przodu, to dwutłoczek z Forestera 2,5 XT 2005 --> tarcze 294 mm. Hamulce z tyłu to zestaw z Imprezy STI (chyba 1998) --> tarcze (nie pamiętam ile) mm + bęben ten duży (chyba 190 mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Wspomaganie hamulców w Subaru nigdy nie było zbyt mocne,niezależnie od modelu.W stosunku do innych marek,to praktycznie prawie jakby go nie było,aby hamować trzeba pocisnąć ze sporą siłą na pedał.W modelach turbo jest bardzo podobnie. Może wyjątkiem są auta z SBD,tam wspomaganie jest już spore,ale czy będzie pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Jeszcze docierają mi się hamulce po dłuższym przestoju - znaczy tarcze i klocki, bo same zaciski odpicowałem () do tego wsadziłem wszędzie przewody w oplocie. Oczywiście zalałem też to wszystko nowym płynem, a stary wypompowałem. Rozwiń proszę SBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obcy17 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 SuBaru Diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Subaru Boxer Diesel dokładniej. Jeszcze docierają mi się hamulce po dłuższym przestoju - znaczy tarcze i klocki, Poczekaj chwilkę niech się wszystko ułoży,dopasuje,pewnie wzrośnie skuteczność hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Coś z ropniaka do mojego Szrotbaru? eeee.... To w takim razie muszę zobaczyć to tam siedzi. Subaru Boxer Diesel dokładniej. Dzięki. Poczekać, poczekam, ale warto pomyśleć o ewentualnej poprawie. Musze zobaczyć jak jest zbudowane takie od diesla. W dieslach zawsze był ABS - nie wpływa to na konstrukcję samej pompy? Ja ABSu nie mam. Popatrzyłem tez na zdjęcia tych serw na allegro i mają dużo mniejszy zbiornik na płyn w porównaniu do tego który u mnie siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 a jakie masz klocki ? może załóż jakieś "lepiej hamujące" ... będzie taniej i prościej niż wymieniać serwo i bawić się w szukanie i dopasowywanie elementów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 a jakie masz klocki ? może załóż jakieś "lepiej hamujące" ... będzie taniej i prościej niż wymieniać serwo i bawić się w szukanie i dopasowywanie elementów Taniej nie będzie;) Klocki tarcze też są w planie (niestety wszystkie 4), ale to i tak nie zmieni tego, że trzeba wsadzić dużo siły w skuteczne hamowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Nie wiem jak to jest w twoim subaru ale u mnie było podobnie żeby zdziałał abs trzeba było dusić hamulec na Maxa. Tarcze mam brembo bo oryginał się pofalował a klocki miałem ferrodo. Hamulce zaczęły piszczeć więc założyłem że to klocki się kończą na szybko były tylko Bosch i po złożeniu inne auto na początku nie zauważyłem poprawy bo starałem się delikatnie dotrzeć klocki ale wlazł mi pieszy na jezdnię i mało nie wybiłem zębów o kierownicę. Tam gdzie poprzednie klocki zaczynały hamować na tych już stałem w miejscu. Więc klocki robią sporą różnicę. Dużo lżej się hamuje nie jest tak jak np w służbowej astrze gdzie hamować można małym palcem ale to też ma swoje plusy łatwiej operować precyzyjnie hamulcem. Wysłane z mojego ZTE V965 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Mi ABS nigdy się nie włączy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Mi ABS nigdy się nie włączy Wiem ale chodziło mi o sile hamowania, dużo mniej siły muszę teraz wkładać w hamowanue Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wiem, luz:) Miałem niestety awaryjna sytuację z hamowaniem. Zmianą hamulcówi przewodów zdecydowanie nie poszła na marne. Ale nie odchodzę od pomysłu dalszych udoskonaleń i wymiany tarcz i klocków;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się