Skocz do zawartości

Zawieszenie i geometria w Imprezie


nyndz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

po paru dniach szperania na forum uznałem że z moją obecną wiedzą (a raczej jej brakiem) konkretnych odpowiedzi nie znajdę :P

 

Pacjent - Impreza RS 2.5 NA MY2000 (tak, wiem, będę musiał trochę spaślaka odelżyć - a w dalszym planie jest przeszczep napędów z JP STi)

 

Cel - auto będzie jeździło regularnie po Kielcach (tych w Miedzianej Górze oczywiście :P) i innych takich, na co dzień też się będzie zdarzało po Warszawie pojeździć bo mogę z praktyki powiedzieć że twarde auto mi nie przeszkadza.

 

Wymagania - Trwałość, zminimalizowanie podsterowności, kontrola, dobra zabawa ;)

 

 

Generalnie stoję przed dylematem odnośnie wyboru zawieszenia, dużo tu na forum się pisze o tym ile daje "odpowiednio ustawiona geometria" - z wiadomych przyczyn nie ma info konkretnie gdzie i u kogo (jak ktoś ma takie miejsce w Wwa to niech skrobnie proszę na pw ;)). Mój główny dylemat jest taki - co potrzebuję do ustawienia owej geometrii - w Civicu po zakrętach szalałem na gwincie AP (pewnie znacie, to samo co w KW V1 tylko bodajże sprężyna twardsza) i bardzo sobie chwaliłem - pytanie czy taki zawias (bez dodatkowych regulacji typu pochylenie koła) wystarczy żeby zrobić te "fajną" geometrię? Nie wiem jak wygląda zawias w Imprezie w sumie, czy na jakichś śrubach tego się nie robi i jak bardzo jest to bezawaryjne (do Civica to odpuściłem bo musiałbym dawać aftermarketowe regulowane wahacze których wytrzymałość była żałosna nawet takich firm jak BuddyClub) - tu też trzeba coś kombinować? Generalnie wiem że auto jedzie jak kierowca każe ale miło by było nie musieć walczyć z autem... Było parę tematów odnośnie TSS, wiem że tam regulacja twardości jest ale zawsze mi się wydawało że pochylenia koła nie - pytanie czy do Subaru jest inaczej niż do Civica. Podsumowując szukam dobrego zawiasu za dobre pieniądze, AP się sprawdziło w Civicu i od ręki bym brał też do RSa ale pytanie jak z tą geometrią. Rozwiejcie proszę moje wątpliwości :)

 

 

 

Jeszcze pytanie takie co z maglem? Ten z RS jest taki GTku 3.2LtL? Dobrze rozumiem że z nowszych np. Sti 2005 pasuje P&P? :huh:

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamij się na początek stabilizatorami z przodu i z tyłu.Wymienić na grubsze. ;)

Dość powszechnie stosowanym rozwiązaniem klasykach,jest zastosowanie sprężyn obniżających i amorów Kayaba AGX z regulacją twardości.Przyzwoicie się to zachowuje i dość uniwersalny zestaw.

Z geometrią nie ma problemów,można poustawiać,trzeba zastosować odpowiednie śruby na tył z mimośrodem i można się bawić.

Dobrze rozumiem że z nowszych np. Sti 2005 pasuje P&P?

Aż tak dobrze nie jest,trzeba trochę podłubać w krzyżaku.W W-wie jest parę warsztatów które to ogarną bez kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego te staby najlepiej założyć? Widziałem że chyba aftermarket część osób zakłada (Eibach bodajże?) - ale zapewne jeśli są to taniej używane OEMy dostać - pytanie w jaką grubość celować i z czego brać? (np. z Sti ver5 będą ok?)

 

 

Co do AGX to faktycznie słyszałem dużo dobrego ale cena ze springami jest porównywalna z wspominanym gwintem AP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może jakie staby ma owe JDMowe sti? Tak patrzę to zestaw Eibacha to F:23 R: 24mm więc grubo... choć cena ~1500 za nowe wcale nie jakaś mordercza w sumie, spodziewałem się więcej.

 

Nie mogę póki co się doszperać jakie staby ma RS, w sumie ostatecznie mogę iść pomierzyć tylko ta temperatura... :rolleyes:

 

 

nyndz kiepskie auto sobie kupiłes, jak chcesz miec auto na tor trzeba bylo brac EVO 4-6, impreza lepiej sie nadaje na inne nawierzchnie teraz wydasz wielki worek kasy a poziomu evo i tak nie osiagniesz

 

Chciałem Subaru to kupiłem Subaru, mało mnie interesuje póki co "poziom Evo" bo nie interesują mnie czasy tylko dalszy rozwój skilla za kółkiem, tu z nowym napędem. Kwestię marzeń z dzieciństwa pomijam. Gdybym miał parcie na wyniki to bym mimo komplikacji został przy Civicu z K20. Zresztą zimą akurat Evo Imprezom nie straszne ;) Będzie co ma być.

Edytowane przez nyndz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skile rozwijac mozna rownie dobrze za kierowica EVO (wsumie nawet lepiej bo auto szybsze) a tu narazie bedziesz musia rozwinać swoj portfel i to bardzo zmieniajac zawias, napedy silniki itd..... chcesz mieć fun z subaru? to wybierz sie na wiejskie nierowne drogi, szutry sniegi itd to rewiry imprezowe

ps: załuz szpere na tył bo zdaje sie 2.5RS ma otwarty diff a dopiero potem kupuj staby za zylion $$$ poza tym upewnij sie że nie masz silnika DOHC bo w tym zaraz bedziesz zmieniac uszczelki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik na jednym wałku, z tylnym dyfrem z lsd - tak jak to w serii w RS po lifcie wychodziło... w teorii. W praktyce co źródło to inne dane, auto na podnośnik wjedzie na wymianę paru rzeczy to się sprawdzi jak się to ma do rzeczywistości.

 

 

Zatem odnośnie pierwszego posta - z czego warto napęd włożyć? Sti v5 (taki bodajże stoi u znajomego na części na placu) ma odpowiednie lsd czy tylko tył?

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa lektura się szykuje :P

 

 

Generalnie nie ten budżet, chcę auto takie jak jego ex-Hawk - pół dupowóz pół wyścigówka. Masa w dół, dobry zawias i seryjne 280KM mnie usatysfakcjonują. Ma być fun - pro drajwing będzie jak się potencjalny sponsor zdecyduje groszem sypnąć.

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylnym dyfrem z lsd

 

Jeśli ma być zabawa to tylko płytka, bo to LSD seryjna to działa ale na podnośniku ;)

 

 

A napęd włóż z czegokolwiek byle skrzynia była krótka, z przełożeniem 4,11 lub 4,44, jakieś STi, JDMy i inne wynalazki.

Napęd mam na sprzedaż jakbyś był zainteresowany.

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja obecna skrzynia to TY754VCAAB 3.545 2.111 1.448 1.088 0.780 N/A FD 4.111

 

Ta którą sprzedajesz to TY752VB3AA 3.454 2.062 1.448 1.088 0.825 FD 4.111

 

Zatem jedynym krótszym biegiem jest piątka co nie ma obiektywnie dla mnie sensu ;) Będę musiał poszperać i znaleźć skrzynię z RA. Ale jak się okaże że mój dyfer jest otwarty to ten Twój bym przygarnął. Szpery z tyłu się nie różniły nigdzie poza paroma modelami gdzie była płytka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I żeby nie kosztował miliona monet :P

 

Czyli ze zwykłego JDM Sti nie ma co napędów brać? (tak jak pisałem po ręką stoi sedan Sti z 99r).

 

 

I wracając do meritum, da ktoś namiar na magika od zbieżności i geometrii w Warszawie? ;)

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Skrzynię mam niestety zarżniętą :P Poprzedni właściciel dał dziewczynie auto na 2 tygodnie i wydaje z siebie teraz momentami dziwne dźwięki... I własnie się ostatnio zastanawiam co robić z napędami? Mój mechanik mnie namawia żeby na bazie bloku z RS złożyć silnik z osprzętem z turbo i zrobić bezpieczne 300-340KM (zależy mi na trwałości, nie na rekordowych liczbach i kreskach - auto będzie startowało regularnie na pojeżdżawkach) i pytanie czy warto i czy trzeba dokładać do napędów z new age i 6MT czy taką moc i moment zniosą napędy z GC Sti? Będę drugie auto sprzedawał i w sumie ogarnięcie tego i zostawienie sobie złożenia silnika jako wisienki na torcie zdaje mi się dobrym pomysłem - mylę się? Którą drogę wybrać?

 

I jeszcze jedno pytanie w sumie dość rzadko tu poruszane - lekkie koło od otoczaka zda egzamin w rozruszaniu trochę wolnossaka? W Civicu sprawdziło się idealnie, charakter auta z krótką skrzynią i tym lekkim kołem dawał ogromną radochę i lepsze przyśpieszenie.

 

 

Geometrię wyszperałem że w Wawie to tylko u Pana Sylwka u Dobruckiego, tyle już dobrze. Gwint AP na aucie, dobry zakup po raz kolejny - byłem pozytywnie zdziwiony że mają 2 springi, zwykły i helper. Skręca auto jak trzeba a i wybiera dziury jak na gwint nie najgorzej :)

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczne 300-340KM
Nie wiem czy dobrze przeczytalem - masz tylko jedną honde do sprzedania, z przeznaczeniem na inwestycje subarowe? ;) Bede sledzil watek, jak juz wpadnie do nielegala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm i tak i nie :P Hondę sprzedaję bo będzie głównie stała teraz pewnie nieużywana a szkoda i auta i zamrożonej gotówki która może posłużyć do odpicowania subaraka. Kosztów zabawy z silnikiem jestem świadomy, cały czas się zastanawiam czy ryzykować i np. kupować anglika GC na dawcę czy GD czy od razu składać na nowo obecny... Tyle dobrze że nigdzie mi się nie spieszy zatem póki co etap zbierania info i nieśmiałe rozglądanie się za napędami i szperanie co warto a co nie. Silnik na przyszły sezon pewnie dopiero zacznę ogarniać jak znowu będę mocno na plusie z $$$ - przygodę z Subaru, czyli jakby nie patrzeć spełnienie marzenia z dzieciństwa, dopiero zaczynam więc wszystko przede mną a co za tym idzie jeszcze długa droga przede mną ;)

 

A temat jak będę miał chwilę to na pewno założę, przyznam że atmosfera tu na forum jest miłą odmianą... No i na pewno łatwiej mi będzie się wielu rzeczy dowiedzieć od ręki zamiast przekopywać się przez archiwa forum - choć i to ma swój urok heh.

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pojedziesz dalej w tym kierunku ot moderator sam przeniesie wątek do nielegala, co zreszta ma sens, skoro auto odjezdza mocno od serii. Co do mozliwosci i kosztów modów, dobrze w nielegalu troche poczytac. Mozna tez zobaczyc wyniki z lokalnej imprezy na racing.djshop.pl i przyjrzec sie jak 218 konne subaru złoiło dupsko duzo mocniejszym urządzeniom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że na zakrętach 75% to kierowca, co mnie akurat bardzo cieszy :P Kumpel mnie na WLTA zapraszał nie raz ale z Warszawy to jednak kawał drogi. Heh, do tej pory śmigałem autem z dużym niedoborem mocy a udawało się jednak całkiem dobre czasy kręcić, po cichu liczę że w tym aucie taką tendencję zachowam - w poprzedni weekend miałem pierwszy raz Imprezą startować w Winter Cup na Służewcu co by jakiś punkt odniesienia mieć do konkurencji, nawet zapisany byłem, ale auta nie udało się złożyć do kupy na czas.

 

Tak jak napisałem wyżej, w sumie to nie mam parcia na moc nie wiadomo jaką, jeździłem GTkiem gościa od którego kupiłem RSa i było całkiem przyjemnie - stąd też w sumie dylemat bo z tego co patrzyłem zdrowe serce z GT to ~4-6k, z Sti nie wiem rynkowo jak to wygląda, muszę podpytać w jednym miejscu bo tak jak wspominałem z GC8 Sti możliwe że po taniości uda mi się silnik kupić - tylko wtedy kwestia czy brać i jeździć od razu czy zmienić same panewki przed włożeniem czy od razu to remontować po całości... i bądź tu człowieku mądry :huh:

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...