piter Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup i półzamknięty blok, duży IC i nowe turbo .... później tylko remap, zawias i hamulce ... PS. policz wszystko dokładnie zanim weźmiesz kredyt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Tak z czystej ciekawosci - do jakich mocy bys chcial to stosowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. i o tym myslałem, nakład w miare nie duży na tłoki (i tak pewnie bedzie musiał kupić) a można w miare bezpiecznie dodać pare KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Tak z czystej ciekawosci - do jakich mocy bys chcial to stosowac? 380 ps kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. no dobre cyferki, ale bezpieczne : ) a co do kredytu to omało go nie było trzeba brać na HBRy, seria korby i panewki ACL ;p aa gdzie tam na taki kuty setup ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 no dobre cyferki, ale bezpieczne : ) Bo to ma jeździć,a nie stać w serwisie. 380 ps A takie rzeczy z 2,0 czy ze strokera,to już wymagają paru zmian dość istotnych elementów.Turbo,dolot,intercooler przedni,wtryski i mamy auto dość daleko od serii,wymagające troski i serwisu,częściej niż się spodziewamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 (edytowane) No to fajnie, ale doradzanie kucizny kazdemu z brzegu remontujacemu silnik jest z lekka bez sensu. A dojscie do okolic 400KM to nie sa z kolei male koszta ogolnie - i tam sie rozpatruje juz kwestie na nieco innym poziomie, takze finansowym. I z wytrzymaloscia w potocznym tego slowa znaczeniu i tak bedzie mialo to juz niewiele wspolnego, bo takie auta sie i tak ciagle na czyms sypia. Nawet przy nizszych mocach czasem. I nie pisze tego po to, zeby sie klocic, a dlatego, ze czasem warto zachowac troche realizmu - zwlaszcza w odniesieniu do niezbyt wysilonych aut. I nabijajac remontujacym swoje silniki glowy pomyslami na jakies wieksze moce w przyszlosci, warto wspomniec o generalnych kosztach tych mocy. Bo przejscie od 220 do powiedzmy nawet 350-370KM to juz bywaja pewne koszta. A przebicie tej granicy nie bedzie ani latwe, ani tanie. EDIT: Moze inaczej - latwe bedzie, bo to nie budowa promu kosmicznego, czesci sa znane i dostepne Ale wymaga to pewnej pracy i modyfikacji. Idacych dalej niz tylko kucizna w silniku (a na pewno juz nie najtansza na rynku). Zwlaszcza, jesli ma to byc wzglednie bezawaryjne - a i tak wysypki sie beda zdarzac. Edytowane 24 Grudnia 2013 przez AMI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 wiem o tym i doskonale Cie rozumiem dlatego szkoda wg mnie zakładać kute tłoki i płacić mase pieniedzy za kute jak HBR daja spokojnie rade do 260-270ps a do wrx na 5mt to wystarczająca moc jak na ta skrzynie, miałem ten sam dylemat ale po rozmowie z Carfit'em założyłem HBR : ) aa jak kuć to porządku albo do sti załozyć kute tłoki bo lepsza skrzynia, hamulce itd takie moje zdanie ; ) AMI też nie mam powodów zeby sie kłócić jestem raczej z ludzi którzy spokojnie podchodzą do życia ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 a wiec po pomiarach cylindry owale nadaja sie na 1 szlif , wal tez na 1 szlif , do tego z wszystkich tlokow odlecialy okolo 5cm kawalki aluminium ktore znajdowaly sie miedzy 1 a 2 pierscieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 wal tez na 1 szlif Chcesz szlifować wał? To Twoja decyzja czy ktoś Ci tak doradził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 strokera 2,1 Ten stroker to na zamknietym bloku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Ten stroker to na zamknietym bloku ? Na EJ207 półzamkniętym. Zamknięte bloki mają swoje zalety,ale nie są pozbawione wad,przy budowie mocnej jednostki trzeba sobie zdawać z nich sprawę i zastosować odpowiednie rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 wal do szlifu tak ocenili to gdzie szlifuja waly , panewki wytarte dobrze ze ich nie nie obrocilo i wal ma lekkie bicie , stwierdzili ze 1 szlif wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 wal do szlifu tak ocenili to gdzie szlifuja waly , panewki wytarte dobrze ze ich nie nie obrocilo i wal ma lekkie bicie , stwierdzili ze 1 szlif wystarczy Radzę porozmawiać z kimś kto ogarnia mechanicznie Subaraki w temacie tego wału i szlifu,nim zdecydujesz się na szlifowanie. Carfit uważa,że wałów z Subaru nie powinno się szlifować,a doświadczenie ma spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 no ten ma rysy delikatne i progi a dodatkowo bicie to raczej takiego nie mozna zostawic ... ? a nowy to koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 a nowy to koszt Kolejny remont to tez koszt Ale jak tam kto lubi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 ale dlaczego nie mozna zrobic 1 szlifu czym to grozi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 (edytowane) hmmm szczerze powiem nie wiem, ale widziałem short blok na ebay ej20 po remoncie i miał przeszlifowany wał i założone panewki acl 0.25. Gość dawał gwarancje wiec moim skromnym nie za mocno dościadczonym zdaniem mozna szlifować wał. Ale z drugiej strony nowy wał to koszt ok 1300 zł. netto wiec wcale nie dużo. Edytowane 16 Stycznia 2014 przez kamilos1919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Wał korbowy Subaru ma czopy utwardzane powierzchniowo i ta warstewka jest bardzo cieniutka.Poddając wał obróbce usuwamy utwardzoną warstwę w większości lub w całości. Używany wał trzeba sprawdzić dokładnie pod względem bicia,tolerancja jest mierzona w kilku setkach,jakiekolwiek odchyłki dyskwalifikują wał do ponownego użycia. Ponoć Carfit też kiedyś poddał szlifowaniu parę wałów,ale małe przebiegi silników na nich złożonych,skutecznie zniechęciły go do takich zabiegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 w IE nie chca sie podejmowac szlifowania walu dla Subaru turbo. Tlumacza to tym, ze po szlifach obracaja sie panewki... dlatego radza stosowac nowe. Jak skladalem silnik do gacka to podpytywalem tutaj co i jak... i jak slysza subaru, to sie migaja od jakiejkolwiek ingerencji w silnik... o kosztach nie wspominam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Wał korbowy Subaru ma czopy utwardzane powierzchniowo i ta warstewka jest bardzo cieniutka.Poddając wał obróbce usuwamy utwardzoną warstwę w większości lub w całości. Używany wał trzeba sprawdzić dokładnie pod względem bicia,tolerancja jest mierzona w kilku setkach,jakiekolwiek odchyłki dyskwalifikują wał do ponownego użycia. Ponoć Carfit też kiedyś poddał szlifowaniu parę wałów,ale małe przebiegi silników na nich złożonych,skutecznie zniechęciły go do takich zabiegów. to cos podobnego jak w hondzie type-r, tylko ciekawe dlaczego robia panewki na 1 i 2 szlif. chyba ze takie samoe sa w innych modelach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 (edytowane) tez dla mnie dziwne z tym szlifem walu ... po cos przewidziane sa panewki na szlif Edytowane 18 Stycznia 2014 przez maciek1006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 (edytowane) i to jeszcze ACL ; ) Edytowane 18 Stycznia 2014 przez kamilos1919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1006 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 tak czy inaczej szlif juz sie robi panewki ACL Race 0,25 , tloki HBR 0,25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 jak byłem z wałem na krasnobrodzkiej w wawie to chcieli szlifowac wał od hondy, a niby tez jakas warstwa na nim jest utwardzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się