maciek1006 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Witam ! Rozebralem swoj silnik bo bral duzo oleju i zastanawiam sie czy robic szlif cylindrow na ktorych nie ma rantu i nie sa porysowane czy poprostu wrzucic nowe tloki i pierscienie org. Wczesniej na zimnym silniku lekko stukał tłok ale nie widac jakis znacznych sladow zuzycia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Moze po prostu daj silnik do pomiarow komus i wtedy poznasz odpowiedz na swoje pytanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Polecam zrobić pomiary średnicówką, wtedy będzie wiadomo czy robić czy nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 nowe tloki +0.25 zrób szlif i masz swiety spokój, przy okazji panewki bym wymienił na OEM, głowice do sprawdzenia splanowania i zaś mozesz spokojnie spać : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 (edited) sprawdzic owalizacje, pewnie bedzie krzywo to zrobić maly szlif, nowe to nowe. Nowy tłok i pierścienie i bedzie git. Panewki może mocniejsze jakies ACL . Albo od razu zakuć. Edited December 20, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Albo od razu zakuć. Po co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Mor pawer Podałem tylko 1 z możliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 bo kucizna to kucizna, może kiedys zapragnie 500 koni Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Mor pawer Podałem tylko 1 z możliwości. No, moze jak bedzie szedl faktycznie w te "pincet" koni, to tak... Przy w miare lekkim setupie w dwulitrowce to raczej bez sensu pomysl (chyba, ze sie myle w tym zalozeniu i silnik jest 2.5l, a tam to troche inna historia). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Albo od razu zakuć. Po co? Bo to takie trendy?! Pomiary prawdę powiedzą.Nawet jak wyjdzie,że szlif nie jest potrzebny,to przed włożeniem,nowych tłoków i pierścieni warto zrobić honowanie cylindrów. Na jakich tłokach robić remont,to warto przemyśleć i zależy do czego służy auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 a ja wam powiem ze jak ma zostać seria to wolał bym założyć OEM panewki i OEM tłoki : ) bo sam sie przejechałem na ACL docierane prawidłowo na idealnym wale wytrzymały ok 600 km i wypluło. Byłem w tej samej syt i zdecydowałem ze STI z WRX i tak nie zrobie ;p i tymi 270 ps tez sie idzie pobawić jak trzeba : ) ale zalezy do czego właściciel auto bedzie używał : ) ale remont ej 20 too temat tabu lubiany na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 bo sam sie przejechałem na ACL docierane prawidłowo na idealnym wale wytrzymały ok 600 km i wypluło. Uuuu,to miałeś niefart. Ten idealny wał to nowy był?Czy może szlifowany?A wcześniej co padło w silniku i było przyczyną remontu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 hmm nic nie padło po prostu rozerwało wąż chłodnicy i zalało czujnik, aa jak to Świeżak subaru myslałem ze panewka siada i na wolnych obrotach sie żarzyła sie kontrolka wiec od tego zaczoł sie remont ; ) wał był 2 letni miał moze z 20 000 km przejechane, były na nim nominalne panewki ACL, wiec takie same założyłem, wał był w sprawdzeniu. Może był mój błąd bo miałem normalnie jeżdzić aa ja zamulałem do 3 tys obr... dodam ze było wszystko nowe nawet pompa wzmocniona ok ej25, wiec po prostu nie fart i tyle : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 hm no tak jednak tez zrobie ten szlif chyba i bedzie spokoj tloki daje OEM i panewki tez chociaz nie widac zadnych niepokojacych sladow i oczywiscie glowice 2 tez oddaje do calego remontu u sprawdzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Zrób koniecznie szlif , pewnie pierwszy nadwymiar tłoków 0,25mm , owal na tuleji masz na 100%. jesli miałes pistons slap. założ tłoki OEM z serii HBR z wrx-a 04-05 + nowe pierscienie i masz spokój PZDR Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted December 21, 2013 Author Share Posted December 21, 2013 wlasnie tak zrobie a orientuje sie ktos ile kosztuje szlif ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 sam szlif zadne straszne pieniądze, ja za obróbke bloków, regeneracje głowic, sprawdzenie wału i obróbkę korbowodów zapłaciłem 3000zł brutto Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Sam szlif to 400zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 najsłabsze w oryginale sa chyba tłoki, jak by założył mocniejsze to mozna by sie pokusic o pare KM wiecej przy małym remapie. Czy sie myle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Na tłokach HBR czy oryginałach,śmiało można robić remap na 250-260KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Na tłokach HBR czy oryginałach,śmiało można robić remap na 250-260KM. Można, można ... Mam u siebie takie tłoki HBR ... i wystrojone jest tak jak piszesz na 260KM :-) Do jazdy na co dzień nie ma potrzeby pakować się w droższe (kute) rozwiązania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Na tłokach HBR czy oryginałach,śmiało można robić remap na 250-260KM. Można, można ... Mam u siebie takie tłoki HBR ... i wystrojone jest tak jak piszesz na 260KM :-) Do jazdy na co dzień nie ma potrzeby pakować się w droższe (kute) rozwiązania. dokładnie a jak kuc to trzeba to zrobić tak zeby to mioło rece i nogi aa nie tylko tloki : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 no ja tez mam wydech i remap na 260 km ale moja impreza ma juz ponad 200 000 najechane a z tego wszystkiego wynika ze na tym remapie jezdzi od 99r Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 dokładnie a jak kuc to trzeba to zrobić tak zeby to mioło rece i nogi aa nie tylko tloki : ) A co byś chciał jeszcze zakuć? Pozostałe seryjne graty wytrzymują bez mrugnięcia do 350KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilos1919 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now