Skocz do zawartości

Robic szlif czy nie


maciek1006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Rozebralem swoj silnik bo bral duzo oleju i zastanawiam sie czy robic szlif cylindrow na ktorych nie ma rantu i nie sa porysowane czy poprostu wrzucic nowe tloki i pierscienie org. Wczesniej na zimnym silniku lekko stukał tłok ale nie widac jakis znacznych sladow zuzycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic owalizacje, pewnie bedzie krzywo to zrobić maly szlif, nowe to nowe. Nowy tłok i pierścienie i bedzie git. Panewki może mocniejsze jakies ACL .

Albo od razu zakuć.

Edytowane przez badyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mor pawer :) Podałem tylko 1 z możliwości.

 

No, moze jak bedzie szedl faktycznie w te "pincet" koni, to tak...

Przy w miare lekkim setupie w dwulitrowce to raczej bez sensu pomysl (chyba, ze sie myle w tym zalozeniu i silnik jest 2.5l, a tam to troche inna historia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo od razu zakuć.

 

Po co?

Bo to takie trendy?! :P;)

Pomiary prawdę powiedzą.Nawet jak wyjdzie,że szlif nie jest potrzebny,to przed włożeniem,nowych tłoków i pierścieni warto zrobić honowanie cylindrów.

Na jakich tłokach robić remont,to warto przemyśleć i zależy do czego służy auto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wam powiem ze jak ma zostać seria to wolał bym założyć OEM panewki i OEM tłoki : ) bo sam sie przejechałem na ACL docierane prawidłowo na idealnym wale wytrzymały ok 600 km i wypluło. Byłem w tej samej syt i zdecydowałem ze STI z WRX i tak nie zrobie ;p i tymi 270 ps tez sie idzie pobawić jak trzeba : ) ale zalezy do czego właściciel auto bedzie używał : ) ale remont ej 20 too temat tabu lubiany na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sam sie przejechałem na ACL docierane prawidłowo na idealnym wale wytrzymały ok 600 km i wypluło.

Uuuu,to miałeś niefart. :(

Ten idealny wał to nowy był?Czy może szlifowany?A wcześniej co padło w silniku i było przyczyną remontu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nic nie padło po prostu rozerwało wąż chłodnicy i zalało czujnik, aa jak to Świeżak subaru myslałem ze panewka siada i na wolnych obrotach sie żarzyła sie kontrolka wiec od tego zaczoł sie remont ; ) wał był 2 letni miał moze z 20 000 km przejechane, były na nim nominalne panewki ACL, wiec takie same założyłem, wał był w sprawdzeniu. Może był mój błąd bo miałem normalnie jeżdzić aa ja zamulałem do 3 tys obr... dodam ze było wszystko nowe nawet pompa wzmocniona ok ej25, wiec po prostu nie fart i tyle : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób koniecznie szlif , pewnie pierwszy nadwymiar tłoków 0,25mm , owal na tuleji masz na 100%. jesli miałes pistons slap. założ tłoki OEM z serii HBR z wrx-a 04-05 + nowe pierscienie i masz spokój :)

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłokach HBR czy oryginałach,śmiało można robić remap na 250-260KM.

Można, można ... Mam u siebie takie tłoki HBR ... i wystrojone jest tak jak piszesz na 260KM :-)

Do jazdy na co dzień nie ma potrzeby pakować się w droższe (kute) rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłokach HBR czy oryginałach,śmiało można robić remap na 250-260KM.

Można, można ... Mam u siebie takie tłoki HBR ... i wystrojone jest tak jak piszesz na 260KM :-)

Do jazdy na co dzień nie ma potrzeby pakować się w droższe (kute) rozwiązania.

 

 

dokładnie a jak kuc to trzeba to zrobić tak zeby to mioło rece i nogi aa nie tylko tloki : )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...