Skocz do zawartości

Robic szlif czy nie


maciek1006

Rekomendowane odpowiedzi

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

i półzamknięty blok, duży IC i nowe turbo .... później tylko remap, zawias i hamulce ...

PS. policz wszystko dokładnie zanim weźmiesz kredyt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

 

Tak z czystej ciekawosci - do jakich mocy bys chcial to stosowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. ;)

U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. :P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. ;)

U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. :P;)

 

i o tym myslałem, nakład w miare nie duży na tłoki (i tak pewnie bedzie musiał kupić) a można w miare bezpiecznie dodać pare KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

 

Tak z czystej ciekawosci - do jakich mocy bys chcial to stosowac?

 

380 ps

 

kute tłoki, panewki ACL,kute korbowody : ) do tego spiek, dobre wtryski i juz jest pieknie ; ), same kute tłoki na seryjnych korbowodach i panewkach to według mnie nie za ciekawy setup

Znam auta na seryjnych korbach z kutymi tłokami,panewkami ACL i moce ok.400KM,spiek i kute korbowody były zbędne. ;)

U mnie siedzą kute tłoki,panewki ACL,większe wtryski,lepsze turbo i seryjne korby,cyferki to 325/490 ze strokera 2,1.Sprzegło seria z STi,dolot seria z GT- nie narzekam. :P;)

 

no dobre cyferki, ale bezpieczne : )

 

 

a co do kredytu to omało go nie było trzeba brać na HBRy, seria korby i panewki ACL ;p aa gdzie tam na taki kuty setup ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobre cyferki, ale bezpieczne : )

Bo to ma jeździć,a nie stać w serwisie. :P;)

380 ps

A takie rzeczy z 2,0 czy ze strokera,to już wymagają paru zmian dość istotnych elementów.Turbo,dolot,intercooler przedni,wtryski i mamy auto dość daleko od serii,wymagające troski i serwisu,częściej niż się spodziewamy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie, ale doradzanie kucizny kazdemu z brzegu remontujacemu silnik jest z lekka bez sensu.

A dojscie do okolic 400KM to nie sa z kolei male koszta ogolnie - i tam sie rozpatruje juz kwestie na nieco innym poziomie, takze finansowym.

I z wytrzymaloscia w potocznym tego slowa znaczeniu i tak bedzie mialo to juz niewiele wspolnego, bo takie auta sie i tak ciagle na czyms sypia.

Nawet przy nizszych mocach czasem.

 

I nie pisze tego po to, zeby sie klocic, a dlatego, ze czasem warto zachowac troche realizmu - zwlaszcza w odniesieniu do niezbyt wysilonych aut. I nabijajac remontujacym swoje silniki glowy pomyslami na jakies wieksze moce w przyszlosci, warto wspomniec o generalnych kosztach tych mocy. Bo przejscie od 220 do powiedzmy nawet 350-370KM to juz bywaja pewne koszta.

A przebicie tej granicy nie bedzie ani latwe, ani tanie.

 

EDIT: Moze inaczej - latwe bedzie, bo to nie budowa promu kosmicznego, czesci sa znane i dostepne :) Ale wymaga to pewnej pracy i modyfikacji. Idacych dalej niz tylko kucizna w silniku (a na pewno juz nie najtansza na rynku). Zwlaszcza, jesli ma to byc wzglednie bezawaryjne - a i tak wysypki sie beda zdarzac.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o tym i doskonale Cie rozumiem dlatego szkoda wg mnie zakładać kute tłoki i płacić mase pieniedzy za kute jak HBR daja spokojnie rade do 260-270ps a do wrx na 5mt to wystarczająca moc jak na ta skrzynie, miałem ten sam dylemat ale po rozmowie z Carfit'em założyłem HBR : ) aa jak kuć to porządku albo do sti załozyć kute tłoki bo lepsza skrzynia, hamulce itd takie moje zdanie ; ) AMI też nie mam powodów zeby sie kłócić jestem raczej z ludzi którzy spokojnie podchodzą do życia ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wal do szlifu tak ocenili to gdzie szlifuja waly , panewki wytarte dobrze ze ich nie nie obrocilo i wal ma lekkie bicie , stwierdzili ze 1 szlif wystarczy

Radzę porozmawiać z kimś kto ogarnia mechanicznie Subaraki w temacie tego wału i szlifu,nim zdecydujesz się na szlifowanie. ;)

Carfit uważa,że wałów z Subaru nie powinno się szlifować,a doświadczenie ma spore. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm szczerze powiem nie wiem, ale widziałem short blok na ebay ej20 po remoncie i miał przeszlifowany wał i założone panewki acl 0.25. Gość dawał gwarancje wiec moim skromnym nie za mocno dościadczonym zdaniem mozna szlifować wał. Ale z drugiej strony nowy wał to koszt ok 1300 zł. netto wiec wcale nie dużo.

Edytowane przez kamilos1919
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał korbowy Subaru ma czopy utwardzane powierzchniowo i ta warstewka jest bardzo cieniutka.Poddając wał obróbce usuwamy utwardzoną warstwę w większości lub w całości.

Używany wał trzeba sprawdzić dokładnie pod względem bicia,tolerancja jest mierzona w kilku setkach,jakiekolwiek odchyłki dyskwalifikują wał do ponownego użycia.

Ponoć Carfit też kiedyś poddał szlifowaniu parę wałów,ale małe przebiegi silników na nich złożonych,skutecznie zniechęciły go do takich zabiegów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IE nie chca sie podejmowac szlifowania walu dla Subaru turbo.

Tlumacza to tym, ze po szlifach obracaja sie panewki... dlatego radza stosowac nowe.

Jak skladalem silnik do gacka to podpytywalem tutaj co i jak... i jak slysza subaru, to sie migaja od jakiejkolwiek ingerencji w silnik... o kosztach nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał korbowy Subaru ma czopy utwardzane powierzchniowo i ta warstewka jest bardzo cieniutka.Poddając wał obróbce usuwamy utwardzoną warstwę w większości lub w całości.

Używany wał trzeba sprawdzić dokładnie pod względem bicia,tolerancja jest mierzona w kilku setkach,jakiekolwiek odchyłki dyskwalifikują wał do ponownego użycia.

Ponoć Carfit też kiedyś poddał szlifowaniu parę wałów,ale małe przebiegi silników na nich złożonych,skutecznie zniechęciły go do takich zabiegów. ;)

 

to cos podobnego jak w hondzie type-r, tylko ciekawe dlaczego robia panewki na 1 i 2 szlif. chyba ze takie samoe sa w innych modelach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...