krzysioz Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 W listopadzie - podczas wymiany ogumienie stwierdzilem wyciek oleju z jednego amortyzatorow ( lewy przod) . Minelo nieco ponad 2,5 roku od daty zakupu , a przebieg auta wynosil w chwili stwierdzeniua usterki ok 33 500 km wiec rozumiem , ze pojazd ciagle podlega gwarancji. W rozmowie telefonicznej z jednym z autoryzowanych serwisow uslyszalem jednak , ze raczej nie ma szans na uznanie gwarancji podzespolu. Nie bardzo rozumiem te interpretacje , wiec spytam jaka jest jej podstawa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Nie bardzo rozumiem te interpretacje , wiec spytam jaka jest jej podstawa ? Najłatwiej zapytać tego, kto Ci tak odpowiedział. Na pewno będzie znał odpowiedź na Twoje pytanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysioz Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Bez wzgledu na to co powiedzieli zglosze oficjalna rekalamacje , moze wtedy nadejdzie jakies uzasadnienie lub tez mam nadzieje zostanie ona uznana. Z tego co slyszalem nie wymienia sie pojedynczego amortyzatora , ale pare na danej osi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 "Wylany" amortyzator powienien zostać wymieniony w ramach praw do gwarancji. Proszę zgłosić się do swojego ASO i poprosić o usunięcie problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysioz Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Dziekuje bardzo za wszelkie sugestie . Gwoli scislosci - amortyzator nie wydaje sie calkowicie "wylany" aczkolwiek widoczne sa slady wycieku oleju ( byc moze nawet posiada nadal zdolnosc tlumienia - tego nie sprawdzalem). Jak tylko dotre do bazy niezwlocznie zloszeie do ASO. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysioz Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Bez wzgledu na to co powiedzieli zglosze oficjalna rekalamacje , moze wtedy nadejdzie jakies uzasadnienie lub tez mam nadzieje zostanie ona uznana. Z tego co slyszalem nie wymienia sie pojedynczego amortyzatora , ale pare na danej osi ? Po oficjalnym zgłoszeniu reklamację uznano, aczkolwiek ASO powiadomiło mnie ,że zostanie wymieniona tylko jedna sztuka na której widoczne były ślady wcześniejszego wycieku. Badanie tłumienia w ASO wykazało identyczne właściwości obu amortyzatorów przedniej osi po 71% . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Bez wzgledu na to co powiedzieli zglosze oficjalna rekalamacje , moze wtedy nadejdzie jakies uzasadnienie lub tez mam nadzieje zostanie ona uznana. Z tego co slyszalem nie wymienia sie pojedynczego amortyzatora , ale pare na danej osi ? Po oficjalnym zgłoszeniu reklamację uznano, aczkolwiek ASO powiadomiło mnie ,że zostanie wymieniona tylko jedna sztuka na której widoczne były ślady wcześniejszego wycieku. Badanie tłumienia w ASO wykazało identyczne właściwości obu amortyzatorów przedniej osi po 71% . Jak to jedna sztuka??? Czyli że na jednej stronie bedzie 71 a na drugiej max??? Jaka ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysioz Posted January 8, 2014 Author Share Posted January 8, 2014 Pewnie podstawa do tego to to, ze reklamuje jedna sztuke. Pomyslem moze byc ponowna reklamacja drugej sztuki , przy widocznej roznicy po wymianie ( Czy istnieje formalna maxymalna watosc rozncy ?) ale wedy mozna to wytlumaczyc eksploatacyjnym zuzyciem drugiego amortyzatora I wymienic na zyczenie i koszt uzytkownika. Prawde mowiac nie znam na tyle regulaminu forum , zeby wedziec czy moge tu podac plena nazwe ASO, ale powiedzmy ,ze autoryzowana ASO z okolic Karpacza Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 To jest forum SIPu więc podawanie nazw ASO jest wręcz wskazane... Nie pamietam jaka jest dopuszczalna różnica miedzy amorkami jednej osi ale na pewno nie 30. W takiej sytuacji wymianie powinny podlegać oba. Podobnie w przypadku opon - Michelin uznał mi wadę jednej opony ale wymienił obie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysioz Posted January 9, 2014 Author Share Posted January 9, 2014 Dzięki za informację. Prawdę mówiąc nie sądzę żeby był to pomysł serwisu Subaru w Jeleniej Górze. Przesympatyczna pani ( nazwisko podejrzewam przypadkowo zbieżne z nazwą firmy ) próbowała mnie przekonać że cieknący amortyzator w przypadku mojego przebiegu w ogóle nie podlega reklamacji gwarancyjnej ( może to standard innych producentów czym głównie handlują). Mimo tego się uparłem się i złożyłem formalną reklamację (zresztą od wpływem tego forum- gdyż podobne rzeczy słyszałem wcześniej od kierownika serwisu w tej samej firmie) a po kilku dniach telefon , że zostanie wymieniony jeden amorek , więc prawdopodobnie decyzja zapadła na wyższym szczeblu - jakim nie wiem. Jak na razie umówiłem się w poniedziałek a wymianę tego jednego Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 To Cie urządzili.... Jeżeli wymieniasz tylko jeden przy takim zużyciu drugiego, to współczuję.... I zamiast sie cieszyć raczej należało by już załatwiać znajomego w Stacji Kontroli Pojazdów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 To Cie urządzili.... Jeżeli wymieniasz tylko jeden przy takim zużyciu drugiego, to współczuję.... I zamiast sie cieszyć raczej należało by już załatwiać znajomego w Stacji Kontroli Pojazdów. Panie Kolego proszę nie pisać nieprawdy. Żaden amoryzator nie daje 100% sprawności tłumienia, to raz (i chyba jasne dlaczego ). Dwa jest to wartość poglądowa, ważna jest różnica w częstotliwościach tłumienia obu stron danej osi i tu jest podawana przez komputer wartość w Hz automatycznie przeliczana na różnicę procentową dla wygody odczytu. Program sam podaje dopuszczalną róznicę dla danego pojazdu. Nie jest konieczna wymiana obu stron jednocześnie, jeżeli wartość różnicy (a ta jest zawsze, nawet w fabrycznie nowym samochodzie) mieści się w dopuszczalnej normie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 A z ciekawości, jaka jest norma odchylenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 w Irlandii z roznica powyzej 30% na jednej osi oblewasz. moge wieczorem wkleic wydruk z przegladu gacka dla niedowiarkow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 A z ciekawości, jaka jest norma odchylenia? 0%-20% - niedostatecznie 21%-40% - dostatecznie 41%-60% - dobre powyżej 60% - b.dobre Różnica między lewą a prawą stroną nie powinna przekraczać 20% http://www.zpid.utp.edu.pl/studenci/4%20DT.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 0%-20% - niedostatecznie 21%-40% - dostatecznie 41%-60% - dobre powyżej 60% - b.dobre to oczywiscie % sprawnosci amora a nie odchylka w sprawnosci miedzy prawa a lewa strona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 jeżeli wartość różnicy (a ta jest zawsze, nawet w fabrycznie nowym samochodzie) mieści się w dopuszczalnej normie. A jaka jest dopuszczalna norma? .... Jutro akurat mam badania techniczne, to odświeżę temat... Rozumiem, że nie miałbyś nic przeciwko temu, żeby mieć w aucie taką różnicę? 0%-20% - niedostatecznie 21%-40% - dostatecznie 41%-60% - dobre powyżej 60% - b.dobre to oczywiscie % sprawnosci amora a nie odchylka w sprawnosci miedzy prawa a lewa strona. Właśnie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 (edited) Rozumiem, że nie miałbyś nic przeciwko temu, żeby mieć w aucie taką różnicę? ja u siebie miałem bodajże 1% różnicy, ale jaki sens ma Twoje pytanie jeżeli kolega wyżej pisał, że obie strony 71%?Zanim się coś nasmaruje i powiesi psy na ASO wypadało by zweryfikować posiadane "informacje" Edited January 9, 2014 by Grzegorz Magdziarz Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 (edited) Rozumiem, że nie miałbyś nic przeciwko temu, żeby mieć w aucie taką różnicę? ja u siebie miałem bodajże 1% różnicy, ale jaki sens ma Twoje pytanie jeżeli kolega wyżej pisał, że obie strony 71%?Zanim się coś nasmaruje i powiesi psy na ASO wypadało by zweryfikować posiadane "informacje" Oba mają 71%, ale po wymianie już tak nie będzie. Pamiętam, jak kiedyś w starszej imprezie miałem różnicę ponad 15 procent i powiedziano mi, że jestem prawie na granicy normy, więc jutro podam dokładne dane. A psów nie wieszam - napisałem tylko "urządzili".... No i widzę, że sam nie znasz dokładnych norm, a jesteś z ASO.... wypadało by wypadałoBY... " Luz.... Edited January 9, 2014 by sebachon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 No i widzę, że sam nie znasz dokładnych norm, a jesteś z ASO.... Przeci Ci napisali jakie normy.Nota bene ja nie jestem od pilnowania norm i momentów dociągania śrub. Mam od tego kilku sprytnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Przeci Ci napisali jakie normy. Zauważ, że powyżej napisane są normy zużycia amortyzatorów, a nie dopuszczalnej różnicy pomiędzy dwoma jednej osi. Jutro podam dokładne parametry, bo będę w stacji kontroli pojazdów przy ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 a nie dopuszczalnej różnicy pomiędzy dwoma jednej osi. Napisali, napisali, tylko niedoczytałeś Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 a nie dopuszczalnej różnicy pomiędzy dwoma jednej osi. Napisali, napisali, tylko niedoczytałeś No fakt, piter napisał, że różnica nie może przekroczyć 20%. Czyli nie naskrobałem bezpodstawnie (nie pamiętałam tylko dokładnych liczb). W tym konkretnym przypadku dana ASO popełniła błąd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 W tym konkretnym przypadku dana ASO popełniła błąd Człowieku, czy Ty wiesz co piszesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 W tym konkretnym przypadku dana ASO popełniła błąd... Bo? Po montażu nowego amortyzatora na teście oba będą miały podobną wartość (dajmy na to 71%). Nie ma mowy żeby nowy był "sprawniejszy" o 20% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts