mati19999 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) Witam, Mam problem z moim klasykiem 2.0T, a mianowicie przy mocnym dodaniu gazu silnik dusi się/szarpie jakby odcinał dopływ paliwa. Na desce rozdzielczej pojawił się check engine. Po odczytaniu błędu wyszedł błąd numer 44 tj. Turbo wastegate regulator malfunction. Na początku obstawiałem solenoid, przeczyściłem go i check nie zgasł. Dodatkowo solenoid po załączeniu komputera w tryb serwisowy (tam gdzie wentylatory się uruchamiają) cyka i przepuszcza powietrze jak się w niego dmucha. Po wyłączeniu dmuchając w dolny przewód nie puszcza powietrza także chyba jest ok ? Zauważyłem również, że przy uruchomieniu silnika nie porusza się sztanga od turbo i przy mocniejszym dodawaniu gazu na postoju również ani drgnie. Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ? Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny w.w problemów ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam, Mateusz. Edytowane 4 Listopada 2013 przez mati19999 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 18 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Problem niestety nadal aktualny ;/ zostały sprawdzone rozrząd, solenoid, wężyki podciśnienia, gruszka od turbo. Auto przy doładowaniu do 0.6 bar zachowuje się normalnie i nie przerywa, natomiast przy doładowaniu powyżej 0.6 odcina paliwo/doładowanie i mocno szarpie. Miał ktoś podobny problem i ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Siemka, rozumiem że restryktor w wężyku posiadasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Tak mam to zwężenie na przewodzie do turbo. Ogólnie auto chodziło dobrze, ale pewnego poranka po ruszeniu wywalilo checka i problem z doładowaniem... tak jak wyżej pisałem zostały sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia, kostki zostały przedmuchane sprężonym powietrzem i kontakt sprayem, przepływomierz został też przeczyszczony, łączniki prz turbo też na swoim miejscu. Po całym czyszczeniu odłączyłem akumulator na noc, ale po podłączeniu nadal to samo. Dodatkowo został sprawdzony rozrząd i on też jest w dobrym położeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Niestety mam ten sam problem. Nie wiem jak go rozwizac. Wszystko tak samo sprawdzone i zrobione jak u kolegi wyzej. Za pierwszym razem wystarczylo ze poczyscilem wszystkie kostki i check zniknal a teraz gdy znow sie pojawil juz nie pomoglo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ? turbo "pracuje" dopiero pod obciążeniem zostały sprawdzone wszystkie wężyki a zasilanie w paliwo sprawdzałeś ? wężyki, pompa, filtr, regulator ciśnienia ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Układu paliwowego jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale czy przy jakiejś awarii w układzie paliwowym Ecu wywalałoby błąd związany z turbodoładowaniem tj. wastegate ? Dzisiaj podmieniłem map sensor na drugi i nic nie pomogło. Resetowałem Ecu przez odłaczenie klem akumulatora, jak i przez złaczenie kostek i jazdę, ale check nie znika nawet na chwilę i wymruguje cały czas błąd 44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Podmień solenoid, nie czyść tylko podmień na inny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati19999 Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Solenoid i map sensor zostały wymienione na inne o takich samych oznaczeniach, ale nic to nie pomogło niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 U mnie powodem tego bledu byl przerwany kabel od cewki z ktorej idzie wezyk do WG. Kabel byl w plastikowej otoczce i dlatego wczesniej do tego nie doszedlem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawinyo Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Cześć, czy ktoś wie jak powyższy problem został rozwiązany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się