mati19999 Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 (edited) Witam, Mam problem z moim klasykiem 2.0T, a mianowicie przy mocnym dodaniu gazu silnik dusi się/szarpie jakby odcinał dopływ paliwa. Na desce rozdzielczej pojawił się check engine. Po odczytaniu błędu wyszedł błąd numer 44 tj. Turbo wastegate regulator malfunction. Na początku obstawiałem solenoid, przeczyściłem go i check nie zgasł. Dodatkowo solenoid po załączeniu komputera w tryb serwisowy (tam gdzie wentylatory się uruchamiają) cyka i przepuszcza powietrze jak się w niego dmucha. Po wyłączeniu dmuchając w dolny przewód nie puszcza powietrza także chyba jest ok ? Zauważyłem również, że przy uruchomieniu silnika nie porusza się sztanga od turbo i przy mocniejszym dodawaniu gazu na postoju również ani drgnie. Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ? Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny w.w problemów ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam, Mateusz. Edited November 4, 2013 by mati19999 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati19999 Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Problem niestety nadal aktualny ;/ zostały sprawdzone rozrząd, solenoid, wężyki podciśnienia, gruszka od turbo. Auto przy doładowaniu do 0.6 bar zachowuje się normalnie i nie przerywa, natomiast przy doładowaniu powyżej 0.6 odcina paliwo/doładowanie i mocno szarpie. Miał ktoś podobny problem i ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Siemka, rozumiem że restryktor w wężyku posiadasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati19999 Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Tak mam to zwężenie na przewodzie do turbo. Ogólnie auto chodziło dobrze, ale pewnego poranka po ruszeniu wywalilo checka i problem z doładowaniem... tak jak wyżej pisałem zostały sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia, kostki zostały przedmuchane sprężonym powietrzem i kontakt sprayem, przepływomierz został też przeczyszczony, łączniki prz turbo też na swoim miejscu. Po całym czyszczeniu odłączyłem akumulator na noc, ale po podłączeniu nadal to samo. Dodatkowo został sprawdzony rozrząd i on też jest w dobrym położeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Niestety mam ten sam problem. Nie wiem jak go rozwizac. Wszystko tak samo sprawdzone i zrobione jak u kolegi wyzej. Za pierwszym razem wystarczylo ze poczyscilem wszystkie kostki i check zniknal a teraz gdy znow sie pojawil juz nie pomoglo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ? turbo "pracuje" dopiero pod obciążeniem zostały sprawdzone wszystkie wężyki a zasilanie w paliwo sprawdzałeś ? wężyki, pompa, filtr, regulator ciśnienia ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati19999 Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Układu paliwowego jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale czy przy jakiejś awarii w układzie paliwowym Ecu wywalałoby błąd związany z turbodoładowaniem tj. wastegate ? Dzisiaj podmieniłem map sensor na drugi i nic nie pomogło. Resetowałem Ecu przez odłaczenie klem akumulatora, jak i przez złaczenie kostek i jazdę, ale check nie znika nawet na chwilę i wymruguje cały czas błąd 44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojnakrzys Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Podmień solenoid, nie czyść tylko podmień na inny Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati19999 Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Solenoid i map sensor zostały wymienione na inne o takich samych oznaczeniach, ale nic to nie pomogło niestety Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 U mnie powodem tego bledu byl przerwany kabel od cewki z ktorej idzie wezyk do WG. Kabel byl w plastikowej otoczce i dlatego wczesniej do tego nie doszedlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawinyo Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Cześć, czy ktoś wie jak powyższy problem został rozwiązany ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now