Jump to content
Sign in to follow this  
mati19999

CEL numer 44 i dławienie/szarpanie

Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem z moim klasykiem 2.0T, a mianowicie przy mocnym dodaniu gazu silnik dusi się/szarpie jakby odcinał dopływ paliwa. Na desce rozdzielczej pojawił się check engine. Po odczytaniu błędu wyszedł błąd numer 44 tj. Turbo wastegate regulator malfunction. Na początku obstawiałem solenoid, przeczyściłem go i check nie zgasł. Dodatkowo solenoid po załączeniu komputera w tryb serwisowy (tam gdzie wentylatory się uruchamiają) cyka i przepuszcza powietrze jak się w niego dmucha. Po wyłączeniu dmuchając w dolny przewód nie puszcza powietrza także chyba jest ok ? Zauważyłem również, że przy uruchomieniu silnika nie porusza się sztanga od turbo i przy mocniejszym dodawaniu gazu na postoju również ani drgnie. Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ? Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny w.w problemów ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam, Mateusz.

Edited by mati19999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem niestety nadal aktualny ;/ zostały sprawdzone rozrząd, solenoid, wężyki podciśnienia, gruszka od turbo. Auto przy doładowaniu do 0.6 bar zachowuje się normalnie i nie przerywa, natomiast przy doładowaniu powyżej 0.6 odcina paliwo/doładowanie i mocno szarpie. Miał ktoś podobny problem i ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mam to zwężenie na przewodzie do turbo. Ogólnie auto chodziło dobrze, ale pewnego poranka po ruszeniu wywalilo checka i problem z doładowaniem... tak jak wyżej pisałem zostały sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia, kostki zostały przedmuchane sprężonym powietrzem i kontakt sprayem, przepływomierz został też przeczyszczony, łączniki prz turbo też na swoim miejscu. Po całym czyszczeniu odłączyłem akumulator na noc, ale po podłączeniu nadal to samo. Dodatkowo został sprawdzony rozrząd i on też jest w dobrym położeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mam ten sam problem. Nie wiem jak go rozwizac. Wszystko tak samo sprawdzone i zrobione jak u kolegi wyzej. Za pierwszym razem wystarczylo ze poczyscilem wszystkie kostki i check zniknal a teraz gdy znow sie pojawil juz nie pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy sztanga od gruszki turbo powinna się wychylać przy dodawaniu gazu na postoju czy ma za małe ciśnienie i dopiero pod obciążeniem będzie się wychylać ?

turbo "pracuje" dopiero pod obciążeniem

 

zostały sprawdzone wszystkie wężyki

a zasilanie w paliwo sprawdzałeś ? wężyki, pompa, filtr, regulator ciśnienia ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układu paliwowego jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale czy przy jakiejś awarii w układzie paliwowym Ecu wywalałoby błąd związany z turbodoładowaniem tj. wastegate ? Dzisiaj podmieniłem map sensor na drugi i nic nie pomogło. Resetowałem Ecu przez odłaczenie klem akumulatora, jak i przez złaczenie kostek i jazdę, ale check nie znika nawet na chwilę i wymruguje cały czas błąd 44.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solenoid i map sensor zostały wymienione na inne o takich samych oznaczeniach, ale nic to nie pomogło niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie powodem tego bledu byl przerwany kabel od cewki z ktorej idzie wezyk do WG. Kabel byl w plastikowej otoczce i dlatego wczesniej do tego nie doszedlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, czy ktoś wie jak powyższy problem został rozwiązany ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...