Skocz do zawartości

Automat tiptronik, a hamowanie silnikiem


andrzej53

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów po raz pierwszy. Mój problem polega na tym, że nie mam pewności czy mogę hamować silnikiem w swoim samochodzie. Mam Forestera z USA, rocznik 2009 (nowa buda) z silnikiem benzynowym wolnossącym 2,5 i ze skrzynią typu tiptronik ProDrive (chyba). Nie posiadam szczegółowej specyfikacji silnika mojego auta i stąd to "chyba". Hamując najczęściej przerzucam skrzynię na tryb manualny i tutaj nie mam pewności czy to co robię wyjdzie na dobre skrzyni biegów. Bardzo proszę o jakieś uwagi na ten temat. Sam jestem w tym względzie "zielony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Proponuję na wstępie przywitać się na Forum w wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/page__st__15250

 

Rozumiem, że masz skrzynię automatyczną z "łopatkami" przy kierownicy?

Myślę,że nie zaszkodzi bardziej, niż w skrzyni manualnej. Na pewno skrzynia nie pozwoli Ci zredukować biegu przy zbyt wysokich obrotach, poza tym przy długich zjazdach nie zgrzejesz hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety lubo na szczęście nie posiadam skrzyni z łopatkami przy kierownicy. Skrzynia posiada trzy tryby: "emerycki", sport i manual, które wybiera się ręczną wajchą zlokalizowaną w standardowym miejscu. Faktycznie, komputer czuwa nad tym, żeby w trybie ręcznym nie wmontować pierwszego biegu na zbyt wysokich obrotach i sygnalizuje swoją odmowę sygnałem dźwiękowym. Moje obawy dotyczą jednak redukcji biegów na wyższych obrotach. Czy tym biedakom to nie zaszkodzi jednak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że fabryka już o to zadbała, żeby nie zaszkodziło. Poża tym nie widziałem na Forum wątków dotyczących rozwalających się automatów, więc chyba nie jest źle.

 

Użyj wyszukiwarki, może coś znajdziesz.