Cygarro Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc. P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc. P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna. Możliwe że ktoś pokombinował z napędem i podpiął na stałe . Masz jaką palącą się kontrolkę na kokpicie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 W a/t nie masz wiskozy. Problem zapewne tkwi w rozdziale napędu (solenoid C). Zazwyczaj sygnalizowane jest to na desce rozdzielczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stozek Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru) Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (solenoid C) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 a czy rozłączając tylny napęd bezpiecznikiem 25A można zdiagnozować czy to wina tego solenoid C ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 A świeci się coś na desce? (POWER, AT OIL TEMP) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 u mnie na szczęście nie ale jakiś miesiąc temu złapałem kapcia i nie wiem jak długo na nim jechałem bo była to polna droga około 6 km a przed wjazdem na ta polna drogę na asfalcie leżało rozbite lusterko z innego auta i wtedy chyba musiałem przebić oponę o czym przekonałem się dojechawszy na miejsce po wyjściu z auta. Po założeniu dojazdówki auto wydawało dziwne odgłosy z tyłu i trzęsło nim delikatnie po wykonaniu skrętu minimum 90 stopni nie ważne czy w lewo czy w prawo najbardziej to było czuć przy prędkości od 25 km i obrotach 2000 i jedynie kiedy przestawało to wtedy gdy odpuściło się gaz i ponownie przyspieszało , przyspieszanie podczas wystąpienia tego dziwnego odgłosu nic nie pomagało hałas wzrastał. Po założeniu naprawionej opony objawy te zniknęły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stozek Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 a czy rozłączając tylny napęd bezpiecznikiem 25A można zdiagnozować czy to wina tego solenoid C ? wydaje mi się, że tak. W końcu rozpinasz tył, a on jest za to odpowiedzialny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cygarro Posted October 10, 2013 Author Share Posted October 10, 2013 Przepraszam że się nie odzywałem, długo nie było żadnej odpowiedzi i straciłem nadzieję Na desce nic się nie świeci wszystko wydaje się w normie, ale znalazłem pod maską na prawym kielichu amortyzatora kostkę na której jest napisane FWD, po otwarciu osłony nic w niej nie było. a tu otwarta czy powonno coś tam być?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 jak włożysz tam bezpiecznik 25 A to rozłączy Ci tylni napęd i będziesz mieć wtedy tylko przednionapędowy , stosuje się to podczas holowania i jeszcze team w kilku przypadkach. Np u mnie instalatorzy gazu LPG użyli tego bo nie mogli se poradzić na AWD na hamowni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cygarro Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Dzięki wiekie za info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cygarro Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Dziękuję wszystkim za pomoc, udało się naprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 i co było nie tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niXon Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 jakiejś osobnej skrzynki z opisem FWD nie znalazłem,ale czy gdzieś w tej głównej skrzynce należy wsadzić ten bezpiecznik, żeby rozłączyć tył ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qra_633 Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 (edited) O ile dobrze pamiętam to bezpiecznik "AWD" powinien być w prawym górnym rogu obok tego czerwonego 7,5A.(na przykrywce skrzynki powinien być opis) Jednak nie wszystkie automaty go mają, u mnie w forku mam skrzynię zaczynająca się od liter TV..... i tam jest centralny dyfer (VTD), zamiast MPT. Więc nie można odłączyć tyłu. Edited April 5, 2014 by qra_633 Link to comment Share on other sites More sharing options...
niXon Posted April 7, 2014 Share Posted April 7, 2014 we wskazany "otworek" należy wcisnąć bezpiecznik, i mamy subaru FWD (beznadziejna jazda ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now