Jump to content

Skrzynia


Cygarro
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc.

 

P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich Forumowiczów, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Legacy. Niestety mam pewien problem, a mianowicie. Przy skręcaniu w czuję opór na kierownicy, a także czuć jak wewnętrzne koło przeskakuje, moje pierwsze podejrzenie: wiskoza, ale nie czuć tych oporów na luzie podczas holowania, a także podnosiłem jedną stronę auta i próbowałem obracać osobno przednim i tylnym kołem i nie czuć żadnych oporów. Wygląda to tak jak by tylko przy uruchomionym silniku były owe problemy. Proszę o pomoc.

 

P.s. Zapomniałem napisać, jest to skrzynia automatyczna.

Możliwe że ktoś pokombinował z napędem i podpiął na stałe . Masz jaką palącą się kontrolkę na kokpicie ?
Link to comment
Share on other sites

Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru);)

 

Zaworki w tyle skrzyni odpowiedzialne za dołączanie tyłu. (Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale temat znany specom od subaru);)

Link to comment
Share on other sites

u mnie na szczęście nie ale jakiś miesiąc temu złapałem kapcia i nie wiem jak długo na nim jechałem bo była to polna droga około 6 km a przed wjazdem na ta polna drogę na asfalcie leżało rozbite lusterko z innego auta i wtedy chyba musiałem przebić oponę o czym przekonałem się dojechawszy na miejsce po wyjściu z auta.

Po założeniu dojazdówki auto wydawało dziwne odgłosy z tyłu i trzęsło nim delikatnie po wykonaniu skrętu minimum 90 stopni nie ważne czy w lewo czy w prawo najbardziej to było czuć przy prędkości od 25 km i obrotach 2000 i jedynie kiedy przestawało to wtedy gdy odpuściło się gaz i ponownie przyspieszało , przyspieszanie podczas wystąpienia tego dziwnego odgłosu nic nie pomagało hałas wzrastał. Po założeniu naprawionej opony objawy te zniknęły.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przepraszam że się nie odzywałem, długo nie było żadnej odpowiedzi i straciłem nadzieję :) Na desce nic się nie świeci wszystko wydaje się w normie, ale znalazłem pod maską na prawym kielichu amortyzatora kostkę na której jest napisane FWD, po otwarciu osłony nic w niej nie było.

texe.jpg

 

 

a tu otwarta

 

o34n.jpg

 

czy powonno coś tam być??

Link to comment
Share on other sites

jak włożysz tam bezpiecznik 25 A to rozłączy Ci tylni napęd i będziesz mieć wtedy tylko przednionapędowy , stosuje się to podczas holowania i jeszcze team w kilku przypadkach. Np u mnie instalatorzy gazu LPG użyli tego bo nie mogli se poradzić na AWD na hamowni

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

O ile dobrze pamiętam to bezpiecznik "AWD" powinien być w prawym górnym rogu obok tego czerwonego 7,5A.(na przykrywce skrzynki powinien być opis)

Jednak nie wszystkie automaty go mają, u mnie w forku mam skrzynię zaczynająca się od liter TV..... i tam jest centralny dyfer (VTD), zamiast MPT. Więc nie można odłączyć tyłu.

Edited by qra_633
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...