Skocz do zawartości

OBK III 2,5 - pytania


piterb1

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Pozwolę podłączyć się pod ten temat co by nie tworzyć dodatkowego. Planuję zakup Legacy bądź Obk rocznik 05-07 i tu mam parę nasuwających się pytań jako że w temacie subaru jestem zielony. Pierwsza sprawa czy duża jest różnica pomiędzy Leg a Obk (jest bardziej uterenowiony ) i czy tylko tym one się różnią czy jest jeszcze coś? Na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o silnik i skrzynię (mam na myśli automat)? Chodzi o to że będę oglądał Obk który ma 260tys.km, i boje się żeby nie wdepnąć w jakaś minę, czy może od razu sobie go odpuścić? Co jeszcze powinienem sprawdzić z tych bardziej niestandardowych rzeczy, których np. nie ma mój Lancer 1.6 a ma subaru? dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sibek, OBK ma wyższe zawieszenie, zawsze samopoziomowanie tyłu, brak silnika 2.0 w ofercie, nieco szerszy rozstaw kół (ET felg), szperę w tylnym dyfrze (ale nie wiem czy w standardzie, czy jako opcja w tych rocznikach). Poza tym chyba nie ma istotnych różnic. Może też w opcjach wyposażenia (Obk w standardzie mógł być bogatszy).

 

Do sprawdzenia przede wszystkim wysokość tylnego zawieszenia (jeśli siedzi, to znaczy, że amortyzatory padły i jeśli chcesz zachować samopoziomowanie, to musisz szykować 4tys, a jeśli chcesz przejść na opcję bez samopoziomowania, to razem ze sprężynami wyjdzie ok.1500zł), działanie tylnej szpery (zdarza się usterka objawiająca się podczas skrętu koła się blokują i przeskakują). W silniku przy tym przebiegu to właściwie standardowe sprawdzenie, czy wszystko jest OK, czy nie dymi olejem itd. Skrzynię sprawdzasz jak każdy inny automat - ten jest akurat dość prosty i pancerny. Aaaa, no i łożyska w kołach, które są dość drogie. Jeśli przy większych prędkościach coś huczy z kół, to są do wymiany. Z grubsza tyle. Więcej szczegółów na pewno znajdziesz na forum - temat był nie raz poruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli siedzi, to znaczy, że amortyzatory padły i jeśli chcesz zachować samopoziomowanie, to musisz szykować 4tys,

Jeśli tył siedzi to mogły paść sprężyny ;)

 

Wymieniłam u siebie slsy na nowe i tył nadal trochę siedzi, czekam na nowe sprężyny. Dzisiaj sprawdziłabym w pierwszej kolejności sprężyny ;)

 

 

Aaaa, no i łożyska w kołach, które są dość drogie. Jeśli przy większych prędkościach coś huczy z kół, to są do wymiany.

Od MY04 wymienia się całe piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź również stan przekładni. Będzie stukać na poprzecznych nierównościach i skręconych kołach ale nie może cieknąć i mieć luzów.

Do tego zerknij na hamulce. Jak kierownica bije przy hamowaniu tarcze są krzywe i do wymiany. Reszta standard. Dwumasa ( może piszczeć ), opony ( powinny być takie same ) itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica między obk a legacy jest dosyć zasadnicza. jeden lepiej jeździ po asfalcie, drugi poza asfaltem. W środku identyczne

Jeżeli 2.0 lub 2.5 to raczej manualna skrzynia - automat jest ... mulasty. Przy 3.0 to nie ma chyba wyboru.

 

Poza ustrkami , które wymieniono wyżej ja bym obejrzał dach jeśli szklany, podpore wału (posłuchał), reduktor i czy radio działa ;-)

Edytowane przez xxxam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...