piterb1 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 witam . mam kilka pytań dotyczących tego OBK 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? 2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ? 3 jaka jest różnica w prędkości s. do 100km miedzy MT i AT 4 czy skrzynia AT z łopatkami jest szybsza od zwykłej . 5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ? jakie są ewentualne typowe usterki silnika 2,5 165km 07-09? 2.0 N/A który mam , teoretycznie bezproblemowy , ma też typowe usterki np . ostatnio wymieniałem uszczelki świec. sprzedawca uszczelek twierdził że TTTM. z kolei pracownik firmy sprowadzającej takie subaraki na części twierdził że firma sprowadza tylko 2,5 i 3,0 bo 2.0 się nie psują . tak więc jak jest waszym zdaniem z bezawaryjnością 2,5 165km? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Obk w wersji 2.0 chyba nie występuje. Może chodziło o Legacy. Sent with HTC & Taptalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterb1 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 mam legacy IV jak widać w opisie ,pytam o OBK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? Nie. 2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ? Tak. 5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ? Dotyczy wszystkich Subaru jak jest waszym zdaniem z bezawaryjnością 2,5 165km? To zależy jak jest traktowany ... człowiek potrafi wszystko zepsuć Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterb1 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 witam .dzieki za odpowiedzii . ad1 - czy aby na pewno ? poliftowy -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback07.pdf przedliftowy -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback04.pdf dokładnie te same parametry ad5 - nie dotyczy chyba w 2.0 nA nie słyszałem. mógły ktoś doprecyzować ?słyszałem że problem dotyczył legacy 2.5 III nie IV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 piterb1 powiedział: 5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ? Dotyczy wszystkich Subaru ale chyba 2.5T bo z N/A nie było problemów. Może pojedyncze przypadki. Sam zrobiłem N/A ok. 140k km i kłopotów z uszczelką nie zaznałem. piterb1 powiedział: 2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ? Tak. w wersji EU nie było już 5AT od MY07 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 (edited) Też mi się wydaje, że problem uszczelek w 2.5 dotyczył wersji turbo oraz roczników <2003 (poprzedni model). Nie spotkałem się, żeby ktoś tutaj miał jakieś problemy z uszczelkami w 2.5i 5AT to miały H6. Edited August 1, 2013 by sherif Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxam Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne. Przy 2,5 i tak profilaktycznie założyć te 5k - 6k na remont silnika, bo największy problem z tymi jednostkami to poprzedni właściciel. Użytkowane wg serwisówki (olej co 15 tys i gdzie jest bagnet) kończy sie shortblockiem koło 100 tys przebiegu - więc trzeba na to zwrócić uwagę. Usterek samego silnika poza powyższym (+panewki tak jak u mnie bo wymiana silnika była gwarancyjnie "na kolanie" zrobiona) przez 3,5 roku nie stwierdziłem. Trzeba tylko oleju dolewać systematycznie :-) no i pewnie regulacja zaworów coś po 100 tys się przyda. Padła mi pompa wspomagania (250 PLN używana) i podpora wału (cały wał do wymiany - 350 PLN też używka). Razem z olejem (co 8000 tys) wymieniam też tulejki stabilizatora (jak już sie nie da nic podłożyć - 40 PLN). Łączniki i tuleje z tyłu chyba raz. Zawieszenie jest generalnie pancerne - ja swojego nie oszczędzam i unikam asfaltu stąd te naprawy. O automatach w OBK nic nie wiem, raz tylko jechałem 2,5 AT i szału nie było Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterb1 Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne. pytam o 165km przed i 165 km po lifcie. nie o 173km. koszty serwisowania są własnie rózne , chodzi o regulację zaworów . dlatego pytam czy 07-08(09?)165km to stary sohc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne. pytam o 165km przed i 165 km po lifcie. nie o 173km. koszty serwisowania są własnie rózne , chodzi o regulację zaworów . dlatego pytam czy 07-08(09?)165km to stary sohc? od MY07/08 w zależności od rynku jest 173KM, i nie było już w ofercie 165KM ale to też jest silnik SOHC, więc koszty serwisowania /luzy/ są podobne Tak jak napisała Aga to są różne silniki / sama się przekonała / 165 KM i 173KM, ten nowszy ma i-AVLS. DOHC 2.5 NA w OBKu to dopiero FB25, pojawił się od MY12/13 /w zalezności od rynku/, a w Forku w My11 i też ma moc 173 KM ale to silnik AVSC, inny moment , łańcuch, normy emisji, średnice cylindra i skok itd... Edited August 2, 2013 by okeyten Link to comment Share on other sites More sharing options...
piterb1 Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 też nie dokońca prawda . był w ofercie . MY07 poliftowy 165km -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback07.pdf dane ma identyczne z przedliftowym. nie chodzi mi o 173km ze zmiennymi fazami . tylko porownaie tych 165konnych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku? to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne. Przy 2,5 i tak profilaktycznie założyć te 5k - 6k na remont silnika, bo największy problem z tymi jednostkami to poprzedni właściciel. Użytkowane wg serwisówki (olej co 15 tys i gdzie jest bagnet) kończy sie shortblockiem koło 100 tys przebiegu - więc trzeba na to zwrócić uwagę. cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ? Ja jakos do 210kkm dociagnelem bezawaryjnie, zmieniajac olej co 15kkm, ba nawet widzialem takiego Obk po 400kkm bez napraw poza sprzeglem. Opinie serwisu sa podobne, jedna z bardziej udanych konstrukcji i niemal nie do zajechania. Na forum Subaru tez nie kojarze, poza Agi przypadkiem o jakis wiekszych problemach czy naprawach 2.5i Link to comment Share on other sites More sharing options...
william7 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Może ktoś podać koszt regulacji zaworów w 2.5 NA 165km? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Może ktoś podać koszt regulacji zaworów w 2.5 NA 165km? ok 400zl Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxam Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ? jest taka anegdotka, że większość 2,5 pewnego dnia ma silnik centralnie z tyłu :-) kilka widziałem i to nie na forum tylko na podnośniku :-) Wiesz, bo Subaru to dużo jest poza forum a poza tym nie każdy się też rozpisuje ... Opinie serwisu pozostawiam bez komentarza - przecież sprzęgła w dieslach to też szczyt inżynierii prawda ? Tak jak wspomniałem - kolega pyta o używany samochód to napisałem na co zwrócić uwagę kupując OBK 2,5 EU (bo o US nic nie wiem - omijam szerokim). Używany = największy problem poprzedni właściciel. Co do różnic w silnikach 2,5 163 165 174 KM czy jakoś tam ... powiem wam, że jak już sie znajdzie godny egz warty kupienia to ta kwestia ma marginalne znaczenie :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ten_Typ_tak_ma Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 A to ciekawe..... Zastanawiam się jaki wpływ może mieć budowa sprzęgła w subarowskich dieslach na trwałość silników 2,5 l w samochodach tejże marki. Czy mógłbyś mnie oświecić Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ? jest taka anegdotka, że większość 2,5 pewnego dnia ma silnik centralnie z tyłu :-) kilka widziałem i to nie na forum tylko na podnośniku :-) Wiesz, bo Subaru to dużo jest poza forum a poza tym nie każdy się też rozpisuje ... Opinie serwisu pozostawiam bez komentarza - przecież sprzęgła w dieslach to też szczyt inżynierii prawda ? Tak jak wspomniałem - kolega pyta o używany samochód to napisałem na co zwrócić uwagę kupując OBK 2,5 EU (bo o US nic nie wiem - omijam szerokim). Używany = największy problem poprzedni właściciel. Co do różnic w silnikach 2,5 163 165 174 KM czy jakoś tam ... powiem wam, że jak już sie znajdzie godny egz warty kupienia to ta kwestia ma marginalne znaczenie :-D Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ? Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxam Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Zastanawiam się jaki wpływ może mieć budowa sprzęgła w subarowskich dieslach na trwałość silników 2,5 l w samochodach tejże marki. Czy mógłbyś mnie oświecić Już ci mówię : żaden ... to tylko apropos opinii serwisu - że niby co mają powiedzieć ? Panie nie kupuj 2.5 bo sie zaciera... Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ? Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5. Nie każdy naprawia w ASO, nie każdy kupuje w ASO, nie wszystkim się ASO chwali (bo w sumie nie ma czym). Wątpię czy ktoś zdecyduje się na wymianę silnika (short) w ASO po gwarancji - koszty dosyć wysokie - więc może popytaj gdzieś poza siecią Tam gdzie robiłem swojego całkiem sporo tego rozbierają - nigdy nie wnikałem co dolega, ale jak silnik w częściach leży w bagażniku to raczej nie eksploatacja :-D Na pewno panewki i przycierki (bo to sam robiłem :-) się zdarzają. Mój miał robiony shortblock na gwarancji przy 89000 km, przy 103000 panewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Zastanawiam się jaki wpływ może mieć budowa sprzęgła w subarowskich dieslach na trwałość silników 2,5 l w samochodach tejże marki. Czy mógłbyś mnie oświecić Już ci mówię : żaden ... to tylko apropos opinii serwisu - że niby co mają powiedzieć ? Panie nie kupuj 2.5 bo sie zaciera... Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ? Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5. Nie każdy naprawia w ASO, nie każdy kupuje w ASO, nie wszystkim się ASO chwali (bo w sumie nie ma czym). Wątpię czy ktoś zdecyduje się na wymianę silnika (short) w ASO po gwarancji - koszty dosyć wysokie - więc może popytaj gdzieś poza siecią Tam gdzie robiłem swojego całkiem sporo tego rozbierają - nigdy nie wnikałem co dolega, ale jak silnik w częściach leży w bagażniku to raczej nie eksploatacja :-D Na pewno panewki i przycierki (bo to sam robiłem :-) się zdarzają. Mój miał robiony shortblock na gwarancji przy 89000 km, przy 103000 panewki. Czy ja gdzieś zaznaczyłem, że chodzi o ASO ? Pisałem o serwisie, który robi masę Subaru, w tym silniki z urwanymi paskami, pozacierane, itd. Popytam, przy poprzedniej rozmowie padło stwierdzenie, że to niedozajechania silnik ... w przeciwinstwe np do 2.0D - gdzie dwa auta na placu czekały na naprawę silnka a kolejny jeden leżał na "stole". co się działo z innymi 2.5 o których pisałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimiasty Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ten_Typ_tak_ma Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 (edited) Przypomniała mi się reklama Toyoty, gdzie znudzony facet siedzi w pustym warsztacie, bo nie ma klientów. W innych warsztatach, niestety naprawia się samochody. Czego się spodziewałeś będąc w warsztacie specjalizującym się w marce Subaru? Folkswagenów, Volvo, a może beemek? Są dziesiątki powodów, by wyjąć silnik w Subaru, ale oczywiście można z góry założyć, że wszystkie są padnięte, do wymiany..... Poznasz drzewo po owocach. Sprawdź wyniki sprzedaży Subaru na ich głównym rynku, w USA. Tam samochody mają dużo większe przebiegi niż w Polsce, więc wszelkie usterki silnika wychodzą prędzej. I co? Kupują na potęgę. Większość aut Subaru ma tam właśnie silnik 2,5. Czyżby tam się nie psuły, a tylko w Twoich okolicach? Sprawdziłem najnowsze dostępne dane i np w lipcu sprzedano przeszło 4 razy więcej Foresterów niż Tigunów. http://www.goodcarbadcar.net/2013/08/usa-suv-crossover-sales-rankings-by-model-july-2013-ytd.html Wkrótce problem boxera 2,5 i innych silników wolnossących zostanie rozwiązany. Europejskie koncerny wpakowały zbyt wiele kasy w downsizing i żadnemu z nich nie udało się zbudować nawet w miarę mało awryjnego silnika. Od czego jest jednak lobbing i przekupni parlamentrzyści w Brukseli. Oni już tak ustawią pseudo-ekologiczne normy i osukańcze testy na zużycie paliwa, że wolnossące silniki będą wielką atrakcją, a silniki 6-cylindrowe wielkim luksusem. Edited August 7, 2013 by ten_Typ_tak_ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ? Nie. Podlinkujesz opis problemu ? To, ze ten silnik jak i zreszta wiekszosc boxerow bierze olej to nie swiadczy o zuzyciu, tylko porostu TTTM i poza tym ze trzaba pilnowac i dolewac nie objawia sie niczym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimiasty Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 (edited) Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ? Nie. Podlinkujesz opis problemu ? Alez prosze, pierwsze z brzegu: http://www.forum.sub...ej#entry1734300 http://www.forum.sub...ej#entry1652057 http://www.forum.sub...__+bierze +olej <-- to nawet Twoj watek + slynny przypadek Agi + moja "zautopsja" + zaslyszane w roznych serwisach, gdy pytam o zuzywanie oleju Wychodzi na to, ze TTTM - zapiekaja sie pierscienie. Wada raczej nalezy do tych powaznych, bo jak jedziesz w dluzsza trase i z nienacka silnik chlapnie sobie za duzo oliwy, to moze sie to skonczyc wiadomo czym. Edited August 7, 2013 by jimiasty Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ? Nie. Podlinkujesz opis problemu ? Alez prosze, pierwsze z brzegu: http://www.forum.sub...ej#entry1734300 http://www.forum.sub...ej#entry1652057 http://www.forum.sub...__+bierze +olej <-- to nawet Twoj watek + slynny przypadek Agi + moja "zautopsja" + zaslyszane w roznych serwisach, gdy pytam o zuzywanie oleju Wychodzi na to, ze TTTM - zapiekaja sie pierscienie. Wada raczej nalezy do tych powaznych, bo jak jedziesz w dluzsza trase i z nienacka silnik chlapnie sobie za duzo oliwy, to moze sie to skonczyc wiadomo czym. Tak, ale moj temat jaki i pozostale posty mowi o zuzywaniu oleju, kazdy wie ze boxer, w tym 2.5 olej bierze . Ja rozuemim, ze w kazdej marce moze sie wszystko zepsuc, ze w 2.5 moga poleciec panewki, ale jaka jest tego skala ? Pisanie o tym, ze wysypanie sie silnika to kwestia dni jest naduzyciem. Dla przykladu diesle - zobacz ile jest postow i opisow problemow z tym silnikeim. Sam widzialem, jak pisalem auta z silnikeim do remontu, choc SIP twierdzi, ze problem jest marginalny .To w takim razie ile procent 2.5 ma problem ? IMO tyle co z dziurawym bakiem czy lamiacym sie plastikiem obudowy fotela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxam Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 no właśnie sherif nie każdy wie, że olej trzeba dolewać. Serwisy albo nie wszystkim mówią albo nie wiedzą albo sie nie słucha jak mówią. U mnie w książce był wpis o dolewce 0,25L po 3000 km od wymiany shortblocka :-) troche ta późnawo ... Dlatego pozowle sobie się powtórzyć : nawjwiększy problem w 2.5 to poprzedni właściciel Skali też się nie da porównać z diesel-kuplung-kapput : co innego co trzeci po 100k a co innego co drugi po 3 tys. Sam problem też innej natury z tego co wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now