Jump to content

OBK III 2,5 - pytania


piterb1
 Share

Recommended Posts

witam .

mam kilka pytań dotyczących tego OBK

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ?

3 jaka jest różnica w prędkości s. do 100km miedzy MT i AT

4 czy skrzynia AT z łopatkami jest szybsza od zwykłej .

5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ?

 

 

jakie są ewentualne typowe usterki silnika 2,5 165km 07-09?

2.0 N/A który mam , teoretycznie bezproblemowy , ma też typowe usterki np . ostatnio wymieniałem uszczelki świec. sprzedawca uszczelek twierdził że TTTM.

z kolei pracownik firmy sprowadzającej takie subaraki na części twierdził że firma sprowadza tylko 2,5 i 3,0 bo 2.0 się nie psują . tak więc jak jest waszym zdaniem z bezawaryjnością 2,5 165km?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

Nie.

 

2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ?

Tak.

 

5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ?

Dotyczy wszystkich Subaru :mrgreen:;)

 

jak jest waszym zdaniem z bezawaryjnością 2,5 165km?

To zależy jak jest traktowany ... człowiek potrafi wszystko zepsuć ;)

Link to comment
Share on other sites

witam .dzieki za odpowiedzii .

ad1 - czy aby na pewno ?

poliftowy -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback07.pdf

przedliftowy -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback04.pdf

dokładnie te same parametry

 

ad5 - nie dotyczy chyba ;) w 2.0 nA nie słyszałem. mógły ktoś doprecyzować ?słyszałem że problem dotyczył legacy 2.5 III nie IV.

Link to comment
Share on other sites

piterb1 powiedział: 5 czy problem z uszczelką głowicy silnika 2,5 dotyczy też modeli 04-06 i modeli 07-09 ? Dotyczy wszystkich Subaru :mrgreen:;)

 

 

ale chyba 2.5T bo z N/A nie było problemów. Może pojedyncze przypadki. Sam zrobiłem N/A ok. 140k km i kłopotów z uszczelką nie zaznałem.

 

piterb1 powiedział: 2 skrzynia AT 4 biegowa w tym modelu ma 4 biegi do przodu ? Tak.

 

 

w wersji EU nie było już 5AT od MY07 ?

Link to comment
Share on other sites

Też mi się wydaje, że problem uszczelek w 2.5 dotyczył wersji turbo oraz roczników <2003 (poprzedni model). Nie spotkałem się, żeby ktoś tutaj miał jakieś problemy z uszczelkami w 2.5i :)

5AT to miały H6.

Edited by sherif
Link to comment
Share on other sites

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne.

Przy 2,5 i tak profilaktycznie założyć te 5k - 6k na remont silnika, bo największy problem z tymi jednostkami to poprzedni właściciel. Użytkowane wg serwisówki (olej co 15 tys i gdzie jest bagnet) kończy sie shortblockiem koło 100 tys przebiegu - więc trzeba na to zwrócić uwagę.

 

Usterek samego silnika poza powyższym (+panewki tak jak u mnie bo wymiana silnika była gwarancyjnie "na kolanie" zrobiona) przez 3,5 roku nie stwierdziłem. Trzeba tylko oleju dolewać systematycznie :-) no i pewnie regulacja zaworów coś po 100 tys się przyda.

Padła mi pompa wspomagania (250 PLN używana) i podpora wału (cały wał do wymiany - 350 PLN też używka).

Razem z olejem (co 8000 tys) wymieniam też tulejki stabilizatora (jak już sie nie da nic podłożyć - 40 PLN). Łączniki i tuleje z tyłu chyba raz. Zawieszenie jest generalnie pancerne - ja swojego nie oszczędzam i unikam asfaltu stąd te naprawy.

 

O automatach w OBK nic nie wiem, raz tylko jechałem 2,5 AT i szału nie było

Link to comment
Share on other sites

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne.

 

pytam o 165km przed i 165 km po lifcie. nie o 173km. koszty serwisowania są własnie rózne , chodzi o regulację zaworów . dlatego pytam czy 07-08(09?)165km to stary sohc?

Link to comment
Share on other sites

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne.

 

pytam o 165km przed i 165 km po lifcie. nie o 173km. koszty serwisowania są własnie rózne , chodzi o regulację zaworów . dlatego pytam czy 07-08(09?)165km to stary sohc?

 

od MY07/08 w zależności od rynku jest 173KM, i nie było już w ofercie 165KM ale to też jest silnik SOHC, więc koszty serwisowania /luzy/ są podobne

 

Tak jak napisała Aga to są różne silniki / sama się przekonała ;) / 165 KM i 173KM, ten nowszy ma i-AVLS.

 

DOHC 2.5 NA w OBKu to dopiero FB25, pojawił się od MY12/13 /w zalezności od rynku/, a w Forku w My11 i też ma moc 173 KM ale to silnik AVSC, inny moment , łańcuch, normy emisji, średnice cylindra i skok itd...

Edited by okeyten
Link to comment
Share on other sites

też nie dokońca prawda . był w ofercie . MY07 poliftowy 165km -http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/kundenservice/prospektarchiv/outback/archiv-outback07.pdf

dane ma identyczne z przedliftowym.

nie chodzi mi o 173km ze zmiennymi fazami . tylko porownaie tych 165konnych.

Link to comment
Share on other sites

1. czy przedliftowy 04-06 165km (sohc) to ten sam silnik co w poliftowym 07-09 165km ? też na jednym wałku?

to chyba nie ma znaczenia - różnicy w mocy żadnej między 165 a 170 KM, koszty serwisowania podobne,spalanie podobne.

Przy 2,5 i tak profilaktycznie założyć te 5k - 6k na remont silnika, bo największy problem z tymi jednostkami to poprzedni właściciel. Użytkowane wg serwisówki (olej co 15 tys i gdzie jest bagnet) kończy sie shortblockiem koło 100 tys przebiegu - więc trzeba na to zwrócić uwagę.

 

cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ?

Ja jakos do 210kkm dociagnelem bezawaryjnie, zmieniajac olej co 15kkm, ba nawet widzialem takiego Obk po 400kkm bez napraw poza sprzeglem. Opinie serwisu sa podobne, jedna z bardziej udanych konstrukcji i niemal nie do zajechania.

Na forum Subaru tez nie kojarze, poza Agi przypadkiem o jakis wiekszych problemach czy naprawach 2.5i :)

Link to comment
Share on other sites

cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ?

 

jest taka anegdotka, że większość 2,5 pewnego dnia ma silnik centralnie z tyłu :-) kilka widziałem i to nie na forum tylko na podnośniku :-)

Wiesz, bo Subaru to dużo jest poza forum a poza tym nie każdy się też rozpisuje ...

 

Opinie serwisu pozostawiam bez komentarza - przecież sprzęgła w dieslach to też szczyt inżynierii prawda ?

 

Tak jak wspomniałem - kolega pyta o używany samochód to napisałem na co zwrócić uwagę kupując OBK 2,5 EU (bo o US nic nie wiem - omijam szerokim). Używany = największy problem poprzedni właściciel.

 

Co do różnic w silnikach 2,5 163 165 174 KM czy jakoś tam ... powiem wam, że jak już sie znajdzie godny egz warty kupienia to ta kwestia ma marginalne znaczenie :-D

Link to comment
Share on other sites

cooo ? ile znasz takich aut z padnietym silnikiem po 100kkm ?

 

jest taka anegdotka, że większość 2,5 pewnego dnia ma silnik centralnie z tyłu :-) kilka widziałem i to nie na forum tylko na podnośniku :-)

Wiesz, bo Subaru to dużo jest poza forum a poza tym nie każdy się też rozpisuje ...

 

Opinie serwisu pozostawiam bez komentarza - przecież sprzęgła w dieslach to też szczyt inżynierii prawda ?

 

Tak jak wspomniałem - kolega pyta o używany samochód to napisałem na co zwrócić uwagę kupując OBK 2,5 EU (bo o US nic nie wiem - omijam szerokim). Używany = największy problem poprzedni właściciel.

 

Co do różnic w silnikach 2,5 163 165 174 KM czy jakoś tam ... powiem wam, że jak już sie znajdzie godny egz warty kupienia to ta kwestia ma marginalne znaczenie :-D

 

Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ?

Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat.

Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się jaki wpływ może mieć budowa sprzęgła w subarowskich dieslach na trwałość silników 2,5 l w samochodach tejże marki. Czy mógłbyś mnie oświecić :idea::question:

Już ci mówię : żaden ... to tylko apropos opinii serwisu - że niby co mają powiedzieć ? Panie nie kupuj 2.5 bo sie zaciera...

Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ? Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5.

 

Nie każdy naprawia w ASO, nie każdy kupuje w ASO, nie wszystkim się ASO chwali (bo w sumie nie ma czym).

Wątpię czy ktoś zdecyduje się na wymianę silnika (short) w ASO po gwarancji - koszty dosyć wysokie - więc może popytaj gdzieś poza siecią

 

Tam gdzie robiłem swojego całkiem sporo tego rozbierają - nigdy nie wnikałem co dolega, ale jak silnik w częściach leży w bagażniku to raczej nie eksploatacja :-D

Na pewno panewki i przycierki (bo to sam robiłem :-) się zdarzają.

Mój miał robiony shortblock na gwarancji przy 89000 km, przy 103000 panewki.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się jaki wpływ może mieć budowa sprzęgła w subarowskich dieslach na trwałość silników 2,5 l w samochodach tejże marki. Czy mógłbyś mnie oświecić :idea::question:

Już ci mówię : żaden ... to tylko apropos opinii serwisu - że niby co mają powiedzieć ? Panie nie kupuj 2.5 bo sie zaciera...

Co dokladnie dzialo sie z tymi kilkoma samochodami " na podnosniku" ? Wiesz, to ze swiat Subaru to nie tylko forum to sie oreintuje, tylko zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat. Nic, popytam przy okazji wizyty w jednym z wiekszych (pod wzgledem przerabianych aut) serwisow w pl - ile mieli przyapdkow problemow z 2.5.

 

Nie każdy naprawia w ASO, nie każdy kupuje w ASO, nie wszystkim się ASO chwali (bo w sumie nie ma czym).

Wątpię czy ktoś zdecyduje się na wymianę silnika (short) w ASO po gwarancji - koszty dosyć wysokie - więc może popytaj gdzieś poza siecią

 

Tam gdzie robiłem swojego całkiem sporo tego rozbierają - nigdy nie wnikałem co dolega, ale jak silnik w częściach leży w bagażniku to raczej nie eksploatacja :-D

Na pewno panewki i przycierki (bo to sam robiłem :-) się zdarzają.

Mój miał robiony shortblock na gwarancji przy 89000 km, przy 103000 panewki.

 

Czy ja gdzieś zaznaczyłem, że chodzi o ASO ?

Pisałem o serwisie, który robi masę Subaru, w tym silniki z urwanymi paskami, pozacierane, itd.

Popytam, przy poprzedniej rozmowie padło stwierdzenie, że to niedozajechania silnik ... w przeciwinstwe np do 2.0D - gdzie dwa auta na placu czekały na naprawę silnka a kolejny jeden leżał na "stole".

co się działo z innymi 2.5 o których pisałeś ?

Link to comment
Share on other sites

zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat.

 

Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ?

Link to comment
Share on other sites

Przypomniała mi się reklama Toyoty, gdzie znudzony facet siedzi w pustym warsztacie, bo nie ma klientów. W innych warsztatach, niestety naprawia się samochody. Czego się spodziewałeś będąc w warsztacie specjalizującym się w marce Subaru? Folkswagenów, Volvo, a może beemek? Są dziesiątki powodów, by wyjąć silnik w Subaru, ale oczywiście można z góry założyć, że wszystkie są padnięte, do wymiany.....

 

Poznasz drzewo po owocach. Sprawdź wyniki sprzedaży Subaru na ich głównym rynku, w USA. Tam samochody mają dużo większe przebiegi niż w Polsce, więc wszelkie usterki silnika wychodzą prędzej. I co? Kupują na potęgę. Większość aut Subaru ma tam właśnie silnik 2,5. Czyżby tam się nie psuły, a tylko w Twoich okolicach? Sprawdziłem najnowsze dostępne dane i np w lipcu sprzedano przeszło 4 razy więcej Foresterów niż Tigunów.

http://www.goodcarbadcar.net/2013/08/usa-suv-crossover-sales-rankings-by-model-july-2013-ytd.html

 

Wkrótce problem boxera 2,5 i innych silników wolnossących zostanie rozwiązany. Europejskie koncerny wpakowały zbyt wiele kasy w downsizing i żadnemu z nich nie udało się zbudować nawet w miarę mało awryjnego silnika. Od czego jest jednak lobbing i przekupni parlamentrzyści w Brukseli. Oni już tak ustawią pseudo-ekologiczne normy i osukańcze testy na zużycie paliwa, że wolnossące silniki będą wielką atrakcją, a silniki 6-cylindrowe wielkim luksusem.

Edited by ten_Typ_tak_ma
Link to comment
Share on other sites

zauwaz, ze tutaj duzo ludzi przychodzi z problemami a takowych o tym silniku nie slyszalem/czytalem przez 6 lat.

 

Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ?

 

Nie. Podlinkujesz opis problemu ?

To, ze ten silnik jak i zreszta wiekszosc boxerow bierze olej to nie swiadczy o zuzyciu, tylko porostu TTTM i poza tym ze trzaba pilnowac i dolewac nie objawia sie niczym.

Link to comment
Share on other sites

Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ?

 

Nie. Podlinkujesz opis problemu ?

 

Alez prosze, pierwsze z brzegu:

 

http://www.forum.sub...ej#entry1734300

 

http://www.forum.sub...ej#entry1652057

 

http://www.forum.sub...__+bierze +olej <-- to nawet Twoj watek :)

 

+ slynny przypadek Agi

+ moja "zautopsja"

+ zaslyszane w roznych serwisach, gdy pytam o zuzywanie oleju

 

Wychodzi na to, ze TTTM - zapiekaja sie pierscienie. Wada raczej nalezy do tych powaznych, bo jak jedziesz w dluzsza trase i z nienacka silnik chlapnie sobie za duzo oliwy, to moze sie to skonczyc wiadomo czym.

Edited by jimiasty
Link to comment
Share on other sites

Serio nie czytales? A to ze wielu uzytkownikom ten "niedozajechania" silnik konsumuje olej, to nie jest powazny problem ?

 

Nie. Podlinkujesz opis problemu ?

 

Alez prosze, pierwsze z brzegu:

 

http://www.forum.sub...ej#entry1734300

 

http://www.forum.sub...ej#entry1652057

 

http://www.forum.sub...__+bierze +olej <-- to nawet Twoj watek :)

 

+ slynny przypadek Agi

+ moja "zautopsja"

+ zaslyszane w roznych serwisach, gdy pytam o zuzywanie oleju

 

Wychodzi na to, ze TTTM - zapiekaja sie pierscienie. Wada raczej nalezy do tych powaznych, bo jak jedziesz w dluzsza trase i z nienacka silnik chlapnie sobie za duzo oliwy, to moze sie to skonczyc wiadomo czym.

 

Tak, ale moj temat jaki i pozostale posty mowi o zuzywaniu oleju, kazdy wie ze boxer, w tym 2.5 olej bierze :) .

Ja rozuemim, ze w kazdej marce moze sie wszystko zepsuc, ze w 2.5 moga poleciec panewki, ale jaka jest tego skala ? Pisanie o tym, ze wysypanie sie silnika to kwestia dni jest naduzyciem.

Dla przykladu diesle - zobacz ile jest postow i opisow problemow z tym silnikeim. Sam widzialem, jak pisalem auta z silnikeim do remontu, choc SIP twierdzi, ze problem jest marginalny :).To w takim razie ile procent 2.5 ma problem ?

IMO tyle co z dziurawym bakiem czy lamiacym sie plastikiem obudowy fotela.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

no właśnie sherif nie każdy wie, że olej trzeba dolewać. Serwisy albo nie wszystkim mówią albo nie wiedzą albo sie nie słucha jak mówią.

U mnie w książce był wpis o dolewce 0,25L po 3000 km od wymiany shortblocka :-) troche ta późnawo ...

 

Dlatego pozowle sobie się powtórzyć : nawjwiększy problem w 2.5 to poprzedni właściciel

 

Skali też się nie da porównać z diesel-kuplung-kapput : co innego co trzeci po 100k a co innego co drugi po 3 tys. Sam problem też innej natury z tego co wiem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...