Tomy145 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Witam , jestem właśnie na etapie wymiany płynów eksploatacyjnych w moim Forku i z tego co widze po faktórach i książce serwisowej które posiadam silnik zalany jest olejem Fuchs titan 10w40 jest to olej półsyntetyczny i pytanie moje jest takie czy moge i jakie beda skutki jak załeje teraz okej syntetyczny np Motul 5w30?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 jakie beda skutki Bez szklanej kuli będzie ciężko. Jakie mogą być skutki, to co innego. Najprawdopodobniej żadne, ale j.w., bez szklanej kuli nie zgadniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 to może po prostu zostać przy takim oleju jaki był ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy. tzn tak jak w tym przypadku z półsyntetyka na pełen syntetyk. Ale ciężko powiedzieć jak to wygląda w Twoim przypadku. Dużo zależy też od tego jaki czas silnik pracuje na półsyntetyku, bo jeśli krótki okres to nie ma problemu możesz zmienić, ale jeśli już dość długo no to bym się zastanawiał. Jaki w ogóle ma przebieg Twój samochód ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 auto ma przejechane 167 tys . niestety nie mam pojecia jak długo jezdzi na takim oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 @@Tomy145, zacznij od tego -> http://www.forum.sub...rawdzac-poziom/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy. Oznacza to,że teoria się myli.Zawsze olej zmieniamy z gorszego na lepszy.Wszak wywalamy zużyty,wlewamy świeżutki. Nie ma przeciwskazań co do zmiany z półsyntetyka na pełny syntetyk,wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik i ile depozytów nazbierał do tej pory. @@Tomy145 jeśli silnik pracuje równo i nie zamierzasz "szaleć" tym autem po autostradach czy trudniejszym terenie,to może pozostać ten olej jaki był do tej pory. @@Tomy145, zacznij od tego -> http://www.forum.sub...rawdzac-poziom/ Ból głowy pewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Ból głowy pewny. I najgorsze że dalej nie wiadomo co lać. @@Tomy145, ja bym poszedł w 5W/40 raczej, szczególnie na zimę. O ile nie kilujesz wszystkiego co się rusza. Jeżeli go dopiero co kupiłeś, to zalej tym samym i poobserwuj jak się zachowuje, ile bierze, jak chodzi, później dopiero kombinuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 niestety dalej nie wiadomo .... miałem zamiar mu zalac cos z Motula ale tam nawet 10w40 np 300V to pełny syntetyk , brałem pod uwage jeszcze Motul 8100 x-clean tylko teraz jaki 5w40 czy 5w30....?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy. Zmień źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 czyli narazie nic nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 masz silnik z turbiną więc jezeli jej czasem mocniej używasz to olej xw40. Jeżeli jeździsz normalnie itd spokojnie da radę dobry 5w30 (nie kupisz w hiper markecie). 10w40 nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem ze względu na to, że w PL sa zimy z minusem poniżej 20stC a wtedy jest ciężko. Dodatkowo półsyntetyk nie jest tak stabilny jak syntetyk więc może tracić szybciej parametry a wysoka temp turbiny daje ładnie w kość olejowi. Co byś nie zastosował z motula to da radę, chyba ze będziesz pałować silnik na autostradzie zalanym 5w30. X-cess to jeden z najbardzoja optymalnych wyborow, ekstremum to oleje 300v ale wg mnie trzeba je częściej wymieniać. W ogóle olej w aucie z turbo do wymiany po 7,500km - tak mówi japoński manual. Inny bardzo dobry producent to millers. Z hipermarketowych zalałbym tylko M1 0w40 innych poprostu nie znam. Za żadne skarby bym nie zalał castrola. Osobiście wybrałem motul x-max 0w40. Bardzo dziwny i ciekawy olej. Ma bardzo żadką rekomendacje nissana gtr i forda rs - oba super mocne auta z turbo a turbiny gtr tego samego producenta co moja forkowa. Lepkość ma jak typowe xw40 ale jego gęstość jest niższa niż każdy typowy olej z serii xw40. Po nagrzaniu ciśnieina w układzie olejowym są identyczne jak dla oleju 5w30 co mnie bardzo cieszy a z drugiej strony lepkość jest wyższa od olejów xw30 zabezpieczając lepiej części. Żaden z testowanych przeze mnie olejów xw40 tak się zachowywał. co o zmiany oleju na syntetyk - tylko zgrzybiali mechanicy dają takie zalecenia aby nie zmieniać na syntetyk co oznacza, że nie ma o tym pojęcia. Koniecznie po półsyntetyku zastosuj płukankę. więcej doczytasz w wątku olejowym Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomy145 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 masz silnik z turbiną więc jezeli jej czasem mocniej używasz to olej xw40. Jeżeli jeździsz normalnie itd spokojnie da radę dobry 5w30 (nie kupisz w hiper markecie). 10w40 nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem ze względu na to, że w PL sa zimy z minusem poniżej 20stC a wtedy jest ciężko. Dodatkowo półsyntetyk nie jest tak stabilny jak syntetyk więc może tracić szybciej parametry a wysoka temp turbiny daje ładnie w kość olejowi. Co byś nie zastosował z motula to da radę, chyba ze będziesz pałować silnik na autostradzie zalanym 5w30. X-cess to jeden z najbardzoja optymalnych wyborow, ekstremum to oleje 300v ale wg mnie trzeba je częściej wymieniać. W ogóle olej w aucie z turbo do wymiany po 7,500km - tak mówi japoński manual. Inny bardzo dobry producent to millers. Z hipermarketowych zalałbym tylko M1 0w40 innych poprostu nie znam. Za żadne skarby bym nie zalał castrola. Osobiście wybrałem motul x-max 0w40. Bardzo dziwny i ciekawy olej. Ma bardzo żadką rekomendacje nissana gtr i forda rs - oba super mocne auta z turbo a turbiny gtr tego samego producenta co moja forkowa. Lepkość ma jak typowe xw40 ale jego gęstość jest niższa niż każdy typowy olej z serii xw40. Po nagrzaniu ciśnieina w układzie olejowym są identyczne jak dla oleju 5w30 co mnie bardzo cieszy a z drugiej strony lepkość jest wyższa od olejów xw30 zabezpieczając lepiej części. Żaden z testowanych przeze mnie olejów xw40 tak się zachowywał. co o zmiany oleju na syntetyk - tylko zgrzybiali mechanicy dają takie zalecenia aby nie zmieniać na syntetyk co oznacza, że nie ma o tym pojęcia. Koniecznie po półsyntetyku zastosuj płukankę. więcej doczytasz w wątku olejowym Pozdrawiam z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40 Dobry wybór.Przed zmianą zastosuj płukankę jak radził @@AdaSch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuptuś Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Jak silnik po takiej zmianie cieknie to trzeba uszczelki wymienić i jeździć dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40 Dobry wybór.Przed zmianą zastosuj płukankę jak radził @@AdaSch. Az milo sie czyta jak szukajacy porady kolega dostaje konretne sugestie i dokunuje wyboru oleju. I wszystko w ramach jednej strony forumowej. Dawno tego tu nie bylo. Zwykle potrzeba 5-10 stron i cala kupe link'ow z wujka google. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40 wg mnie, do tego auta minimalnie lepszy jest x-cess - większy pakiet antyzużyciowy w postaci ZZDP a C3 oznacza przycięcie pakietów aby nie męczyć DPF-a. Jeździłem na obu i nic nie klękło. Oleje są bardzo podobne. tutaj masz dekoder co dana specyfikacja w skrócie oznacza pogrubiłem w mojej opinie przewagę x-cess nad x-clean http://www.flpoland.pl/content/view/47/35/ x-cess ACEA A3/B4 API Standardy: API SN/CF Dopuszczenia producentów : BMW LL-01; FIAT 9.55535 - H2/M2/N2;GM-OPEL LL-B025; MB-Approval 229.5/226.5; PORSCHE A40; RENAULT RN0710/RN0700;VW 502 00, 505 00 x-clean ACEA C3 API Standardy: API SN/CF Dopuszczenia producentów : BMW LL-04; FIAT 9.55535-S2;FORD WSS M2C 917A; GM-OPEL Dexos 2; MB-Approval 229.51;PORSCHE A40; RENAULT RN0710/RN0700; VW 502 00, 505 00, 505 01 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Witam . słabo się znam na silnikach subaru , ale latam motocyklami od dawna - dla mnie silnik to silnik - nigdy przenigdy bym nie dawał syntetyka po półsyntetyku - w większości przypadków zgon silnika czytaj kompresja i uszczelnienie , po co kombinować jak się sprawuje na tym co masz to lej taki , zalej dobrym i smigaj , Koledzy przy motorach też eksperymentowali silniki były do roboty , i nie szlifiery tylko turystyczne wozidła o silnikach ze sporym zapasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 @@ciumpa, niewiele, bardzo niewiele silników motocyklowych wymaga syntetyka. Dlatego "poprawianie" fabryki (i wychodzenie ponad ich zalecenia) może źle się kończyć. Natomiast jeśli ktoś zaleje "zło" niekoniecznie należy się tego trzymać. słabo się znam na silnikach subaru Natomiast jest kilku forumowiczów, którzy bardzo dobrze się znają na silnikach, szczególnie subarowych. I to z własnego doświadczenia (na autacj swoich i klienta) a nie z doświadczeń kolegi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 pewnie masz racje , zobaczymy jakie będą efekty , jak kupowałem swojego to Pan sprzedający powiedział , że lał castrola 5w30 i jak nie chce kłopotów to taki mam lać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 jak kupowałem swojego to Pan sprzedający powiedział , że lał castrola 5w30 A dodał, że to syntetyk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Jak silnik po takiej zmianie cieknie to trzeba uszczelki wymienić i jeździć dalej. Jeśli był szczelny do tej pory,to nie widzę powodów do wycieków po zmianie na syntetyka. Wciąż pokutują stare mity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciumpa Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 jak kupowałem swojego to Pan sprzedający powiedział , że lał castrola 5w30 A dodał, że to syntetyk? a są połówki 5w ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 jak kupowałem swojego to Pan sprzedający powiedział , że lał castrola 5w30 A dodał, że to syntetyk? a są połówki 5w ...... Są i mineralne 5W... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biker Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy. Zmień źródła. Jeśli mogę Cię prosić podaj mi jakiś link, czy skan itp, do literatury fachowej, gdzie czarno na białym piszą że można zmieniać olej silnikowy z półsyntetyka lub minerala na fullsyntetyk. Sorry za off topa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.