Skocz do zawartości

zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk


Tomy145

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem właśnie na etapie wymiany płynów eksploatacyjnych w moim Forku i z tego co widze po faktórach i książce serwisowej które posiadam silnik zalany jest olejem Fuchs titan 10w40 jest to olej półsyntetyczny i pytanie moje jest takie czy moge i jakie beda skutki jak załeje teraz okej syntetyczny np Motul 5w30?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy. tzn tak jak w tym przypadku z półsyntetyka na pełen syntetyk. Ale ciężko powiedzieć jak to wygląda w Twoim przypadku. Dużo zależy też od tego jaki czas silnik pracuje na półsyntetyku, bo jeśli krótki okres to nie ma problemu możesz zmienić, ale jeśli już dość długo no to bym się zastanawiał. Jaki w ogóle ma przebieg Twój samochód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy.

Oznacza to,że teoria się myli.Zawsze olej zmieniamy z gorszego na lepszy.Wszak wywalamy zużyty,wlewamy świeżutki. :P

Nie ma przeciwskazań co do zmiany z półsyntetyka na pełny syntetyk,wszystko zależy w jakiej kondycji jest silnik i ile depozytów nazbierał do tej pory.

@@Tomy145 jeśli silnik pracuje równo i nie zamierzasz "szaleć" tym autem po autostradach czy trudniejszym terenie,to może pozostać ten olej jaki był do tej pory.

 

Ból głowy pewny. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ból głowy pewny. :mrgreen:

 

I najgorsze że dalej nie wiadomo co lać. :biglol:

 

@@Tomy145, ja bym poszedł w 5W/40 raczej, szczególnie na zimę. O ile nie kilujesz wszystkiego co się rusza.

 

Jeżeli go dopiero co kupiłeś, to zalej tym samym i poobserwuj jak się zachowuje, ile bierze, jak chodzi, później dopiero kombinuj.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz silnik z turbiną więc jezeli jej czasem mocniej używasz to olej xw40. Jeżeli jeździsz normalnie itd spokojnie da radę dobry 5w30 (nie kupisz w hiper markecie). 10w40 nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem ze względu na to, że w PL sa zimy z minusem poniżej 20stC a wtedy jest ciężko. Dodatkowo półsyntetyk nie jest tak stabilny jak syntetyk więc może tracić szybciej parametry a wysoka temp turbiny daje ładnie w kość olejowi. Co byś nie zastosował z motula to da radę, chyba ze będziesz pałować silnik na autostradzie zalanym 5w30. X-cess to jeden z najbardzoja optymalnych wyborow, ekstremum to oleje 300v ale wg mnie trzeba je częściej wymieniać. W ogóle olej w aucie z turbo do wymiany po 7,500km - tak mówi japoński manual. Inny bardzo dobry producent to millers. Z hipermarketowych zalałbym tylko M1 0w40 innych poprostu nie znam. Za żadne skarby bym nie zalał castrola.

 

Osobiście wybrałem motul x-max 0w40. Bardzo dziwny i ciekawy olej. Ma bardzo żadką rekomendacje nissana gtr i forda rs - oba super mocne auta z turbo a turbiny gtr tego samego producenta co moja forkowa. Lepkość ma jak typowe xw40 ale jego gęstość jest niższa niż każdy typowy olej z serii xw40. Po nagrzaniu ciśnieina w układzie olejowym są identyczne jak dla oleju 5w30 co mnie bardzo cieszy a z drugiej strony lepkość jest wyższa od olejów xw30 zabezpieczając lepiej części. Żaden z testowanych przeze mnie olejów xw40 tak się zachowywał.

 

co o zmiany oleju na syntetyk - tylko zgrzybiali mechanicy dają takie zalecenia aby nie zmieniać na syntetyk co oznacza, że nie ma o tym pojęcia. Koniecznie po półsyntetyku zastosuj płukankę.

 

więcej doczytasz w wątku olejowym

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz silnik z turbiną więc jezeli jej czasem mocniej używasz to olej xw40. Jeżeli jeździsz normalnie itd spokojnie da radę dobry 5w30 (nie kupisz w hiper markecie). 10w40 nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem ze względu na to, że w PL sa zimy z minusem poniżej 20stC a wtedy jest ciężko. Dodatkowo półsyntetyk nie jest tak stabilny jak syntetyk więc może tracić szybciej parametry a wysoka temp turbiny daje ładnie w kość olejowi. Co byś nie zastosował z motula to da radę, chyba ze będziesz pałować silnik na autostradzie zalanym 5w30. X-cess to jeden z najbardzoja optymalnych wyborow, ekstremum to oleje 300v ale wg mnie trzeba je częściej wymieniać. W ogóle olej w aucie z turbo do wymiany po 7,500km - tak mówi japoński manual. Inny bardzo dobry producent to millers. Z hipermarketowych zalałbym tylko M1 0w40 innych poprostu nie znam. Za żadne skarby bym nie zalał castrola.

 

Osobiście wybrałem motul x-max 0w40. Bardzo dziwny i ciekawy olej. Ma bardzo żadką rekomendacje nissana gtr i forda rs - oba super mocne auta z turbo a turbiny gtr tego samego producenta co moja forkowa. Lepkość ma jak typowe xw40 ale jego gęstość jest niższa niż każdy typowy olej z serii xw40. Po nagrzaniu ciśnieina w układzie olejowym są identyczne jak dla oleju 5w30 co mnie bardzo cieszy a z drugiej strony lepkość jest wyższa od olejów xw30 zabezpieczając lepiej części. Żaden z testowanych przeze mnie olejów xw40 tak się zachowywał.

 

co o zmiany oleju na syntetyk - tylko zgrzybiali mechanicy dają takie zalecenia aby nie zmieniać na syntetyk co oznacza, że nie ma o tym pojęcia. Koniecznie po półsyntetyku zastosuj płukankę.

 

więcej doczytasz w wątku olejowym

 

Pozdrawiam

 

 

z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40

Dobry wybór.Przed zmianą zastosuj płukankę jak radził @@AdaSch. ;)

Az milo sie czyta jak szukajacy porady kolega dostaje konretne sugestie i dokunuje wyboru oleju. I wszystko w ramach jednej strony forumowej. Dawno tego tu nie bylo. Zwykle potrzeba 5-10 stron i cala kupe link'ow z wujka google.

Pozdro

Edytowane przez walus_legacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz chyba najlepszym rozwiacanien bedzie Motul 8100 x-clean 5w40

wg mnie, do tego auta minimalnie lepszy jest x-cess - większy pakiet antyzużyciowy w postaci ZZDP a C3 oznacza przycięcie pakietów aby nie męczyć DPF-a. Jeździłem na obu i nic nie klękło.

Oleje są bardzo podobne.

 

tutaj masz dekoder co dana specyfikacja w skrócie oznacza

pogrubiłem w mojej opinie przewagę x-cess nad x-clean

http://www.flpoland.pl/content/view/47/35/

 

x-cess

ACEA A3/B4

API Standardy: API SN/CF

Dopuszczenia producentów : BMW LL-01; FIAT 9.55535 - H2/M2/N2;GM-OPEL LL-B025; MB-Approval 229.5/226.5; PORSCHE A40; RENAULT RN0710/RN0700;VW 502 00, 505 00

 

x-clean

ACEA C3

API Standardy: API SN/CF

Dopuszczenia producentów : BMW LL-04; FIAT 9.55535-S2;FORD WSS M2C 917A; GM-OPEL Dexos 2; MB-Approval 229.51;PORSCHE A40; RENAULT RN0710/RN0700; VW 502 00, 505 00, 505 01

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . słabo się znam na silnikach subaru , ale latam motocyklami od dawna - dla mnie silnik to silnik - nigdy przenigdy bym nie dawał syntetyka po półsyntetyku - w większości przypadków zgon silnika czytaj kompresja i uszczelnienie , po co kombinować jak się sprawuje na tym co masz to lej taki , zalej dobrym i smigaj , Koledzy przy motorach też eksperymentowali silniki były do roboty , i nie szlifiery tylko turystyczne wozidła o silnikach ze sporym zapasem.

Edytowane przez ciumpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ciumpa, niewiele, bardzo niewiele silników motocyklowych wymaga syntetyka. :idea:

 

Dlatego "poprawianie" fabryki (i wychodzenie ponad ich zalecenia) może źle się kończyć.

 

Natomiast jeśli ktoś zaleje "zło" niekoniecznie należy się tego trzymać.

 

słabo się znam na silnikach subaru

 

Natomiast jest kilku forumowiczów, którzy bardzo dobrze się znają na silnikach, szczególnie subarowych. I to z własnego doświadczenia (na autacj swoich i klienta) a nie z doświadczeń kolegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wszystkie źródła mówią że nie powinno się zmieniać oleju z gorszego na lepszy.
:facepalm:

 

Zmień źródła. :idea:

 

Jeśli mogę Cię prosić podaj mi jakiś link, czy skan itp, do literatury fachowej, gdzie czarno na białym piszą że można zmieniać olej silnikowy z półsyntetyka lub minerala na fullsyntetyk. Sorry za off topa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...