Jump to content

Wpływ stabilizatorów na prowadzenie . WRX


kudi
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Pacjent : WRX 2001 .

 

Zastanawiam się nad zmianą stabilizatorów na grubsze . Obecnie zamontowane 20mm z sti p+t . Cel - poprawa prowadzenia auta w zakrętach , zmniejszenie podsterowności .

Większość zestawów posiada średnicę p 23+t 24mm . Pytanie jak taki zestaw wpłynie na jazdę po zakrętach ? Auto będzie sztywniejsze , zmniejszą się przechyły , ale jak będzie wyglądać problem z podsterownością ?

Opłaca się montować taki zestaw ( cena niska nie jest ) czy wystarczy , że wrzucę do tyłu 24mm i efekty będą zadowalające . Czy poprzez tak gruby przedni stab nie zniweluję znowu efektu nadsterowności , czyli nie powrócę do punktu wyjścia ?

 

Obecnie zawias wygląda tak : KYB AGX + sprężyny TEIN , z przodu negatyw -1,8 , z tyłu - 1,2 lekko rozbieżnie .

Link to comment
Share on other sites

Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm

Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek.

Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie

 

Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu

Link to comment
Share on other sites

Upraszczając:

grubszy tył - nadsterowność

grubszy przód - podsterowność

 

To moze zapytam jeszcze o cos w tym temacie bo do niedawna zacząl mnie interesowac ;) Samo zwiekszenie grubosci stabilizatora tylnego, oprocz wplywu na zmniejszenie podsterownosci/zwiekszenie nadsterownosci w ogolnym rozrachunku poprawi prowadzenie auta? Upraszczajac - czy po takiej modyfikacji ten sam zakret da sie pokonac szybciej?

Link to comment
Share on other sites

Jak masz możliwośc to zakładaj od razy przód i tył i wg mnie to na przód może byc grubszy. Grubszy stab z tyłu i przy lekkiej rozbieżności to proszenie się o nadsterownosc, chyba że się lubi często kręcic kierownicą ;)

Link to comment
Share on other sites

Grubszy stab z tyłu i przy lekkiej rozbieżności to proszenie się o nadsterownosc, chyba że się lubi często kręcic kierownicą ;)

:facepalm:

... przecież o to chodzi żeby była lekka nadsterowność :D

 

a wracając do tematu WRX'a, to ja mam u siebie:

przód 20mm (z STI'03, nie wiem czy jest inny niż w WRX, niby też 20mm, ale w katalogach maja inne nr oem ... miałem to wymieniłem)

tył był seryjnie 16mm, później 20mm z STI'03, a teraz jest 22mm Whiteline

 

do tego trochę inny zawias, opony i korekta geometrii ...

 

i jest super :D dużo lepiej niż na serii .... nadsterownie, podsterownie i neutralnie ... zależnie od warunków .. ,ale najważniejsze - jest przewidywalnie ;)

Link to comment
Share on other sites

@@cybel, raczej nie ale "szybciej" odpowie na balans i będzie gubił tył dość raptownie. Wszystko zależny jak kto lubi jeździec.

 

chyba że się lubi często kręcic kierownicą
a tu to akurat odwrotnie
Link to comment
Share on other sites

Quba ja założyłem kilka dni temu ten tylni 20mm zamiast 16mm Dziś tak porządnie potestowalem i nie ten Forek. Zero wgniatania tyłu w zakrętach usztywniło autko niesamowicie Kudi załóż tył+poliuretany i powinieneś być zadowolony z rezultatu

Własnie dlatego napisałem

Ja bym zaryzykował i wrzucił na początek grubszy tył...

 

Sam mam staba z STI... do tego sprężyny z STI... no i amory z STI...

 

I nie narzekam :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...