Plum Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 witam od pewnego czasu zaczął mi cieknąć szyberdach tylko od strony kierowcy pytam bo może ktoś miał taki problem w dziadku co poradzicie jest jakies rozwiązanie może podejdzie uszczelka od innego samochodu lub zatkany jest któryś z odpływów pozdrawiam i dziekuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Problem jest z masą uszczelniającą prowadnicy szyberdachu. Po takim czasie twardnieje i się wykrusza, powodując przeciekanie szyberdachu. Naprawa tego jest dość kłopotliwa i pracochłonna. Żeby dobrze to naprawić trzeba zdemontować cały szyberdach, odkręcić prowadnice, oczyścić ze starej masy i nałożyć nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Albo zrobić ja ja ostatnio i wężykiem odetkać przewód odprowadzający wodę.Przetykamy od góry do dołu lub od dołu do góry,bez znaczenia,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 miałem kiedyś ten problem...okazało się że wystarczy przetkać odpływy (zatkały się ujścia tuż przy chlapaczach) pomocny okazał się bat anteny CB radia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plum Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 dzieki przedmuchałem sprężonym powietrzem a jutro potarktuję go anteną cb pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayblaze Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Witam. Mam podobny problem. Cieknie szyber - odpływy przód przedmuchałem ale nie wygląda by były zapchane. Z kolei nie bardzo wiem jak dostać się do odpływów tylnych. Od podsufitki czy łatwiej gdzieś od dołu? Leżałem dziś pod autem i nie bardzo orientuję się gdzie dokładnie te odpływy. Czy ktoś może wskazać mi dokładnie co potrzeba zdemontować? Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam. (Legacy Sedan 1993) Edytowane 23 Marca 2014 przez grayblaze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Problem nie leży w zapchanych odpływach. Przeczytaj mój post powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayblaze Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Tak, to logiczne. Ale jeśli odpływy są sprawne to woda po prostu powinna spływać. Logiczne. Po to właśnie tam są, prawda? Chciałbym sprawdzić te odpływy z tyłu bo nie mam obecnie możliwości wymiany uszczelki. Ponawiam zapytanie i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Tak,ale prowadnice spełniają dodatkową funkcję jakby rynny, kierując wodę do odprowadzeń. Jeżeli masa uszczelniająca się wykrusza powstaje przestrzeń między prowadnicą a dachem przez którą ucieka woda kapiąc na głowę Jeżeli masz drożne odpływy z przodu, to wątpie żeby tylne były zapchane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayblaze Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Lejąc się na głowę @ Chciałem sprawdzić tylne tak czy owak i nie wiem czy muszę w tym celu demontować zderzak. Sprawdzę też te prowadnice. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 (edytowane) (...) Jeżeli masa uszczelniająca się wykrusza powstaje przestrzeń między prowadnicą a dachem (...) - nie rozumiem o czym piszesz? Przecież między prowadnica a dachem i tak jest przestrzeń. Prowadnica nie jest przyklejona do dachu bo przeciez w poprzek dachu idą wzmocnienia. prowadnica jest rynną owszem ale odprowadza niewielkie ilości wody odpływami na końcach i dalej rurkami w okolice nadkoli. Jak kupiłem swojego OBK to zatkane były tylne obie strony. Wężyki z tyłu maja ujście na zewnątrz po bokach auta pod zderzakiem lub po wewnetrznych stronach na końcach podłużnic - nie pamietam dokładnie w tym momencie. Zakończone są jakby klapką. Ja z lewej znalazłem szybko (we wnęce na narzędzia) ale z prawej jest bardziej zabudowane i biegnie koło wlewu paliwa. Warto to znaleźć i wyczyścic, u mnie było zatkane na długości ok 5cm i po mapełnieniu całej rurki wodą przelewało sie przez rynienkę i zamakała podsufitka. Edytowane 25 Marca 2014 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stunt_Man Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Odgrzeje stary temat. Szkoda zakładać nowy wątek z byle powodu. Ale do rzeczy.Mam problem z szyberdachem w Legacy kombi z 90 roku. Jest szansa kupić gdzieś uszczelke? wymieniał ktoś kiedyś? U mnie jakiś janusz zakleił wszystko silikonem i musiałem starą uszczelke wyrwać bo mimo wszystko lało sie do środka a szyber oczywiście był unieruchomiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się