Jump to content

Nowy nabytek - prośba o poradę.


Simpson
 Share

Recommended Posts

Czołem :D

Po mega dłuugich poszukiwaniach, w końcu stałem się posiadaczem niebieskiej Imprezy :yahoo:

W naszym pięknym kraju przeraziła mnie ilość wyklepanych przystanków , więc cudo przywiozłem z Niemiec, no ale do rzeczy:

rok produkcji 2006, silnik 2.0 N/A, przebieg 48.000km... Nie należę do ludzi naiwnych, więc do tej informacji podszedłem z dużym dystansem, jednak po obejrzeniu auta wydaje mi się, że może to być prawda (stan ogólny, praca silnika, skrzyni, stan podwozia itp.) Auto pochodzi z Grecji, gdzie podobno bolące opłaty zaczynają się dziwnie od pojemności 1900cm. Przyszedł kryzys i auto PODOBNO stało przez dłuższy czas - jaki - bliżej nie wiem. Możliwe, że z dwa lata. Potem trafiło na plac do Niemiec.

Stąd moja prośba o Wasze drogocenne opinie :P za co się wziąć, żeby spać spokojnie?

Olej + filtr rzecz jasna robię na start. Czy Waszym zdaniem ruszać coś jeszcze? W ASO uzyskałem informację, że oleje przeładniowe dopiero przy 60.000km, a rozrząd na 105.000... ale co, jeżeli przebieg jest jednak cofnięty :wacko: Niezły rebus...

Przy okazji proszę o info, jeżeli możecie polecić mechanika z głową na karku z Kujawsko - Pomorskiego. Nie ukrywam, że rozrządu nie chciałbym dawać byle papudrokowi.

Z góry dzięki Wam za wszystkie sugestie :bowdown:

 

Pozdrawiam

Simpson

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie jesteś pewien historii na 100%, lepiej zrób rozrząd i wymień wszelkie płyny.

Czasami warto wydać na początku trochę więcej grosza i mieć święty spokój.

Tym bardziej, że auto długo stało...

Edited by Hogi
Link to comment
Share on other sites

... W ASO uzyskałem informację, że oleje przeładniowe dopiero przy 60.000km, a rozrząd na 105.000... ale co, jeżeli przebieg jest jednak cofnięty :wacko: Niezły rebus...

 

 

Rebusa nie ma, a nie powiedzieli Ci w ASO, iż rozrząd co 105kkm lub 84 msc ?

 

Czyli co 7 lat, nawet jak auto nie ma zakładanego przebiegu.

ODP. rozrząd trzeba wymienić. Mało tego wszystkie płyny ustrojowo-przekładniowe również.

Link to comment
Share on other sites

Jak juz zmieniac pasek to lepiej doplacic i zmienic kompletny rozrzad wraz z pompa wody i napinaczem. Ma sie wtedy pewnie i nie trzeba bedzie dwa razy tego rozbierac.

Link to comment
Share on other sites

Jak juz zmieniac pasek to lepiej doplacic i zmienic kompletny rozrzad wraz z pompa wody i napinaczem. Ma sie wtedy pewnie i nie trzeba bedzie dwa razy tego rozbierac.

Jestem tego samego zdania, że raz, a dobrze, więc jeżeli będę miał zmieniać, to komplet. Co ciekawe, w ASO przy zapytaniu o cenę powiedzieli, że są w stanie określić dopiero na miejscu, kiedy obejrzą pompę i stwierdzą, czy nadaje się do wymiany, czy nie. W każdym razie w ASO koszt przeglądu jaki mnie czeka, czyli oleje + filtry + płyny + rozrząd to małe 4.000zł z kawałkiem :huh: , także dalej szukam alternatywnego mechaniora.

Przy okazji - jest jakaś magia czytaj myki przy wymianie rozrządu w tych silnikach, czy bez większych akrobacji?

Zanim opierdzielicie z góry mówię, że szukam i studiuje posty na forum ;)

Link to comment
Share on other sites

Jak juz zmieniac pasek to lepiej doplacic i zmienic kompletny rozrzad wraz z pompa wody i napinaczem. Ma sie wtedy pewnie i nie trzeba bedzie dwa razy tego rozbierac.

 

Tylko pasek to 200 zł a rozrząd 1500 i do wymiany paska niewiele trzeba rozbierać. Różnica jest. IMO, jeśli przebieg jest wiarygodny, to najsłabszym ogniwem będzie pasek i jego starzenie się, rolki i pompa po takim przebiegu absolutnie nie powinny szumieć (co można częściowo zweryfikować przy wymianie paska).

 

Edit: cen w ASO nawet nie brałem pod uwagę. W dobrym nie-ASO zrobisz to za 1/2 wymienionej przez Ciebie kwoty.

Przy okazji: Nawet ASO w Niemczech bardzo często tak właśnie robi - przy niewielkim przebiegu wymienia ze względu na rocznik sam pasek, bo to on przede wszystkim ulega starzeniu się i może się zerwać. A wolę nie wiedzieć w ilu warsztatach właściciel przy podobnych okazjach dostał nowy pasek płacąc za wymianę kompletnego rozrządu...

 

I jeszcze jedno: wielu mechaników wymieniając rozrząd nawet na markowych częściach sugeruje skrócenie interwału wymian...

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...