Pawel_Demagog Opublikowano 26 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Może ten temat był poruszany a jak nie to ja to piszę! Czy widzieliście crash-test Subaru Imprezy lub innego modelu? Gdyby ktoś znalazł crash-test najnowszych modeli to niech napisze! Ja tylko znalazłem następujące: SUBARU FORESTER 2003 model Zderzenie czołowe: OVERALL EVALUATION: GOOD The driver space was maintained well in the frontal offset crash test, but measures indicate the possibility of lower leg injury. Advanced front airbag and safety belt systems, side airbags with head protection, active head restraints, and daytime running lights are pluses. STRUCTURE/SAFETY CAGE: GOOD There was minimal intrusion into the driver footwell area and minimal rearward movement of the instrument panel. RESTRAINTS/DUMMY KINEMATICS: GOOD Dummy movement was well controlled. During rebound, the head contacted the roof inboard of the B-pillar. INJURY MEASURES: RIGHT LEG/FOOT ACCEPTABLE Measures taken from the head, neck, and chest indicate low risk of injuries to these body regions. However, forces on the right tibia indicate the possibility of lower leg injury. Head acceleration from the roof contact was negligible. SPECIAL SAFETY FEATURES: · Frontal airbags: passenger airbag designed to deploy at one of two force levels depending on crash severity · Side airbags: for drivers' and front passengers' heads and chests · Safety belts: crash tensioners designed to prevent slack in front belts from allowing excessive forward movement in a crash; devices on front belts designed to limit belt forces on occupants · Active head restraints: designed to move forward to cradle front occupants' heads in low-speed rear impacts · Antilock brakes · Daytime running lights Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_Demagog Opublikowano 26 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Zderzenie boczne: OVERALL SIDE EVALUATION: GOOD INJURY MEASURES: DRIVER Measures taken from the dummy indicate that pelvic fractures would be possible in a crash of this severity. Serious injuries to the head, neck, torso, and left leg would be unlikely. REAR PASSENGER Measures taken from the dummies in the two tests, taken together, indicate that serious injuries to the head, neck, torso, pelvis, and left leg would be unlikely in a crash of this severity. HEAD PROTECTION: DRIVER The dummy's head was cushioned from impact with any hard structures, including the intruding barrier, by a combination head/torso airbag that deployed from the side of the driver seat. REAR PASSENGER In both tests, the dummy's head was contacted by the pillar behind the rear passenger door. This pillar is required by federal standard to provide some protection if struck by occupants' heads. STRUCTURE/SAFETY CAGE: The occupant compartment intrusion measurements were acceptable. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_Demagog Opublikowano 26 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 A i jeszcze znalazłem tylko: Subaru Impreza 2002 OVERALL EVALUATION: GOOD The driver space was maintained well in the frontal offset crash test, dummy movement was well controlled, and injury measures were good. Side airbags (optional), advanced front safety belts, and daytime running lights are pluses. STRUCTURE/SAFETY CAGE: GOOD There was minimal intrusion into the driver footwell area and minimal rearward movement of the instrument panel. RESTRAINTS/DUMMY KINEMATICS: GOOD Dummy movement was well controlled. During rebound, the dummy's head brushed the B-pillar and contacted the head restraint. INJURY MEASURES: GOOD Measures taken from the head, neck, chest, and both legs indicate low risk of injuries to these body regions. Head acceleration from the B-pillar contact was negligible. SPECIAL SAFETY FEATURES: · Side airbags: for drivers' and front passengers' chests (optional) · Safety belts: crash tensioners designed to prevent slack in front belts from allowing excessive forward movement in a crash; devices on front belts designed to limit belt forces on occupants · Antilock brakes · Daytime running lights Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 26 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Ogolnie rzecz biorac Subaryny sa dobre lub bardzo dobre w crashtestach. Forys jest najbezpiecznejszym SUV :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_Demagog Opublikowano 26 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Ogolnie rzecz biorac Subaryny sa dobre lub bardzo dobre w crashtestach. Forys jest najbezpiecznejszym SUV :roll: To ja to wiem, ale mi też chodzi o inne Subaru np. Nowy model Imprezy czy innych. Czy to bardziej pytanie do Dyrekcji? Jak znajdziecie inne to piszcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 26 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Jak patrze na te zdjecia to aż mi ciarki przechodzą Dajcie mi takie jedno, zamiast je niszczyc 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 26 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 no ja w Euro-NCAP dostałbym -***** . kontrolowane strefy zgniotu zaczynają mi się gdzieś tak w bagażniku pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubas Opublikowano 27 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2003 wypadek to jest ostateczność nikt jak kupuje autko to nie mysli o tym jak i kiedy zrobi dzwona wiadowmo strefy bezpieczeństwa, zgniotu, poduszki itp są bardzo ważne ale najważniejsze w jeżdzeniu jest to żeby niedopuścić do wypadku (bezpieczeństwo bierne o ile się nie myle) a subaru z napędem 4x4 obniżonym środkiem ciężkości poprzez zastosowanie silnika boxer oraz idealnie wyważonym autkiem jest w tej kwestii najlepsze na świecie także w trakcie wchodzenia w dany zakręt z daną prędkością prawdopodobieństwo wyśjcia z niego u blacharza lekarza itp jest dużo duzo mniejsze niz np. w autku Renault (sam miałem Renault 19 i musze powiedziec że bujało jak na morzu, a jak wiał duży wiatr to się zastanawiałem kiedy mnie zmiecie z drogi, i przy duzych wiatrach się jechać nie dało - teraz mam vectre ze sportowym zawieszeniem i w takich warunkach jak wczesniej sie jechac nie dało to tylko mi gwiżdze po szybach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip D. Opublikowano 27 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2003 Bezpieczenstwo czynne (ABS, AWD, itp), to o czym piszesz (Poduchy, strefy zgniotu, pirotechniczne napinacze pasow itp) to bezpieczenstwo bierne. PS: Vectra bardzo ladnie sie prowadzi, jezdzilem pare razy taka Vectra jak Ty masz na avatarku, 2.2 kombi....calkiem calkiem. PZDR, Filip D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Października 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Października 2003 Impreza 02 konstrukcyjnie prawie się nie różni od 03 (minimalna poprawa ochrony pieszych, nieco dłuższa sterfa zgniotu). W testach NCAP Forester 03 uzyskał ocene najbezpieczniejszego samochodu w klasie. Tą samą ocenę otrzymała Impreza 02, oraz swego czasu Legacy. Należy dodać, że ocena "good" jest najwyższą przyznawaną. Szczegóły są dostępne na stronie http://www.highwaysafety.org Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel Opublikowano 30 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2003 Ale i tak najwięcej "gwiazdek" daje myślenie na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip D. Opublikowano 30 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2003 Bardzo dobrze powiedziane!! Ale nie zawsze mamy wplyw na to co z nami sie stanie...jak trafimy na pijanego kierowce ktory nagle wejdzie nam na czolowke to zadne myslenie nam nie pomoze - wtedy przydaja sie gwiazdki z crashtestow (maluchem czy Tico raczej mamy mniejsze szanse niz np Legacy) Pozdrawiam serdecznie, Filip D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się