Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Z teoretycznego punktu widzenia to zawieszenie na cos co jest niemozliwe z fizycznego punktu widzenia ;)

Ale z dzisiejsza technika to cholera wie jak to dziala i na jakich teoriach sie opiera.. :roll:

 

patrząc na foty nowego EVO X to chyba nie, jeśli już to na EVO IX

Szczerze powiedziawszy to bardziej mi sie podoba X od WRX'a 08.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazje zapoznać sie bliżej z Clio F1 R27 ( dla niezorientowanych patrz zdjecie )

cliof1r27ui3.jpg

 

Auto wyposażone jest w silnik 2.0 , 197 KM , 215 Nm, który bardzo sprawnie napędza auto, ale by mocno przyśpieszać trzeba go mocno krecić ( brak turbo,wiec i przyśpieszenie nie jest tak odczuwalne) ,pedał gazu jest dwufazowy.

Skrzynia z która współpracuje ten silnik jest krótko zestopniowana, praca precyzyjna, a drogi prowadzenia lewarka krótkie.

 

Ale najlepsza rzecz w tym aucie: to CAŁKOWITY brak podsterowności :mrgreen: w szybkich zakrętach ( 215/45/17 ), wręcz przeciwnie auto ma tendencje do lekkiego wyjeżdzania tyłem, ale jest to tak delikatne wyjeżdzanie że nawet seryjne ESP ( można odłączyć ) nie interweniuje :twisted: Całość to zasługa świetnego zawieszenia, które również całkiem niezle wybiera polskie nierówności.

 

Hamulce Brembo (312 mm przód ) dają sobie doskonale rade z ważący 1250 kg autkiem, pedał hamulca nie jest za miękki, co pozwala na dobre dozowanie siły hamowania, jedyna rzecz która mnie denerwowała to właczające sie światła awaryjne przy mocniejszym hamowaniu ( da sie odlaczyc w serwisie )

 

Do mocnych stron auta należy również zaliczyć seryjne fotele Recaro, które dobrze podpierają ciało, oraz kierownice o małej średnicy i dobrej grubości. seryjnie opalanie z kluczyka ( żadne karty :razz: )

 

Właściwie to niebardzo jest sie do czego przyczepić, cena promocyjna 80 k zł za auto na pokładzie którego znajduje sie :

6 airbag, klima, esp, brembo, recaro, wydaje sie również atrakcyjna.

 

 

Ciekaw jestem jakie wrażenia z jazdy ma michał, ( który jezdzi mocniejszymi sprzętami ), bo wiem że takie auto też miał do testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe OPC teraz sa jak najbardziej okej

 

ja wiem, tylko jakos nie mam zaufania do Opla. A Reanult ostro miesza w sporcie i efekty tego widac na drodze

 

Najwieksza zaleta samochodow Clio Sport Renault, czy Megane Sport Renault jest fakt, ze sa produkowane poza fabryka Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było....,

 

 

Jedno z najszybszych i najdroższych aut na świecie za ponad milion euro jeździ od kilku miesięcy po wrocławskich ulicach.

 

 

ALE przeczytajcie poniższy akapit.....

 

Gdybyśmy spotkali to cudo, powinniśmy mieć się na baczności. Bo gdybyśmy uszkodzili je na kwotę pow. 300 tys. euro (do takiej kwoty odpowiada ubezpieczyciel), to jego właściciel mógłby żądać od nas pokrycia strat przed sądem.

:twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe OPC teraz sa jak najbardziej okej

 

ja wiem, tylko jakos nie mam zaufania do Opla. A Reanult ostro miesza w sporcie i efekty tego widac na drodze

 

Najwieksza zaleta samochodow Clio Sport Renault, czy Megane Sport Renault jest fakt, ze sa produkowane poza fabryka Renault.

 

Michal, gdzie sa robione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milek, podobnie jak dawne Ibizy Cupry R w dziale sportu danego producenta :) I chwala, ze nia na montazu razem z dieslami.

 

Skrzynia z Evo X:

 

Twin Clutch SST (sportowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem)

 

Mechanizm

 

Twin Clutch SST przyporządkowuje nieparzyste (1, 3, 5) i parzyste (2, 4, 6) biegi do osobnych wałów wejściowych, które połączone są z indywidualnym sprzęgłem. Dzięki precyzyjnemu systemowi kontrolującemu obydwa sprzęgła, uzyskano ultra-szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerw w dostarczaniu mocy. Wykorzystanie sprzęgieł zamiast przemiennika momentu obrotowego czyni przekładnię Twin Clutch SST prostszą w konstrukcji i ogranicza straty mocy przy zmianie biegów. Wszystko to zapewnia lepszą wydajność układu napędowego i pozwala obniżyć spalanie paliwa.

 

Tryby jazdy

 

Twin Clutch SST pozwala kierowcy na jazdę w trzech trybach – Normal, Sport i S-Sport – które odpowiadają wszystkim warunkom drogowym, począwszy od jazdy w mieście, a skończywszy na jeździe sportowej.

 

a. Tryb Normal

Tryb Normal, przeznaczony do wykorzystania w mieście i w innych normalnych warunkach podróżowania, pozwala na wcześniejszą zmianę biegów przy niższych prędkościach obrotowych, co zapewnia komfort i przyczynia się do obniżenia spalania.

 

b. Tryb Sport

Tryb Sport przeznaczony jest do jazdy po górach lub w sytuacjach wymagających hamowania silnikiem. Zmiana biegów jest szybsza i następuje przy wyższych prędkościach obrotowych, co zapewnia błyskawiczne reakcje przepustnicy i pozwala na większe wyczucie samochodu.

 

c. Tryb S-Sport

W porównaniu z trybem Sport, S-Sport utrzymuje silnik na jeszcze wyższych obrotach i pozwala na bardzo szybką zmianę przełożeń.

 

 

Oraz:

 

S-AWC (Super All Wheel Control)

 

Opis systemu

 

System kontroli dynamiki pojazdu S-AWC zawiera w sobie układy AYC, ACD, ASC i Sport ABS (patrz poniżej), a dodatkowo zapewnia kontrolę siły hamowania w opracowanym przez Mitsubishi systemie AYC. W rezultacie, S-AWC zwiększa dynamikę pojazdu, trzymanie w zakrętach oraz stabilność nadwozia we wszystkich warunkach jazdy, począwszy od codziennych sytuacji drogowych, a skończywszy na nagłych manewrach w niebezpiecznych sytuacjach.

 

ACD (Active Center Differential - aktywny centralny mechanizm różnicowy)

 

ACD zawiera kontrolowane elektronicznie wielotarczowe sprzęgło. System, zależnie od warunków jazdy, ogranicza poślizg na centralnym dyferencjale – od wolnego do w pełni zablokowanego dyferencjału. Dzięki optymalizacji poślizgu pomiędzy przednią a tylną osią, zachowano najlepszy balans pomiędzy trakcją a kierowalnością pojazdu.

 

AYC (Active Yaw Control – aktywna kontrola znoszenia)

 

AYC wykorzystuje tylny dyferencjał mający możliwość podziału momentu napędowego pomiędzy prawym a lewym kołem. Dzięki temu możliwe jest wytworzenie momentu obrotowego, który ogranicza moment znoszenia działający na nadwozie w różnych warunkach drogowych i poprawia trakcję przy pokonywaniu zakrętów. AYC działa jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i ogranicza poślizg tylnych kół w celu poprawy trakcji. System AYC został po raz pierwszy zastosowany w zaprezentowanym w kwietniu 1996 roku modelu Lancer Evolution IV. Kolejną ewolucję systemu o nazwie Super AYC umieszczono w Lancerze Evolution VII, który zadebiutował w styczniu 2003 roku. Przekładnię stożkową z poprzedniej wersji systemu AYC zastąpiono dyferencjałem z przekładnią planetarną, który podwaja ilość momentu obrotowego, jaki może być przekazany na tylne koła. W porównaniu z sytemem zastosowanym w modelu Lancer Evolution IX, AYC zawiera obecnie czujnik kontrolujący stopień znoszenia oraz układ kontrolujący siłę hamowania. Poprzez ustalalanie zachowania w zakręcie w czasie rzeczywistym, system kontroluje tor jazdy samochodu i w jeszcze większym stopniu dostosowuje go do wymagań kierowcy.

 

(4) ASC (Active Stability Control – aktywna kontrola stabilności)

 

System ASC stabilizuje zachowanie samochodu zachowując optymalną trakcję poprzez regulowanie mocy silnika oraz siły hamowania w każdym kole. Zastosowanie czujnika ciśnienia hamowania w każdym kole – czego nie było w poprzedniej generacji modelu Lancer Evolution – pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę siły hamowania. ASC poprawia trakcję podczas przyspieszania zapobiegając uślizgowi kół na śliskich nawierzchniach. System poprawia również stabilność pojazdu poprzez zapobieganie poślizgom podczas nagłych manewrów w niebezpiecznych sytuacjach.

 

– Sport ABS (sportowy układ hamulcowy przeciwdziałający blokowaniu się kół)

ABS pozwala na utrzymanie kierowalności pojazdu podczas silnego hamowania na śliskiej nawierzchni poprzez niedopuszczenie do zablokowania się kół. Dodanie do układu Sport ABS czujników kontrolujących stopień znoszenia oraz czujników ciśnienia hamowania poprawiło wydajność hamowania w zakrętach w porównaniu do Lancera Evolution IX.

 

– System kontroli S-AWC

Wykorzystanie informacji o momencie obrotowym i ciśnieniu w układzie hamulcowym w działaniu układów ACD i AYC pozwala systemowi S-AWC na jeszcze szybsze ustalenie, czy pojazd przyspiesza czy hamuje. S-AWC po raz pierwszy zawiera również układ kontroli stopnia znoszenia. System pozwala kierowcy na podążanie wybranym torem jazdy poprzez kontrolę zachowania pojazdu – co jest ustalane za pomocą czujników stopnia znoszenia – oraz informacje płynące z układu kierowniczego – czyli bezpośrednie polecenia wydawane przez kierowcę. Dodanie układu sterującego siłą hamowania do głównej funkcji systemu AYC, czyli przenoszenia momentu obrotowego z prawych do lewych kół i vice versa, pozwala systemowi na zachowanie większej kontroli nad pojazdem w krytycznych sytuacjach drogowych. Zwiększając siłę hamowania na wewnętrznym kole przy wystąpieniu podsterowności oraz na zewnętrznym kole przy nadsterowności, układ kontroli siły hamowania systemu AYC współpracuje z układem rozdziału momentu obrotowego, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne w zakrętach i większą stabilność pojazdu.

 

Wykorzystując zalety systemów ASC i ABS, układ S-AWC efektywnie i płynnie kontroluje zachowanie samochodu podczas przyspieszania, hamowania lub wchodzenia w zakręt we wszystkich warunkach jazdy. S-AWC zawiera trzy tryby: TARMAC (asfalt) na suche, utwardzone nawierzchnie; GRAVEL (żwir) na mokre lub luźne nawierzchnie i SNOW (śnieg) na nawierzchnie pokryte śniegiem. Po wybraniu odpowiedniego trybu do panujących na drodze warunków, kierowca może liczyć na uzyskanie maksymalnego poziomu dynamiki samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(4) ASC (Active Stability Control – aktywna kontrola stabilności)

 

System ASC stabilizuje zachowanie samochodu zachowując optymalną trakcję poprzez regulowanie mocy silnika oraz siły hamowania w każdym kole. Zastosowanie czujnika ciśnienia hamowania w każdym kole – czego nie było w poprzedniej generacji modelu Lancer Evolution – pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę siły hamowania. ASC poprawia trakcję podczas przyspieszania zapobiegając uślizgowi kół na śliskich nawierzchniach. System poprawia również stabilność pojazdu poprzez zapobieganie poślizgom podczas nagłych manewrów w niebezpiecznych sytuacjach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewap, pracujesz w Renault? ;>

 

Nie, ale kolega tak :razz:

 

swietny opis Lewap

 

Dzięki :wink:

 

Nie dodales tylko, ze za ten kozacki kolor trzeba 'troche' doplacic

 

Za kolor Sirius żółty, faktycznie trzeba dopłacić niemało, bo : 6250 zł :shock: , ale kolor ten wart jest każdej złotówki ( oczywiście jeśli chcesz sie rzucać w oczy ) , wersje F1 można kupić także w innym kolorze, dopłata 0 zł, lub 1600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze powiedziec ze jak zobaczylem ta renufke w WRC to strasznie mi sie spodobala i zachcialo mi sie taka przejechac. Po raz pierwszy doswiadczylem takiego odczucia w stosunku do tej marki :roll:

 

Ja też! Z tym, że "tej marki" zmieniłbym na "jakiejkolwiek francuskiej marki". Oczywiście wyłączając auta historyczne, bo kilka fajnych sklecili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...