szymon1238 Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Zakupiłem silnik (za 150zł z komputerem) do mojej Justy z ponoć wydmuchaną uszczelką, chociaż mi wygląda na dobrą. Porces wymiany: 1.Zaczynam od zdjęcia koła pasowego (klucz 17). Dorobiłem też blokadę do tego koła, taką jak na foto - kształtownik 1m, dwie śruby M10. Bardzo ułatwia sprawę. 2.Ściągamy dekiel od rozrządu (8 śrub M6, niektóre z nakrętkami). Ustawiamy koła na znaki, (dolne klinem do góry). Ściagamy pasek. Wtedy można odkręcić koło od wałka rozrządu w głowicy. Po ściągnięciu tego koła jest możliwe zdjęcie tylnej plastikowej obudowy paska rozrządu. 3. Zdjemujemy pokrywę rozrządu, zrzucamy kolektor wydechowy (6 śrub na klucz 12), kolektor dolotowy (9 śrub + jedna od wspornika) i głowica zdjęta. U mnie wyglądało to tak po zdjęciu, na oko żadnych przedmuchów nie ma. Wszystkie zdjęcia wrzucam dodaktowo jako załącznik P.S. Czy jest możliwe, że to głowica pękła, anie uszczelka pod głowicą puszcze kompresję do ukł. chłodzenia? Zdarzały się takie przypadki w tych autach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
w3rti Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Ja trochę jeździłem Justynką i to nawet na lekko podrasowanym silniki i z głowicą nie miałem żadnych problemów. Uszczelka rzeczywiście czasami puszczała, pierścienie podobnie, ostatnio tłoki odmówiły posłuszeństwa. Widziałem nawet silnik od Justy, gdzie tłok wyszedł dołem, ale pękniętej głowicy jeszcze nie widziałem. Zawsze dla pewności możesz dać ją do sprawdzenia, ale niestety wiąże się to z kosztem około 100 ;/ Tyle że wtedy będziesz mieć pewność czy głowica jest dobra, bo teraz możemy tylko gdybać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Jesli silnik byl przegrzany to wszystko sie moglo stac. Te silniki strasznie nie lubia wysokich temperatur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Możliwe że któryś zawór puszcza(albo był podparty), jeżeli masz ściągniętą głowicę, to pasowało by ją dać do przeglądu i jeżeli krzywa, splanować. Szkoda roboty następnym razem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziolek Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 I tak dasz głowicę do planowania przy okazji sprawdzą szczelność więc będziesz wiedział co i jak. Często głowice się skręcaja przy przegrzaniu i czasami pękają przegrody wewnątrz,tylko sprawdzenie w firmie naprawiającej głowice daje ci pewność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now