Jump to content

Wymiana uszczelki pod głowicą Justy I 1.2 75KM [foto]


szymon1238
 Share

Recommended Posts

Zakupiłem silnik (za 150zł z komputerem) do mojej Justy z ponoć wydmuchaną uszczelką, chociaż mi wygląda na dobrą. Porces wymiany:

 

1.Zaczynam od zdjęcia koła pasowego (klucz 17). Dorobiłem też blokadę do tego koła, taką jak na foto - kształtownik 1m, dwie śruby M10. Bardzo ułatwia sprawę.

18012013131.jpg

 

18012013132.jpg

 

2.Ściągamy dekiel od rozrządu (8 śrub M6, niektóre z nakrętkami). Ustawiamy koła na znaki, (dolne klinem do góry). Ściagamy pasek. Wtedy można odkręcić koło od wałka rozrządu w głowicy. Po ściągnięciu tego koła jest możliwe zdjęcie tylnej plastikowej obudowy paska rozrządu.

32789281.jpg

 

57579644.jpg

 

3. Zdjemujemy pokrywę rozrządu, zrzucamy kolektor wydechowy (6 śrub na klucz 12), kolektor dolotowy (9 śrub + jedna od wspornika) i głowica zdjęta.

18012013136.jpg

 

18012013139.jpg

 

U mnie wyglądało to tak po zdjęciu, na oko żadnych przedmuchów nie ma.

18012013144.jpg

 

18012013147.jpg

 

 

Wszystkie zdjęcia wrzucam dodaktowo jako załącznik

 

P.S.

Czy jest możliwe, że to głowica pękła, anie uszczelka pod głowicą puszcze kompresję do ukł. chłodzenia? Zdarzały się takie przypadki w tych autach?

post-6842-0-68844800-1358551443_thumb.jpg

post-6842-0-72342000-1358551455_thumb.jpg

post-6842-0-33567800-1358551465_thumb.jpg

post-6842-0-82468100-1358551484_thumb.jpg

post-6842-0-70019500-1358551499_thumb.jpg

post-6842-0-33887300-1358551518_thumb.jpg

post-6842-0-03750400-1358551533_thumb.jpg

post-6842-0-48630600-1358551549_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja trochę jeździłem Justynką i to nawet na lekko podrasowanym silniki i z głowicą nie miałem żadnych problemów. Uszczelka rzeczywiście czasami puszczała, pierścienie podobnie, ostatnio tłoki odmówiły posłuszeństwa. Widziałem nawet silnik od Justy, gdzie tłok wyszedł dołem, ale pękniętej głowicy jeszcze nie widziałem. Zawsze dla pewności możesz dać ją do sprawdzenia, ale niestety wiąże się to z kosztem około 100 ;/ Tyle że wtedy będziesz mieć pewność czy głowica jest dobra, bo teraz możemy tylko gdybać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I tak dasz głowicę do planowania przy okazji sprawdzą szczelność więc będziesz wiedział co i jak.

Często głowice się skręcaja przy przegrzaniu i czasami pękają przegrody wewnątrz,tylko sprawdzenie w firmie naprawiającej głowice daje ci pewność.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...