super_antek Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Hej wszystkim W moim Foresterze 2.0xt z 2004r z przebiegiem 170tys km, wypadalo by zmienic olej i tu pytanko wlasnie bo poprzedni wlasciciel wlewal 10w40 i z tego co widze to tego oleju ubywa. Wszedzie sucho nigdzie sie nie leje czyli auto pali olej. Mozliwe ze mam ciezsza noge nie poprzednik wiec moze powinienem zmienic na pelny syntetyk lub poprostu zmienic na inny np. 5w40, 5w50? Ma to jakis sens?Aha i niedawno zalozylem instalacje LPG. Mam takie watpliwosci poniewaz moj poprzedni samochod VW Passat 1.8T tez palil olej a jak zmienilem mu na 5w50 to przestal. dzieki Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Olej wraz z przebiegiem zmienia się raczej w odwrotną stronę. Olej syntetyczny jest rzadszy od półsyntetycznego, więc teoretycznie spalanie oleju tylko wzrośnie po takiej zamianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Olej syntetyczny jest rzadszy od półsyntetycznego W jakich warunkach ? Olej wraz z przebiegiem zmienia się raczej w odwrotną stronę. W starym Kadecie, owszem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 @@super_antek, zlej auto dobrym syntetykiem np. 5w40. Ale przed zalaniem przepłucz silnik po starym oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Takie coś znalazłem Co robić, gdy silnik zaczyna „pocić się”? http://www.fakt.pl/Czy-zmieniac-olej-Jesli-tak-to-na-jaki-,artykuly,165907,1.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Co robić, gdy silnik zaczyna „pocić się”? http://www.fakt.pl/C...y,165907,1.html Urban legend W starych konstrukcjach silników działało. Na jakiś czas. Ale i tak przyspieszało agonię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 siur a subarowy boxer to najnowsza technologia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 siur a subarowy boxer to najnowsza technologia? Ponoć nie ma głupich pytań... Są tylko głupie odpowiedzi. Pytanie jest bez sensu, ponieważ na przestrzeni wielu lat "subarowy boxer" ewoluował i trudno zgadnąć o co pytasz. Ale idąc Twoim tokiem rozumowania to @@super_antek, powinien zalać swojego Forka XT olejem 15w40. Przecież 10w40 jest za "rzadki" i go ubywa. Zalewanie FXT olejem 15w40 jest bzdurą delikatnie mówiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 siur a subarowy boxer to najnowsza technologia? Pytanie jest bez sensu, ponieważ na przestrzeni wielu lat "subarowy boxer" ewoluował i trudno zgadnąć o co pytasz. Jeśli zajrzysz do pierwszego postu znajdziesz odpowiedź @@super_antek, zajrzy do lektury, przeczyta co Ty sugerujesz zalać i podejmie decyzję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 W moim Foresterze 2.0xt z 2004r z przebiegiem 170tys km, wypadalo by zmienic olej i tu pytanko wlasnie bo poprzedni wlasciciel wlewal 10w40 i z tego co widze to tego oleju ubywa. ... zmienic na inny np. 5w40, 5w50? Ma to jakis sens? Moj OBK zalewany byl mobilem 5w50. Od kiedy go mam (ok 10kkm) zezarl 5l. Zrobilem plukanke i wlalem millersa 5w40 i jak na razie (600km) nic nie ubylo, choc z racji tego ze zima, to czerwone pole zdarza sie dosc czesto Na Twoim miejscu wlalbym syntetyk 5w40, a jaki, to sobie zerknij na watek olejowy tam dosc prosto jest wytkumaczone co i jak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 a jaki, to sobie zerknij na watek olejowy tam dosc prosto jest wytkumaczone co i jak Tylko go tam nie odsyłaj. Po lekturze, człowiek może stwierdzić ,że nie ma dobrego oleju który można spokojnie lać i po prostu użytkować swój samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Tylko go tam nie odsyłaj. No cos ty, bardzo dobry wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 :biglol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 :biglol: No co? Wlasnie powstal odcinek 424 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Dziękuje wszystkim za porady. Wątek olejowy czytalem i zrobił mi z mózgu jajecznice Za jakieś 2 tyg mam zamiar przeprowadzić przegląd w nie-ASO w Katowicach i zaleje forka mego 5w40 i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 5W40 a 5W40 to roznica. Moj XT zuzywa ok. 1 l na 10000km Motula Xcess 5W40, natomiast Valvoline Synpower 5W40 zuzywal ponad 2 l na 10000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 i zrobił mi z mózgu jajecznice Nie tobie jednemu 5W40 a 5W40 to roznica. Moj XT zuzywa ok. 1 l na 10000km Motula Xcess 5W40, natomiast Valvoline Synpower 5W40 zuzywal ponad 2 l na 10000 km. Jakbyś to napisała w wątku olejowym, to gwarntuję że momentalnie dostał byś 4 albo i więcej sprzecznych analiz tego satnu rzeczy a na końcu dowiedziałbyś się że najlepiej jeździć na oleju "słonecznikowym"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Pieknie... ja napisalem tylko to co sam sprawdzilem, mialem zalany 3 razy Valvoline i 3 razy Motul, w sekwencji VVMMVM, wiec jest jasne ze moj XT nie lubi pic Motula Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Pieknie... ja napisalem tylko to co sam sprawdzilem, mialem zalany 3 razy Valvoline i 3 razy Motul, w sekwencji VVMMVM, wiec jest jasne ze moj XT nie lubi pic Motula Skoro Twoj XT nie lubi pic motula to mozliwe ze moj tez nim wzgardzi. Motul 5w40 niech bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się