Skocz do zawartości

bicie kierownicy


zeroart

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawowy objaw: trzesie kierownicą TYLKO przy naciskaniu na hamulec. Siła drgania jest uzależniona od sily depnięcia w hamulec... im mocniej hamuje tym bardziej telepie całą kierownicą...

 

2 mc temu wymieniłem tarcze z przodu bo właśnie biły jak cholera. po dotarciu problem ustąpił. Możliwe, że tak szybko zwichrowałem nowe tarcze (przyznaje kupione najtansze badziewie)...? Jeżeli nie tarcze to co...? Klocki zdrowe... Dobrze myślę, że gdyby to była zbieżność albo luz gdzieś w układzie kierowniczym to nie biłoby tylko przy hamowaniu...?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być zwichrowane tarcze.Niekiedy nawet dobre,uznanej firmy tarcze potrafią bić po paru tygodniach.Nie pasuje mi tylko to bicie przy silnym hamowaniu. :wacko: Sprawdź opony,felgi a także łożyska kół.Luzu w układzie kierowniczym też nie wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płyn hamulcowy kiedy zmieniałeś ?

a to go się zmienia ?

 

Sprawdz felgi. Moze problem pojawil sie po zmianie na zimowki.

wydaje mi się ze gdyby felga była winna to wibracja bylaby uzalezniona od predkosci a nie sily hmowania

 

Nie pasuje mi tylko to bicie przy silnym hamowaniu. :wacko:

nie bicie tylko wibrujaca kierownica... lekko nacisnę hamulec lekko wibruje nią lewo/prawo; a im mocniejsze hamowanie tym mocniejsza wibracja/telepnie kierownicą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie orientujecie się ile może kosztowac sprawdzenie zbieżności na Stacji Kontroli Pojazdów? Sprawdzenie a nie ustawienie...

 

Płyn się zmienia. Jak jest stary to szybko zaczyna się gotować i czuć wibracje.

a widzisz... :-) dobrze wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech w jakimś serwisie zmierzą Ci bicie tarcz to będziesz wiedział, czy to one są przyczyną i czy należy je wymienić...

 

Być może masz coś z zaciskiem - np. blokuje się i tarcz szybciej się zużywa.

Edytowane przez Leniwiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze do wymiany. Jeśli są nowe niech jakiś tokarz Ci je przetoczy. Zawieszenie możesz sprawdzić nie zaszkodzi a sprawdzenie zbieżności u mnie na płycie jest za przysłowiowe piwo :D

Obadaj też opony czy nie są z bulone.

 

Tłoczki w zaciskach chodzą dobrze? Klocek luźno siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwiedziłem dziś stacje kontroli pojazdów i dokładnie sprawdzili na szarpaku luzy w zawieszeniu. Znaleźli tylko baaaardzo delikatny luz na tulnych gumach wahacza, luzy których nawet by nie wypominali przy normalnym badaniu technicznym wieć to nie wina zawieszenia ani układu kierowniczego. Pozostaja zatem chyba tarcze :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@zeroart, tarcze krzywia sie nie tylko ze starozci. Wistarczy przegrzac i wjechac w kaluze lub snieg. Przytrzymanie hebla po ostrym dohamowaniu. Trzymanie hamulca na postoju itp. itd. Dobre klocki do kiepskich tarcz tez moga byc powodem. Jesli nie sa zdarte to mozesz przetoczyc ale pamietaj ze raz przegrzana tarcza to już raz przegrzana tarcza .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...