Jump to content

bicie kierownicy


zeroart
 Share

Recommended Posts

Podstawowy objaw: trzesie kierownicą TYLKO przy naciskaniu na hamulec. Siła drgania jest uzależniona od sily depnięcia w hamulec... im mocniej hamuje tym bardziej telepie całą kierownicą...

 

2 mc temu wymieniłem tarcze z przodu bo właśnie biły jak cholera. po dotarciu problem ustąpił. Możliwe, że tak szybko zwichrowałem nowe tarcze (przyznaje kupione najtansze badziewie)...? Jeżeli nie tarcze to co...? Klocki zdrowe... Dobrze myślę, że gdyby to była zbieżność albo luz gdzieś w układzie kierowniczym to nie biłoby tylko przy hamowaniu...?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mogą być zwichrowane tarcze.Niekiedy nawet dobre,uznanej firmy tarcze potrafią bić po paru tygodniach.Nie pasuje mi tylko to bicie przy silnym hamowaniu. :wacko: Sprawdź opony,felgi a także łożyska kół.Luzu w układzie kierowniczym też nie wykluczam.

Link to comment
Share on other sites

A płyn hamulcowy kiedy zmieniałeś ?

a to go się zmienia ?

 

Sprawdz felgi. Moze problem pojawil sie po zmianie na zimowki.

wydaje mi się ze gdyby felga była winna to wibracja bylaby uzalezniona od predkosci a nie sily hmowania

 

Nie pasuje mi tylko to bicie przy silnym hamowaniu. :wacko:

nie bicie tylko wibrujaca kierownica... lekko nacisnę hamulec lekko wibruje nią lewo/prawo; a im mocniejsze hamowanie tym mocniejsza wibracja/telepnie kierownicą
Link to comment
Share on other sites

nie orientujecie się ile może kosztowac sprawdzenie zbieżności na Stacji Kontroli Pojazdów? Sprawdzenie a nie ustawienie...

 

Płyn się zmienia. Jak jest stary to szybko zaczyna się gotować i czuć wibracje.

a widzisz... :-) dobrze wiedzieć

Link to comment
Share on other sites

Płyn się zmienia. Jak jest stary to szybko zaczyna się gotować i czuć wibracje.

A nie twardnieje pedał hamulca po dwóch-trzech hamowaniach?

Link to comment
Share on other sites

Niech w jakimś serwisie zmierzą Ci bicie tarcz to będziesz wiedział, czy to one są przyczyną i czy należy je wymienić...

 

Być może masz coś z zaciskiem - np. blokuje się i tarcz szybciej się zużywa.

Edited by Leniwiec
Link to comment
Share on other sites

Tarcze do wymiany. Jeśli są nowe niech jakiś tokarz Ci je przetoczy. Zawieszenie możesz sprawdzić nie zaszkodzi a sprawdzenie zbieżności u mnie na płycie jest za przysłowiowe piwo :D

Obadaj też opony czy nie są z bulone.

 

Tłoczki w zaciskach chodzą dobrze? Klocek luźno siedzi?

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że tak szybko zwichrowałem nowe tarcze (przyznaje kupione najtansze badziewie)...?

 

Wymien tarcze bezdyskusyjnie

 

Miałem dwa razy taki przypadek i w każdym przypadku była to wina krzywizny tarcz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

odwiedziłem dziś stacje kontroli pojazdów i dokładnie sprawdzili na szarpaku luzy w zawieszeniu. Znaleźli tylko baaaardzo delikatny luz na tulnych gumach wahacza, luzy których nawet by nie wypominali przy normalnym badaniu technicznym wieć to nie wina zawieszenia ani układu kierowniczego. Pozostaja zatem chyba tarcze :-/

Link to comment
Share on other sites

@@zeroart, tarcze krzywia sie nie tylko ze starozci. Wistarczy przegrzac i wjechac w kaluze lub snieg. Przytrzymanie hebla po ostrym dohamowaniu. Trzymanie hamulca na postoju itp. itd. Dobre klocki do kiepskich tarcz tez moga byc powodem. Jesli nie sa zdarte to mozesz przetoczyc ale pamietaj ze raz przegrzana tarcza to już raz przegrzana tarcza .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...