Skocz do zawartości

Rozmowy fotograficzne


Chloru

Rekomendowane odpowiedzi

edit: san, wiemy, że to trochę ponad budżet, ale może warto rozważyć 450D + 24-105/4 IS (kupowane w Stanach to ok. 2kUSD) zestaw na prawdę trudny do pobicia

 

Nie wiem jak aparat, ale obiektyw robi wrażenie, tyle że cena mocno nieteges :/ ok 3500k

 

Chyba zdecyduję się na K20 z kitem a później pomyślę o DA 16-50/2,8ED AL(IF)SDM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten konkretny?

 

p.s. to Hoya, seria Green, a nie Hama...

 

Hoya has 5 different grades of filters in UV's. EXCEL( XL)) Green Series, The Hoya green series do not have any optical coatings, not made in Japan. All other Hoya filters use clear glass sometimes called water glass. They come in Mono coated (single anti reflective coatings) Multi-coating (several layers of anti reflective coatings) called HMC, Pro-1 Digital (DMC) and Super MC (SMC) with 5 layers of Multi coatings on each side. The Super MC's have the best coating we have ever seen, 99.7% transmission of light.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canon to Canon,

Bla, bla, bla :razz:

Oczywiscie ze robimy na jak najkrotszym mozliwie czasie, ale poprzez zastosowanie obiektywu jasniejszego, mozemy go maksymalnie wydluzyc, prawda ?

Prawda, ale ta trzecia z góralskich praw (oprócz samo prowda i tyz prowda) :twisted:

No dlatego pisalem o 75-300 IS (cena ok. 1000 zł), pomnoz to razy 1,6 i chyba dluzszej ogniskowej nie trzeba przy stabilizacji ? :) A krotszej tez nie, wiec wydaje mi sie ze jest to idealny obiektyw dla kogos, kto wlasnie nie moze wydac ponad 4.000 zł na obiektyw...

No i o to właśnie chodzi, że "pływająca" stabilizacja w obiektywie jest kawiorowata. A można wziąć stabilizację matrycy, która działa z każdym pasztetem (tyle, że nie widać w wizjerze jak działa). Bierze się wtedy taką Sigmę 70-300 APO za te niecałe 1000 PLN i ma się ganc funfel nówkę sztukę.

No i trzeba pamiętać, że jakościowo ani ten Canon, o którym pisałeś, ani ta Sigma do 70-200 f/2.8 zbytnio równać się nie mogą (różnice jak między wolnym ssakiem i WRX - STI to odpowiednik stałek)

 

K20 ma polskie menu ?

Ja nie wiem czy ma. Wiem, że w K10D nie muszę zaglądać do menu (jedynym wyjątkiem jest format karty).

 

a można wiedzieć na czym drukujesz?

Znajomy dał namiary na swojego znajomego. Leci na ploterze. Plujkowym. Mnie zadowala.

 

Ja używam filtrów B+W. Polecam z czystym sumieniem.

Czarna Hoya działa też bardzo OK. Ale z czystym sumieniem jej nie polecę ze względu na problemy z utrzymaniem jej w czystości (a zwłaszcza z doprowadzeniem jej do czystości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Hame ktorys model filtra UV polecacie? Tej Hoyi nie moge znalezc w sensownym miejscu i cenie we Wroclawiu (znalazlem HMC Super za 55zl, ale na drugim koncu Wrocka w godzinach mojej pracy - nie dam rady tak daleko wyskoczyc po szkielko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z czystym sumieniem jej nie polecę ze względu na problemy z utrzymaniem jej w czystości (a zwłaszcza z doprowadzeniem jej do czystości).

Ja czyściłem już od śliny psa i nie było większych problemów. po prostu porządna szmatka do optyki, płyn i daje radę.

 

ok dzieki za doprecyzowanie. A teraz - gdzie mozna kupic taki model we Wroclawiu od reki?

 

http://www.foto-tip.pl/sklep/product_in ... cts_id=432

http://fotoakces.pl/contact_us.php

Wprawdzie trochę drożej.

A co do owego Foto-Tipu, to jak dobrze pamiętam kupując u nich w ciągu 2 dni dostawałem towar. Więc dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i troche blizej, choc i tak pol miasta musze sie przedrzec. Pocieszajace jest to, ze maja do 18tej, a nie do 17tej, jak ci pierwsi. Szkoda tylko, ze HMC Super nie maja na stanie. Gosc mnie namawia na to: http://fotoakces.pl/product_info.php?cP ... cts_id=132

 

Daje to rade w cenie 70pare zl?

 

[ Dodano: Pon Maj 19, 2008 2:06 pm ]

Ja czyściłem już od śliny psa i nie było większych problemów. po prostu porządna szmatka do optyki, płyn i daje radę.

W przypadku B+W wystarczy przetrzeć w rękaw :cool:

A probowaliscie sposob z okularow z antyreflexem? Czyli porzadne mydlo w plynie (mozliwie bez zadnych balsamow, kremow i tym podobnych gowien), najpierw splukac mocniejszym strumieniem letniej wody, a potem najmniejszym mozliwym - powinna cala woda splynac jak po kaczce, a reszte z brzegow zebrac recznikiem papierowym.

 

O tyle fajnie, ze filtr mozna zdemontowac i potraktowac w ten sposob - gorzej z obiektywem... a juz pare kropek z deszczu itp. mam. Jakie szmatki i plyn polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reszte z brzegow zebrac recznikiem papierowym.

W przypadku czarnej Hoyi likwidując jedną smugę dostajesz 2-3 inne w innych miejscach. I na tym właśnie problem polega. Trzeba kombinować z płynami, dokładnie wycierać. A cholera za dwie minuty znowu dotknę tego powalonego kwiatka filtrem lub pies mi go wyliże.

W przypadku B+W - chuch, ściereczka (lub np. miękki rękaw) i zapomniał człowiek o tym, że filtr był brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten B+W sporo swiatla zabiera? Np. w porownaniu z tym Hoya HMC Super?

 

[ Dodano: Pon Maj 19, 2008 2:29 pm ]

W przypadku czarnej Hoyi likwidując jedną smugę dostajesz 2-3 inne w innych miejscach

Ale nadmiar wody na brzegach likwiduje sie przykladajac papier do brzegu i powinna sie prawie w calosci wsiaknac. Troche upierdliwe, ale w okularach dziala - co najwyzej zostanie smuga na samym kancie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie najlepsza jest jakaś dobra szmatka dostępna u optyków. A płyn używam jakiś zwykły do czyszczenia monitorów. Pod wodą z mydłem też można, ale wycierałbym później specjalną szmatką, bo od papierowej mogą zostać ślady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten B+W sporo swiatla zabiera? Np. w porownaniu z tym Hoya HMC Super?

Nie sądzę. A jeśli nawet troszkę więcej, to niezauważalnie.

B+W mają twardsze powłoki i gładkie. Hoya ma miększe i nierówne. Dlatego B+W czyści się łatwiej i prawdopodobnie jest bardziej niezniszczalny (zaraz hogi tu wpadnie :cool: ).

Pierścien w Hoyi jest zrobiony z aluminium co może powodować problemy z odkręcaniem filtra (u mnie tak się zdarzało jak miałem aluminiową tuleję - kleszczy się to cholerstwo trochę).

 

Nie wiem jak jest teraz, ale podejrzewam, że sie nie zmieniło - filtry B+W są cięte ze szklanego pręta natomiast Hoya - standardowo wycinane z "szyby".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JED,

bedzie przyciemnial (1-1,5EV), moze eliminowac refleksy, generalnie filtruje czesc swiatla przeciez. efekt mocno zalezy od oswietlenia. nie stosuj jak uv, przede wszystkim szkoda drogiego filtra.

z filtrow uzywalem b+w, cokinow a ostatnio marumi - swietne i nie bardzo drogie (szczegolnie kwadraty do cokinow). nie wiem jak na cyfrach, na pelnym obrazku duzy polar potrafil mi winietowac. W poznaniu do kupienia w Rays Foto, maly sklepik na mylnej (mam nadzieje, ze jeszcze jest !!!).

Zostaly mi jeszcze dwa obiektywy do minolty do sprzedania: sigma 105 macro 1:1 2.8 i minolta 20mm 2.8. Zal sprzedawac, ale duzy przeglad musze zrobic :/

 

Z ta stabilizacja to kiedys canon brylowal, z tego wzgledu, ze stabilizacja przy pomocy soczewek byla jedyna mozliwa (trudno bylo ruszac calym magazynkiem z filmem). Od kiedy pojawila sie cyfra, popularna zrobila sie stabilizacja matrycy. sama stabilizacja dziala dobrze. jest tylko jeden problem - w moim starym Dynaxie 7D dwa razy padla (za drugim razem serwis KM rozlozyl rece i.... oddal mi rownowartosc nowego body).

Jasnosc obiektywu to wazne kryterium, ale to "magiczne 2.8" to tez pewien skrot myslowy. Zwykle chodzi po prostu o ogolnie pojeta jakosc wykonania, ktora idzie w parze z duza jasnoscia: dobre szklo, dobra, solidna obudowa. nie bez znaczenia jest ilosc i ksztalt listkow przyslony, mechanika (wewnetrzne ustawianie ostrosci itp). O soczewkach nie wspomne. ja ogolnie wierze w szkla produkowane dawniej, przynajmniej jezeli chodzi o minolte. nie wiem, jak wygladaja nowe Sony Zeiss - czy maja cos wspolnego poza nazwa ze starymi. oczywiscie sa obiekywy kultowe - i to nie zawsze bardzo drogie (dla mnie sigma 105 macro, tamron 90 macro, minolta 80-200 2.8, minolta 85 1.4)

 

ja wrocilem do slajdow i negatywow, wspartych cyfrowym kompaktem :)

 

pozdrawiam,

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canon to Canon,

Bla, bla, bla :razz:

Oczywiscie ze robimy na jak najkrotszym mozliwie czasie, ale poprzez zastosowanie obiektywu jasniejszego, mozemy go maksymalnie wydluzyc, prawda ?

Prawda, ale ta trzecia z góralskich praw (oprócz samo prowda i tyz prowda) :twisted:

No dlatego pisalem o 75-300 IS (cena ok. 1000 zł), pomnoz to razy 1,6 i chyba dluzszej ogniskowej nie trzeba przy stabilizacji ? :) A krotszej tez nie, wiec wydaje mi sie ze jest to idealny obiektyw dla kogos, kto wlasnie nie moze wydac ponad 4.000 zł na obiektyw...

No i o to właśnie chodzi, że "pływająca" stabilizacja w obiektywie jest kawiorowata. A można wziąć stabilizację matrycy, która działa z każdym pasztetem (tyle, że nie widać w wizjerze jak działa). Bierze się wtedy taką Sigmę 70-300 APO za te niecałe 1000 PLN i ma się ganc funfel nówkę sztukę.

No i trzeba pamiętać, że jakościowo ani ten Canon, o którym pisałeś, ani ta Sigma do 70-200 f/2.8 zbytnio równać się nie mogą (różnice jak między wolnym ssakiem i WRX - STI to odpowiednik stałek)

 

:):);) widze, ze czasami lepiej sie nie udzielac.... szkoda pisac.... szkoda czasu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) :);) widze, ze czasami lepiej sie nie udzielac.... szkoda pisac.... szkoda czasu....

E tam, przesadzasz :cool:

Zdjęcia robisz świetne. Widać, że masz bardzo dobry warsztat. Dlatego nie potrafię zrozumieć tego:

Oczywiscie ze robimy na jak najkrotszym mozliwie czasie, ale poprzez zastosowanie obiektywu jasniejszego, mozemy go maksymalnie wydluzyc, prawda ?

OK. Jasny obiektyw daje nam szanse na skrócenie czasu. Nie mam natomiast pojęcia w jaki sposób może wpływać na maksymalne wydłużenie czasu.

Według mojej wiedzy działa to tak, że aby wydłużyć maksymalnie czas dajemy najniższe ISO i domykamy maksymalnie otwór przesłony.

I tu mam sytuację taką, Mam Tamrona 90 f/2.8 - minimalny otwór przesłony f/32. W przyszłym tygodniu dojedzie do mnie Voigtlander 58 f/1.4 z minimalnym otworem f/16.

Mi wychodzi, że w ciemniejszym Tamronie mam możliwość uzyskania dłuższego czasu ekspozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...