Jump to content

WRX 2002 po remocie silnika jakie ciśnienie oleju.


ziarus007
 Share

Recommended Posts

Witam silniczek przeszedł kapitalny remont , tanio nie było :)

A więc tak

szlif i osiowanie bloku

nowy wał korbowy

panewki acl race

korby sti

tłoki mahle

pompa o zwiększonej wydajnosci

no oczywiście obróbka głowic

 

I teraz mam pytanie jakie powinno być ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku na wolnych obrotach i 3000 tys obr/min

dodam po remoncie mam przejechane 1500km

Link to comment
Share on other sites

Zimny olej,wolne obroty-ciśnienie oleju 6-7 bar.

Przy 3000obr. nie wiem,nie kręcę tak silnika na zimnym oleju. :P

Temp.oleju 80-85 st.C:

-wolne obroty-ok.-min1,8-2bary-uzależnione jakiego oleju używasz czy-5W30,5W40 czy wyższych lepkości

-przy 3000 obr. powinno być ok.4,5-5 bara.

Link to comment
Share on other sites

Olej jaki mam zalany to VALVOLINE VR1 RACING 10W60 a cisnienie jakie mam to zimny sinik wolne obroty 7-8 bara a przy temp oleju 100 stopni ok 3 barów

przy 3000 obr olej 100 stopni ciśnienie 6-7 barów tylko sie zastanawiam czy przypadkiem nie za wysokie :) bo w suprze na gorącym mam ok 3 barów

Link to comment
Share on other sites

zimny sinik wolne obroty 7-8 bara a przy temp oleju 100 stopni ok 3 barów przy 3000 obr olej 100 stopni ciśnienie 6-7 barów

Witam serdecznie

W rajdówce STI przy oleju Millers 10W50 i wydajniejszej pompie mam podobne parametry . Natomiast w seryjnym WRX 06 przy oleju 5W50 mam na wolnych obrotach i zimnym oleju 6 bar i na rozgrzanym 2 bar .Na rozgrzanym przy 3000 obr. 6 bar.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

tak spokojnie przejechałem 1500 km myślę ze już co miało się dotrzeć to się dotarło :) ale jeszcze troszkę go oszczędzę ;) bo cisnienie doładowania mam ok 1,4 bara

Link to comment
Share on other sites

Hmm,ja doładowania to dopiero używałem po przejechaniu ok.2000km i to cieniutko bo nie przekraczało 0,5 bara.

Cały proces docierania to 3000km,zmiana oleju na docelowy,mapa i dopiero but.

A tu już widzę wlany olej docelowy,ciut "ciężki" jak na docieranie.

Mapę sprawdź chociaż,jak już uznasz docieranie za zakończone.

Link to comment
Share on other sites

ale u mnie jest ten problem ze przy przyspieszaniu nawet przy 2500obr ma ok 1.1 bara i tak bardzo delikatnie do tej pory jeżdżę bo chyba 4000 obr nie przekroczyłem a na zimnym nawet 2500

Link to comment
Share on other sites

limietery w mapie moge sam obniżyc ale mapa była robiona w holandii przez jakąś firme tuningową i przy okazji było zmienione przełożenie skrzyni teraz przy 2000 obr na 5 biegu mam ok 120 km/h

Link to comment
Share on other sites

ale u mnie jest ten problem ze przy przyspieszaniu nawet przy 2500obr ma ok 1.1 bara i tak bardzo delikatnie do tej pory jeżdżę bo chyba 4000 obr nie przekroczyłem a na zimnym nawet 2500

To jest właśnie Twój problem.Zaręczam Ci że można dojść do 5000 obr. bez doładowania,upierdliwe i niesamowicie wkurzające ale możliwe. ;)

Link to comment
Share on other sites

starczy wyjąc zwężkę w sterowaniu turbo , to wiem ale nie ma wtedy jazdy a ja myślałem o jakimś kontrolerze boosta ale takim elektronicznym sterowanym z kabiny a nie wentylku ze śrubką :)

Link to comment
Share on other sites

Bo Ci nikt nie zmienił mapy na "docieranie"

jak kierowca "wie co robi" to nie potrzeba zmieniać mapy na docieranie :P

 

Zaręczam Ci że można dojść do 5000 obr. bez doładowania,upierdliwe i niesamowicie wkurzające ale możliwe.

można ... a nawet trzeba w czasie docierania jeździć z różnymi obrotami silnika, byle bez nadmiernego obciążania ...

 

Ja podobnie jak @@cybel przez 3k po remoncie jeździłem wolnossącym wrx'em, dopiero po zakończeniu całej "procedury" przy docieraniu, po remapie, przypomniałem sobie jak turbo przyspiesza ... warto było czekać :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

starczy wyjąc zwężkę w sterowaniu turbo , to wiem ale nie ma wtedy jazdy

Nie potrzeba nic wyjmować,kombinować.

Na docieraniu jest docieranie a nie jazda. :P:biglol:

Jak chcesz mieć silnik na dłużej trzeba się pomęczyć docieraniem.

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem że jak już nie jeden powiedział impreza nie jest szybkim samochodem a wręcz wolnym :biglol: ale ale bez doładowania to naprawdę nie jedzie , może się na mnie obrazicie ;) ale prawdę mówiąc mimo tego ze sam jestem posiadaczem imprezy to wiem ze zwykły golf czy tym podobne auto z silnikiem 1.8 turbo zrobione do 400km nakładem może 8tys zł objeżdża każdego STI ze startu do 200km/h a takich przeróbek niskobudżetowych jest naprawdę dużo :)

Link to comment
Share on other sites

ja mówię o takich ok 400km , wiem że są takie co mają po 500-600km ale jaki budżet trzeba mieć aby to uzyskać a mój kolega władował w golfa4 z silnikiem 1.8 turbo ok 10000zł ma 430km i 480nm do 100km/h robi ok 4s . Auto z przeróbkami kosztowało może 20 tys zł

Link to comment
Share on other sites

no i tu macie racje bo nigdy ten VW nie będzie się prowadził jak subaru :) a wracając do tematu imprezy wie ktos może cos na temat założenia zacisków od porsche cayenna i tarcz 345mm

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...