proti Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Mam spory problem,padł mi przedni dyfer,ale dobrać pasujący używany graniczy z cudem. Regeneracja skrzyni I dyfra to ok. 4000zl wiec odpada niestety. Znalazłem skrzynie używana ale nie caly kod się zgadza. Przeczytałem pól internetu I tysiąc tabelek ze skrzyniami,ale nie udało mi sie rozszyfrować czy będzie pasować. Może komuś sie uda... A na święta bez auta to mocna lipa. Moja skrzynia to TZ1A4ZCEBA do kupienia mam TZ1A4ZFAAA pierwsze najważniejsze litery sie zgadzają ale wiem ze różnic może być 1000 I to małych a istotnych, chociażby aktywny lub nieaktywny dyfer... Bede bardzo wdzieczny za pomoc! Pzdr Edytowane 17 Grudnia 2012 przez proti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) wg tabelki z tego posta najważniejsze jest pierwsze 6 liter: http://www.forum.sub...50#entry1274059 różnice jednak są - tu jest opisany podobny przypadek: http://www.ultimatesubaru.org/forum/showpost.php?p=886438&postcount=155 Edytowane 18 Grudnia 2012 przez kruque Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Proti PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Pytanie -model do 2003 czy 2003 w góre? W USA 2003 to byl jeszcze w starej budzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Jeżeli chodzi o zgodność pzełożeń to najbezpieczniej będzie razem ze skrzynią kupić tylny dyfer od dawcy, a w swoim sprawdzić przełożenie dyfra i go sprzedać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proti Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Mój jest US 2003 w starej budzie. Znalazłem takie info na http://www.tristatetuners.com/forum/showthread.php?t=18722 "Transmission identification codes start with a "T" and an example would be: TY856WB1AA "T" = transmission code "Y" = that it is a manual awd gearbox "85" = the transmission classification...in the case of manual gearboxes this number indicates the gear shaft spacing in millimeters. 6-speed transmissions use an 85mm shaft spacing while the current generation of 5-speed transmissions use a 75mm shaft spacing. "6" = some reference to the transmission case. "6" is used for 6-speeds, "4" is used for 8-bolt 5-speeds, "2" for 4-bolt Impreza 5-speeds, "5" for Forester 8-bolt 5-speeds, "3" for 4-bolt Forester 5-speeds, and "7" for some Legacy turbo 8-bolt 5-speeds. "W" = transmission specification. "W" is 6-speed, "V" is 5-speed, "Z" = AT with MPT, "Y" = AT with VTD, etc. "B1AA" = indicates various details about the equipment such as center diff. type, front LSD, etc. and also about minor production changes." Wynika z tego, że mam inne przełożenie niż znaleziona skrzynia i to jedyna różnica... "JEDYNA". Znalazłem też takie info na temat przełożeń: Legacy Brighton/L MT=3.900 AT=4.111 Legacy GT/GT Limited MT: 4.111 AT: 4:444 Outback/Outback SUS/Limited MT: 4.111 (Note--MT only available on 4cyl models in USDM) AT (4 cyl models) 4.444 AT (H6): 4.111 Małe pytanie: Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444? PZDR! A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 (edytowane) A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem Przełożenia dyferencjałów muszą się zgadzać, "Drzemią" w dyfrach, jest to stosunek ilości obrotów wałka do pełnego obrotu koła talerzowego: i.e. 3.9 to 39 obrotów wałka na jeden pełny obrót koła. Jest to też stosunek ilości zębów na wałku i na kole. Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444 Zmiana przełożeń dyfrów zmieni prędkości maksymalne na poszczególnych biegach, oraz moment przenoszony na koła. Przy prawidłowych zamianach przełożeń nic złego się nie dzieje - zmieniają się parametry PS oczywiście dla AT może to mieć nieco inne konsekwencje ECU od AT może nieco zgłupieć :-) Edytowane 19 Grudnia 2012 przez Grzegorz Magdziarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się