Skocz do zawartości

Outback jaka automatyczna skrzynia?


proti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam spory problem,padł mi przedni dyfer,ale dobrać pasujący używany graniczy z cudem. Regeneracja skrzyni I dyfra to ok. 4000zl wiec odpada niestety.

 

Znalazłem skrzynie używana ale nie caly kod się zgadza. Przeczytałem pól internetu I tysiąc tabelek ze skrzyniami,ale nie udało mi sie rozszyfrować czy będzie pasować. Może komuś sie uda... A na święta bez auta to mocna lipa.

 

Moja skrzynia to TZ1A4ZCEBA do kupienia mam TZ1A4ZFAAA pierwsze najważniejsze litery sie zgadzają ale wiem ze różnic może być 1000 I to małych a istotnych, chociażby aktywny lub nieaktywny dyfer...

 

Bede bardzo wdzieczny za pomoc!

 

Pzdr

Edytowane przez proti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg tabelki z tego posta najważniejsze jest pierwsze 6 liter:

http://www.forum.sub...50#entry1274059

 

różnice jednak są - tu jest opisany podobny przypadek:

http://www.ultimatesubaru.org/forum/showpost.php?p=886438&postcount=155

Edytowane przez kruque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jest US 2003 w starej budzie.

 

Znalazłem takie info na http://www.tristatetuners.com/forum/showthread.php?t=18722

 

"Transmission identification codes start with a "T" and an example would be:

 

TY856WB1AA

 

"T" = transmission code

 

"Y" = that it is a manual awd gearbox

 

"85" = the transmission classification...in the case of manual gearboxes this number indicates the gear shaft spacing in millimeters. 6-speed transmissions use an 85mm shaft spacing while the current generation of 5-speed transmissions use a 75mm shaft spacing.

 

"6" = some reference to the transmission case. "6" is used for 6-speeds, "4" is used for 8-bolt 5-speeds, "2" for 4-bolt Impreza 5-speeds, "5" for Forester 8-bolt 5-speeds, "3" for 4-bolt Forester 5-speeds, and "7" for some Legacy turbo 8-bolt 5-speeds.

 

"W" = transmission specification. "W" is 6-speed, "V" is 5-speed, "Z" = AT with MPT, "Y" = AT with VTD, etc.

 

"B1AA" = indicates various details about the equipment such as center diff. type, front LSD, etc. and also about minor production changes."

 

 

 

Wynika z tego, że mam inne przełożenie niż znaleziona skrzynia i to jedyna różnica... "JEDYNA".

 

Znalazłem też takie info na temat przełożeń:

 

Legacy Brighton/L

MT=3.900

AT=4.111

 

Legacy GT/GT Limited

MT: 4.111

AT: 4:444

 

Outback/Outback SUS/Limited

MT: 4.111 (Note--MT only available on 4cyl models in USDM)

AT (4 cyl models) 4.444

AT (H6): 4.111

 

 

 

Małe pytanie: Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444?

 

PZDR!

 

A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem

 

Przełożenia dyferencjałów muszą się zgadzać, "Drzemią" w dyfrach, jest to stosunek ilości obrotów wałka do pełnego obrotu koła talerzowego: i.e. 3.9 to 39 obrotów wałka na jeden pełny obrót koła. Jest to też stosunek ilości zębów na wałku i na kole.

 

Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444

 

Zmiana przełożeń dyfrów zmieni prędkości maksymalne na poszczególnych biegach, oraz moment przenoszony na koła. Przy prawidłowych zamianach przełożeń nic złego się nie dzieje - zmieniają się parametry

 

PS oczywiście dla AT może to mieć nieco inne konsekwencje ECU od AT może nieco zgłupieć :-)

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...