Jump to content

Outback jaka automatyczna skrzynia?


proti
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam spory problem,padł mi przedni dyfer,ale dobrać pasujący używany graniczy z cudem. Regeneracja skrzyni I dyfra to ok. 4000zl wiec odpada niestety.

 

Znalazłem skrzynie używana ale nie caly kod się zgadza. Przeczytałem pól internetu I tysiąc tabelek ze skrzyniami,ale nie udało mi sie rozszyfrować czy będzie pasować. Może komuś sie uda... A na święta bez auta to mocna lipa.

 

Moja skrzynia to TZ1A4ZCEBA do kupienia mam TZ1A4ZFAAA pierwsze najważniejsze litery sie zgadzają ale wiem ze różnic może być 1000 I to małych a istotnych, chociażby aktywny lub nieaktywny dyfer...

 

Bede bardzo wdzieczny za pomoc!

 

Pzdr

Edited by proti
Link to comment
Share on other sites

Mój jest US 2003 w starej budzie.

 

Znalazłem takie info na http://www.tristatetuners.com/forum/showthread.php?t=18722

 

"Transmission identification codes start with a "T" and an example would be:

 

TY856WB1AA

 

"T" = transmission code

 

"Y" = that it is a manual awd gearbox

 

"85" = the transmission classification...in the case of manual gearboxes this number indicates the gear shaft spacing in millimeters. 6-speed transmissions use an 85mm shaft spacing while the current generation of 5-speed transmissions use a 75mm shaft spacing.

 

"6" = some reference to the transmission case. "6" is used for 6-speeds, "4" is used for 8-bolt 5-speeds, "2" for 4-bolt Impreza 5-speeds, "5" for Forester 8-bolt 5-speeds, "3" for 4-bolt Forester 5-speeds, and "7" for some Legacy turbo 8-bolt 5-speeds.

 

"W" = transmission specification. "W" is 6-speed, "V" is 5-speed, "Z" = AT with MPT, "Y" = AT with VTD, etc.

 

"B1AA" = indicates various details about the equipment such as center diff. type, front LSD, etc. and also about minor production changes."

 

 

 

Wynika z tego, że mam inne przełożenie niż znaleziona skrzynia i to jedyna różnica... "JEDYNA".

 

Znalazłem też takie info na temat przełożeń:

 

Legacy Brighton/L

MT=3.900

AT=4.111

 

Legacy GT/GT Limited

MT: 4.111

AT: 4:444

 

Outback/Outback SUS/Limited

MT: 4.111 (Note--MT only available on 4cyl models in USDM)

AT (4 cyl models) 4.444

AT (H6): 4.111

 

 

 

Małe pytanie: Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444?

 

PZDR!

 

A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem?

Link to comment
Share on other sites

A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem

 

Przełożenia dyferencjałów muszą się zgadzać, "Drzemią" w dyfrach, jest to stosunek ilości obrotów wałka do pełnego obrotu koła talerzowego: i.e. 3.9 to 39 obrotów wałka na jeden pełny obrót koła. Jest to też stosunek ilości zębów na wałku i na kole.

 

Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444

 

Zmiana przełożeń dyfrów zmieni prędkości maksymalne na poszczególnych biegach, oraz moment przenoszony na koła. Przy prawidłowych zamianach przełożeń nic złego się nie dzieje - zmieniają się parametry

 

PS oczywiście dla AT może to mieć nieco inne konsekwencje ECU od AT może nieco zgłupieć :-)

Edited by Grzegorz Magdziarz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...