Skocz do zawartości

proti

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Outback 2003 2,5 US aut. LPG

Osiągnięcia proti

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Mnie spotkała podobna historia w listopadzie 2012, wyciekł olej z dyfra i się cały posypał. Naprawa była nieopłacalna, szkoda bo skrzynia była w bardzo dobrym stanie. Udało mi się wyszukać używaną skrzynię za 1300 zł i do tej pory dział bez najmniejszego problemu, płynnie, cicho itp. Niestety ok. 2 miesiące szukałem tej skrzyni, żeby kod się zgadzał. Prawie doktoryzowałem się z czytania kodów. Stanęło na tym, że 1 literka się nie zgadzała z naklejki, ale tylko ta która odpowiadała za rocznik. Z robocizną wyszła mnie wymiana 1800 zł, także dużo taniej niż naprawa dyfra, a starą skrzynię z zaznaczeniem że dyfer padł sprzedałem jeszcze za 500 zł. Powodzenia w poszukiwaniach.
  2. Witam, Czeka mnie montaż innej skrzyni w samochodzie i chcę założyć od razu nowy filtr i zalać nowy olej. Nowy oryginalny filtr to koszt ok. 140 zł, ale wyczytałem w internecie, że pasują także inne filtry w tym WIX 51365, a ten kosztuje już ok. 30 zł. Jedno co mnie niepokoi, to że producent na swojej stronie zaleca ten sam filtr do silnika i do skrzyni http://www.wixfilters.com/Lookup/Applications.aspx?Section=1 Wyczytałem na forum subaruoutback.org, że goście zakładają te filtry i dobrze się sprawują. Ale w innych postach piszą, że różnią się od oryginalnych konstrukcją. http://www.subaruoutback.org/forums/89-oil-fuel-discussion/13538-wix-same-filter-engine-oil-fluid.html Czy macie jakieś doświadczenie z zamiennikami filtra ATF? PZDR!
  3. Mój jest US 2003 w starej budzie. Znalazłem takie info na http://www.tristatetuners.com/forum/showthread.php?t=18722 "Transmission identification codes start with a "T" and an example would be: TY856WB1AA "T" = transmission code "Y" = that it is a manual awd gearbox "85" = the transmission classification...in the case of manual gearboxes this number indicates the gear shaft spacing in millimeters. 6-speed transmissions use an 85mm shaft spacing while the current generation of 5-speed transmissions use a 75mm shaft spacing. "6" = some reference to the transmission case. "6" is used for 6-speeds, "4" is used for 8-bolt 5-speeds, "2" for 4-bolt Impreza 5-speeds, "5" for Forester 8-bolt 5-speeds, "3" for 4-bolt Forester 5-speeds, and "7" for some Legacy turbo 8-bolt 5-speeds. "W" = transmission specification. "W" is 6-speed, "V" is 5-speed, "Z" = AT with MPT, "Y" = AT with VTD, etc. "B1AA" = indicates various details about the equipment such as center diff. type, front LSD, etc. and also about minor production changes." Wynika z tego, że mam inne przełożenie niż znaleziona skrzynia i to jedyna różnica... "JEDYNA". Znalazłem też takie info na temat przełożeń: Legacy Brighton/L MT=3.900 AT=4.111 Legacy GT/GT Limited MT: 4.111 AT: 4:444 Outback/Outback SUS/Limited MT: 4.111 (Note--MT only available on 4cyl models in USDM) AT (4 cyl models) 4.444 AT (H6): 4.111 Małe pytanie: Co może grozić, jeżeli zamontuję skrzynię z przełożeniem 4.111, a poprzednia miała 4.444? PZDR! A i jeszcze jedna rzecz. Czy przełożenie 4.111 lub 4.444 "drzemie" w skrzyni, czy w przednim dyfrze? Czy jak kupię tę skrzynię z przełożeniem 4.111 a u mnie jest 4.444 i zostawię swoją skrzynię w samochodzie ale zmienię tylko przedni dyfer to będzie OK z moim starym tylnym dyfrem?
  4. Witam, Mam spory problem,padł mi przedni dyfer,ale dobrać pasujący używany graniczy z cudem. Regeneracja skrzyni I dyfra to ok. 4000zl wiec odpada niestety. Znalazłem skrzynie używana ale nie caly kod się zgadza. Przeczytałem pól internetu I tysiąc tabelek ze skrzyniami,ale nie udało mi sie rozszyfrować czy będzie pasować. Może komuś sie uda... A na święta bez auta to mocna lipa. Moja skrzynia to TZ1A4ZCEBA do kupienia mam TZ1A4ZFAAA pierwsze najważniejsze litery sie zgadzają ale wiem ze różnic może być 1000 I to małych a istotnych, chociażby aktywny lub nieaktywny dyfer... Bede bardzo wdzieczny za pomoc! Pzdr
  5. Hej, dzięki za szybki odzew Częstotliwość stukotu jest zależna o prędkości samochodu, im szybsza jazda, tym szybsze stukanie. Dziwne jest to, że jadąc ok. 50km/h jak zdejmę nogę z gazu, to jadąc siłą rozpędu, przestaje stukać i dopiero jak wytraci prędkość do ok. 10km/h to znów zaczyna ale ciszej. No chyba że dodam gazu, to znów głośno. Może nie skrzynia... mam nadzieję. W lipcu oglądał ją specjalista od Subaru i powiedział że nie ma zastrzeżeń. To znaczy bardziej osłuchał, sprawdził poziomy itp.
  6. Witam, Szukałem ile się dało ale nie znalazłem... Dzisiaj w drodze do pracy przy ruszaniu ze świateł nacisnąłem gaz coś stuknęło i od tego momentu pojawiło się stukanie/walenie w trakcie jazdy wyraźnie dochodzące od strony skrzyni. Przy czym auto jedzie bez problemu, skrzynia zmienia biegi i pracuje na wszystkich ustawieniach. Stukanie ustaje na trochę przy zdjęciu nogi z gazu, ale pojawia się znów przy dodaniu. Parę dni wcześniej też coś delikatnie terkotało, ale duuużo ciszej. Mogę zaryzykować powrót do domu ok. 10km tym autem, czy lepiej od razu laweta i do warsztatu? Może ktoś się spotkał z taką awarią i poradzi, czy oznacza to kaplicę dla skrzyni a dla mojego portfela pranie z wirowaniem...? Pozdrawiam!
  7. Witam wszystkich! Dołączam dość późno, bo po pół roku jazdy Subaru, ale niestety wiadomo, jak trwoga to do... forum PZDR!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...