Skocz do zawartości

Polski Fiat 126 BIS by Krzysztof0430


Krzysztof0430

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawdę gruby projekt generujący masę kasy do wydania. :D

 

A tak serio - ja bym starał się utrzymać jego stan najbardziej wierny oryginałowi - wtedy wartość kolekcjonerska byłaby największa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 8 miesięcy temu...

@@Yapco, dzięki :) Tutaj wszystkie kodyfikacje są w 100% bezinwazyjne dla oryginalnych części z BISa. Montażem innego termostatu czy michy z CC700 podnoszę tutaj bezawaryjność i żywotność silnika. :)

 

Wybaczcie odgrzanie kotleta, ale dopiero zauważyłem, że istnieje tak interesujący mnie wątek :)

 

 

Mam podobnego BISa, tylko w stanie oryginalnym :)

 

zastanawiam się, co chciałeś osiągnąć zakładając termostat w miejscu, gdzie montowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej? :) Termostat powinien być przy pompie wody....

Miska olejowa od CC także średnio podnosi niezawodność. Trwałość- prędzej (z powodu zamontowanie filtra oleju z prawdziwego zdarzenia). swoją drogą to magistrala olejowa jest kompatybilna?  

 

Inna sprawa... założyłeś silnik od CC 700? jak rozwiązałeś problem odwrócenia obrotów silnika?

 

mój do tej pory jeździ prawie niezawodnie ( po remoncie przejechałem 5000km ). Prawie.... dwa razy pękała mi pokrywa odśrodkowego filtra oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam podobnego BISa, tylko w stanie oryginalnym
na co czekasz? Załóż temat  ;)

 

 

 

swoją drogą to magistrala olejowa jest kompatybilna?  
 wszystko pasuje w 100%

 

 

 

zastanawiam się, co chciałeś osiągnąć zakładając termostat w miejscu, gdzie montowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej? Termostat powinien być przy pompie wody....
w razie usterki związanej z samoczynnym zapowietrzaniem się układu (np. UPG) to z tym termostatem układ sam się odpowietrza a oryginalny termostat będzie wisiał w powietrzu i się zamyka. Mały obieg cieczy zawiera mniej płynu do podgrzania i szybciej się nagrzeje do temperatury roboczej. Z tym termostatem obserwując wskaźnik temp. cieczy prędzej się otwiera duży obieg cieczy niż z termostatem w oryginalnym miejscu.

 

 

 

Inna sprawa... założyłeś silnik od CC 700?
jeszcze nie założyłem silnika z CC700

 

 

 

jak rozwiązałeś problem odwrócenia obrotów silnika?
obracamy korby o 180 stopni i zakładamy wałek rozrządu z BISa. Największy problem to przy jakim kole pasowym zostać.

 

Przy chęci zachowania koła pasowego z BISa trzeba stoczyć czop wału korbowego o 10 mm od strony rozrządu. Natomiast chcąc zachować koło pasowe z CC700 trzeba od nowa rzeźbić łapę silnika i przy rzeźbieniu nowej łapy będzie bardzo ciasno obok koła pasowego z CC700 i trzeba całkowicie zrezygnować z aparatu zapłonowego i zębatki do napędzania aparatu na wałku poprzez jej obcięcie. Trzeba też odpowiednio na spawać wypustki do nanoplexa dla silnika prawo obrotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak czytam i oglądam i wspominam dobre stare czasy. Bis to był mój pierwszy samochód. Też biały tylko biedniejsza wersja bo nie miał wycieraczki z tyłu. Ale jazda w zimę to była bajka. Zawiódł mnie tylko dwa razy przez dwa lata eksplatacji. Szacun za wkład w utrzymanie go przy zyciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...