remoo Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Poszukuje sensownego speca od gazu w Krakowie lub na Śląsku, który by miał doświadczenie w regulacji instalacji LPG w silniku 2,5 US Spec. Niestety mój gaziarz lekko zlewa problem twierdząc TTTM i doradzając odłączenie AWD :/ Problem ze spalaniem narasta i po przejechaniu około 11tys na gazie stwierdzam że auto pali coraz więcej gazu. Na samym początku było średnio 12l/100 (na trasie w okolicy 11, a po mieście 13-14). Obecnie w mieście potrafi łyknąć 18l/100 (!) przy naprawdę emeryckim stylu jazdy :/ Na trasie nie jest dużo lepiej i obecnie spalanie szacuje na około 12-13. Generalnie średnia spalania ciągle wzrasta i oscyluje w 13-14 przy przewadze jazdy po trasie. Nie wiem jak to robicie ale jak czytam o spalaniu rzędu 10-11 a na trasie poniżej 10 to kręcę z niedowierzaniem głową. A pacjent to MY03 2.5 AT i instalka STAG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Pewnie może pomóc ten Pan co zwykle ale on urzęduje w Warszawie. 18 litrów to przesada i coś jest nie tak. Mam dokładnie ten sam silnik , samochód przy jeździe tylko po mieście w Warszawie spalanie to 13,7-14,1 litra gazu. Oczywiście jadę ile i jak się da a nie stylem emeryckim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 remoo, mam 2,5 uturbione 10-11l/100km to mamy na benzynie nigdy na gazie nie myl tego a bedziesz blizszy prawdy. jazda normalna nie brawurowa po miescie 14l/100km to norma dla mojego turbo forka jazda emerycka po trasie 12l/100km (ale po co ). jazda normalna po trasie 13l/100km jazda dynamiczna na trasie 14-15l/100km jazda mieszana miasto/trasa styl mieszany 13,5l/100km owszem JAKO to odpowiedz na bolaczki zakladajac ze na benzynce jest 10-11l/100km i motor pracuje rowno na nie na wywalonym check engine (bo wtedy zlacza sie tryb awaryjny i przelewa wtryski i spalanie rosnie o 1-2l/100km... tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 U mnie jak było takie spalanie to okazało się że wtryski padnięte i zalewało dziada, więc może to być też to ale to raczej nie ich czas po 11kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Ostatnie pomiary spalania: - tylko trasa około 11.5 l/100 (chyba w miarę ok) - tylko miasto około 18.5 l/100 (zdecydowanie NIE ok!!!!!) TTTM (krótkie trasy, silnik 2,5, AT, AWD, zimne poranki itp.) czy coś źle wyregulowane?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 duzo za duzo moj nie spalil nigdy wiecej niz 13.5L w miescie na trasie (autostrada +160km/h) do max 15,5L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nieuprzejmygbur Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 mi gtek przy bardzo spokojnej jeździe po trasie pali w okolicach 10-10.5 l/100km lpg a miałem też spalanie kilka razy w okolicy 8L/100 ale to już prawdziwa rzadkość. Po mieście jeżdżę sporadycznie ale podejrzewam że pod 14 na sto doi gaz robiłem w warszawie w dosyc popularnym punkcie Jeśli ci naprawdę zależy to wszelkie informacje co kto i gdzie dobrze robi znajdziesz tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=102284&start=0 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Wstępna diagnoza ... 2 wtryski benzyny przelewają i dlatego pali po mieście za dużo. Na trasie przy stałych wyższych obrotach się to wyrównuje i spalanie spada do w miare normalnego (11-12 l/100 na gazie). Jakieś sugestie odnośnie dalszych kroków? Wymiana wtrysków? Padła też sugestia że może świece zapłonowe są do bani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Też tak miałem tylko ,że w 2.0 M/T Legacy za 50pln robiłem ledwo 100km. Mój gazownik kilka razy nanosił korekty na mapie ale spalanie nie zmalało, do momentu aż przy kolejnej wizycie na wymianę filtra gazu podłączył analizator spalin . I okazało się ,że przelewało go prawie w całym zakresie obrotów. Zrobił korektę i teraz zamiast 100 robię średnio po miejscu 140km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 U mnie korekta mapy nic nie da bo przelewaja dwa wtryski benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 A mógłbyś zdradzić tajemnicę: kto i w jaki sposób stwierdził przelewanie 2 wtryskiwaczy benzynowych (i na jakich to cylindrach) i jaki to w/g niego ma wpływ na jazdę na lpg? Bo zrozumiałem, że za dużo gazu pali... a nie noPB? Bo owszem, zdarzają się na tym świecie rzeczy, o jakich się fizjologom nie śniło , ale dość nieczęsto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remoo Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Powiedziano mi ze wtryski LPG pracuja na podstawie wtryskow benzynowych i ze dwa z nich (na podstawie oprogramowania podlaczonego do samochodu) podaja wiecej benzyny (za duzo). Na dzien dzisiejszy stwierdzono ze auto ma usterke techniczna ktora niestety nie pozwala na optymalizacje spalania LPG i przez to auto pali go za duzo. Ma to sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Jeśli wywala checka, to może i sens. Ale jeśli nic nie świeci, to: 1) To wtryski gazowe mogą mieć nierówny wydatek i ECU koryguje nastawy wtrysków benzynowych - subaru z szerokopasmowymi sondami lambda posiadają funkcję korekcji oddzielnie dla każdego cylindra. 2) Instalacja powinna mieć korekty % do poszczególnych wtryskiwaczy, co spowoduje idealne dopasowanie instalacji do samochodu Generalnie pachnie mi to spychologią, ale przez internet nie dam ci 100% pewności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się