Skocz do zawartości

2.5 AT za dużo pali na gazie :/


remoo

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje sensownego speca od gazu w Krakowie lub na Śląsku, który by miał doświadczenie w regulacji instalacji LPG w silniku 2,5 US Spec. Niestety mój gaziarz lekko zlewa problem twierdząc TTTM i doradzając odłączenie AWD :/ Problem ze spalaniem narasta i po przejechaniu około 11tys na gazie stwierdzam że auto pali coraz więcej gazu. Na samym początku było średnio 12l/100 (na trasie w okolicy 11, a po mieście 13-14). Obecnie w mieście potrafi łyknąć 18l/100 (!) przy naprawdę emeryckim stylu jazdy :/ Na trasie nie jest dużo lepiej i obecnie spalanie szacuje na około 12-13. Generalnie średnia spalania ciągle wzrasta i oscyluje w 13-14 przy przewadze jazdy po trasie. Nie wiem jak to robicie ale jak czytam o spalaniu rzędu 10-11 a na trasie poniżej 10 to kręcę z niedowierzaniem głową.

A pacjent to MY03 2.5 AT i instalka STAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie może pomóc ten Pan co zwykle :twisted: ale on urzęduje w Warszawie.

18 litrów to przesada i coś jest nie tak. Mam dokładnie ten sam silnik , samochód

przy jeździe tylko po mieście w Warszawie spalanie to 13,7-14,1 litra gazu.

Oczywiście jadę ile i jak się da a nie stylem emeryckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remoo,

 

mam 2,5 uturbione 10-11l/100km to mamy na benzynie nigdy na gazie nie myl tego a bedziesz blizszy prawdy.

jazda normalna nie brawurowa po miescie 14l/100km to norma dla mojego turbo forka

jazda emerycka po trasie 12l/100km (ale po co :twisted: ).

jazda normalna po trasie 13l/100km

jazda dynamiczna na trasie 14-15l/100km

jazda mieszana miasto/trasa styl mieszany 13,5l/100km

 

owszem JAKO to odpowiedz na bolaczki zakladajac ze na benzynce jest 10-11l/100km i motor pracuje rowno na nie na wywalonym check engine (bo wtedy zlacza sie tryb awaryjny i przelewa wtryski i spalanie rosnie o 1-2l/100km...

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mi gtek przy bardzo spokojnej jeździe po trasie pali w okolicach 10-10.5 l/100km lpg a miałem też spalanie kilka razy w okolicy 8L/100 ale to już prawdziwa rzadkość. Po mieście jeżdżę sporadycznie ale podejrzewam że pod 14 na sto doi :) gaz robiłem w warszawie w dosyc popularnym punkcie :)

 

Jeśli ci naprawdę zależy to wszelkie informacje co kto i gdzie dobrze robi znajdziesz tu:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=102284&start=0

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wstępna diagnoza ... 2 wtryski benzyny przelewają i dlatego pali po mieście za dużo. Na trasie przy stałych wyższych obrotach się to wyrównuje i spalanie spada do w miare normalnego (11-12 l/100 na gazie). Jakieś sugestie odnośnie dalszych kroków? Wymiana wtrysków? Padła też sugestia że może świece zapłonowe są do bani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem tylko ,że w 2.0 M/T Legacy za 50pln robiłem ledwo 100km. Mój gazownik kilka razy nanosił korekty na mapie ale spalanie nie zmalało, do momentu aż przy kolejnej wizycie na wymianę filtra gazu podłączył analizator spalin . I okazało się ,że przelewało go prawie w całym zakresie obrotów. Zrobił korektę i teraz zamiast 100 robię średnio po miejscu 140km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A mógłbyś zdradzić tajemnicę: kto i w jaki sposób stwierdził przelewanie 2 wtryskiwaczy benzynowych (i na jakich to cylindrach) i jaki to w/g niego ma wpływ na jazdę na lpg? Bo zrozumiałem, że za dużo gazu pali... a nie noPB?

 

Bo owszem, zdarzają się na tym świecie rzeczy, o jakich się fizjologom nie śniło :mrgreen: , ale dość nieczęsto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziano mi ze wtryski LPG pracuja na podstawie wtryskow benzynowych i ze dwa z nich (na podstawie oprogramowania podlaczonego do samochodu) podaja wiecej benzyny (za duzo). Na dzien dzisiejszy stwierdzono ze auto ma usterke techniczna ktora niestety nie pozwala na optymalizacje spalania LPG i przez to auto pali go za duzo. Ma to sens? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wywala checka, to może i sens.

Ale jeśli nic nie świeci, to:

1) To wtryski gazowe mogą mieć nierówny wydatek i ECU koryguje nastawy wtrysków benzynowych - subaru z szerokopasmowymi sondami lambda posiadają funkcję korekcji oddzielnie dla każdego cylindra.

2) Instalacja powinna mieć korekty % do poszczególnych wtryskiwaczy, co spowoduje idealne dopasowanie instalacji do samochodu

 

Generalnie pachnie mi to spychologią, ale przez internet nie dam ci 100% pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...