Skocz do zawartości

LEGACY vs RS6


IWAN

Rekomendowane odpowiedzi

1. gadalem kiedys z Herbolotem na temat recznego w Nce i jak on to ujal ladnie, to na suchym sensu nie ma, bo nawet sie tego nie poczuje (ach te slicki - no chyba, ze ktorys mial hydrauliczny reczny 8) /me nie bedzie pokazywac palcem), a co do milisekund... pamietaj o masie samochodu i wynikajacej z niej bezwladnosci...

 

2. jak to do konca z ta nieszczesna wiskoza jest, to nie wiem (bo nie mam, wobec czego nie mialem jak zepsuc), ale wydaje mi sie, ze wystarczy uzyc sprzegla i juz obciazenie jej, nie bedzie mordercze (tak robil pewien pan, znany z widowiskowej jazdy i chyba wiskoza byla jedyna czescia w SI, ktorej nie wymienial :wink:

 

3. zreszta po co w samowchodzie RWD AWD uzywac recznego bez sprzegla - zeby zadlawic silnik? (nie mowie tu o cudach jak SI RafalaW - juz calkiem niezla grupa A :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ludzie!! Jeśli Ja chciałbym nademnąć na sprzęgło to wybiłbym sobie zęby :evil: mam automat wiedz trafienie na hamulec zamiast na sprzęgło jest niepożądane :D

 

ja myslalem, ze rozmawiamy o samochodach, a nie o wozidlach.

 

Powiedziales to dokladnie, jak moj ojciec :D serio, slowo w slowo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie!! Jeśli Ja chciałbym nademnąć na sprzęgło to wybiłbym sobie zęby :evil: mam automat wiedz trafienie na hamulec zamiast na sprzęgło jest niepożądane :D

 

ja myslalem, ze rozmawiamy o samochodach, a nie o wozidlach.

 

Powiedziales to dokladnie, jak moj ojciec :D serio, slowo w slowo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. jak to do konca z ta nieszczesna wiskoza jest, to nie wiem (bo nie mam, wobec czego nie mialem jak zepsuc), ale wydaje mi sie, ze wystarczy uzyc sprzegla i juz obciazenie jej, nie bedzie mordercze (tak robil pewien pan, znany z widowiskowej jazdy i chyba wiskoza byla jedyna czescia w SI, ktorej nie wymienial :wink:

Uzycie sprzegla niebardzo pomaga. Chodzi o roznice predkosci przod/tyl. Jak auto jedzie i nagle zablokujesz mu tyl recznym to przod sie moze zablokowac albo cala energia pedu wali w wiskoze.

3. zreszta po co w samowchodzie RWD AWD uzywac recznego bez sprzegla - zeby zadlawic silnik? (nie mowie tu o cudach jak SI RafalaW - juz calkiem niezla grupa A :wink: )

Do grupy A to mi daleko. Chocby przez "nieregulaminowa" pojemnosc silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzycie sprzegla niebardzo pomaga. Chodzi o roznice predkosci przod/tyl. Jak auto jedzie i nagle zablokujesz mu tyl recznym to przod sie moze zablokowac albo cala energia pedu wali w wiskoze.

 

hmm... biedna wiskoza 8) pocieszam sie tym, ze sporo osob sie nie przejmuje i jeszcze jezdzi :D

 

Do grupy A to mi daleko. Chocby przez "nieregulaminowa" pojemnosc silnika. :)

 

bez zbednej skromnosci, Holowczyc po przejechaniu sie EVO V lub VI (no gdzie sie ten niemiec schowal...) stwierdzil, ze jezdzi to to, jak jego ST185 gr-A. sadze, to twoje SI, przy E. V (czy terz VI) to ho-ho i jeszcze ho-ho :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czepiasz sie tego biednego silnika... w polsce jezdza Nki jak grupy A, a tobie pol litra za duzo...

 

 

ps. a co do tego zalapywania sie to roznie to wyglada... gdzieniegdzie, ze A-8 powyzej 2 litrow, a gdzie indziej ze do 2400 ( przy czym turbo jako 400), a audi Koraszewskiego ( chyba bylo 2.2 turbo... hmm... :?:

http://www.rallycarsforsale.net/clas/in ... ls&id=4299

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czepiasz sie tego biednego silnika... w polsce jezdza Nki jak grupy A, a tobie pol litra za duzo...

Ja tam sie ciesze z tego pol litra. WB tez by sie pewnie cieszyl. :twisted:

ps. a co do tego zalapywania sie to roznie to wyglada...

Wiem. Czytalem kiedys klasyfikacje FIA. Ale 2 litry turbo to nadal najlepszy kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to raczej centralny (i chyba jest to jedyny w tym modelu)ma dobry skoro tak sie dzieje. Dlaczego sadzisz, ze cos jest zepsute?

 

A mi się właśnie zdaje, że to jest objaw zakleszczonej, jak Azrael napisał, centralnej - bo jak masz spięte 50/50 na szytwno i skręcisz, to skręcenie idzie wyjątkowo ciężko - generalnie auto chce jechać prosto, tak przynajmniej jest w Mazdzie, jak się ją zepnie na sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N-kach przeciez ciagle uzywaja recznego, wiec czemu mialyby sie sypac? :shock:

 

W N-kach Lancerach? Zauważ, że nie w piątkach, ale tylko w szóstkach. Wynika to z tego prostego faktu, że w piątce N-ce jest mechaniczny centralny dyfer, a szóstce i dalszych N-kach już inteligentny elektroniczny, i ten ostatni odcina napęd na tył w chwili podniesienia dźwigni ręcznego hamulca. Korzysta z tego samego przełącznika co lampka zaciągniętego ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzycie sprzegla niebardzo pomaga.

 

Oj pomaga, pomaga.

Mnie uczyli aby zawsze wysprzęglić zanim zaciągniesz ręczny w aucie AWD gdzie nie ma odłączanego tyłu automatycznie przy zaciąganiu ręcznego.

Ale powiem wam że to przy nawrocie lub ciasnym i wolnym szykanie gdzie kinetyka nie działa za mocno to można to zrobić.

Inaczej nie ma sensu i lepiej hamulcem dociążyć przód i auto się obdkęci.

 

INFO dodane:

hwojtek dokładnie opisał sprawy rozłanczania w danych modelach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się właśnie zdaje, że to jest objaw zakleszczonej, jak Azrael napisał, centralnej - bo jak masz spięte 50/50 na szytwno i skręcisz, to skręcenie idzie wyjątkowo ciężko - generalnie auto chce jechać prosto, tak przynajmniej jest w Mazdzie, jak się ją zepnie na sztywno.

To jest oczywiste bo jak skrecasz to tyl pokonuje krotsza droge, wiec przod musi sie slizgac by zrownac predkosc obrotowa z tylem. Ale mialem na mysli sytuacje jak jest zaciagniety reczny. Wtedy dyferek powinien byc zablokowany czy jest sprawny czy zakleszczony.

BTW: Jezdzilem moim po suchym torze z zablokowanym dyfrem na stale i nie mialem specjalnych problemow ze skrecaniem. Auto mniej chetnie wchodzilo ale za to wychodzilo niezle. Automat otwiera dyfer w pierwszej czesci zakretu i potem go zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N-kach Lancerach? Zauważ, że nie w piątkach, ale tylko w szóstkach. Wynika to z tego prostego faktu, że w piątce N-ce jest mechaniczny centralny dyfer, a szóstce i dalszych N-kach już inteligentny elektroniczny

W EVO N-kach jest normalny centralny dyfer a nie elektroniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj pomaga, pomaga.

Jak?

Mnie uczyli aby zawsze wysprzęglić zanim zaciągniesz ręczny w aucie AWD gdzie nie ma odłączanego tyłu automatycznie przy zaciąganiu ręcznego.

A mnie uczyli by tego nie robic i kilka padnietych dyfrow moze o tym zaswiadczyc.

hwojtek dokładnie opisał sprawy rozłanczania w danych modelach :D

Niedokladnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N-kach Lancerach? Zauważ, że nie w piątkach, ale tylko w szóstkach. Wynika to z tego prostego faktu, że w piątce N-ce jest mechaniczny centralny dyfer, a szóstce i dalszych N-kach już inteligentny elektroniczny

W EVO N-kach jest normalny centralny dyfer a nie elektroniczny.

 

I beg to differ. W homologacji FIA dla N-grupy Lancera Evo VI i wyższych jest zapisana VO dotycząca elektronicznie sterowanych tylnego i środkowego dyferencjałów (pozycja "drivetrain"). Numer homologacji: N5585.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie uczyli aby zawsze wysprzęglić zanim zaciągniesz ręczny w aucie AWD gdzie nie ma odłączanego tyłu automatycznie przy zaciąganiu ręcznego.

A mnie uczyli by tego nie robic i kilka padnietych dyfrow moze o tym zaswiadczyc.

 

 

Kilka nie padniętych dyfrów śmie się nie zgadzać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I beg to differ. W homologacji FIA dla N-grupy Lancera Evo VI i wyższych jest zapisana VO dotycząca elektronicznie sterowanych tylnego i środkowego dyferencjałów (pozycja "drivetrain"). Numer homologacji: N5585.

I co tam jest napisane? Bo z tego co wiem to na podstawie punktu 6.2.3 Art. 254 moga wymienic to badziewne ACD/AYC na cos normalniejszego a w/g http://www.rallycars.com/Cars/Mitsubish ... VII_2.html

Further proof of the ACD differential's counter performance is the fact that it is replaced by a classic disc-based LSD in GroupN guise.
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, czekam az sie wyjasni sprawa dyfrya w Lancerze :)

 

Ale jedno, co wiem na pewno, bo podsluchalem, jak mowil o tym Bartek Baniowski, ze Imprezy (w Nce) na ciasnych torach sa lepsze od Lanckow, m.in. bo chetniej reaguja na reczny :)

 

Ciao!

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Further proof of the ACD differential's counter performance is the fact that it is replaced by a classic disc-based LSD in GroupN guise.
:)

 

Rafał, to że niektóre N-ki mają zmieniony centrany dyfer nie oznacza że wszystkie. W Polsce szczeglnie widać przepaści technologiczne między niektórymi N-kami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, to że niektóre N-ki mają zmieniony centrany dyfer nie oznacza że wszystkie. W Polsce szczeglnie widać przepaści technologiczne między niektórymi N-kami.

Ale zamiana na mechaniczny wychodzi taniej niz zajezdzenie kilku elektronicznych. Wiekszosc tunerow wywala ACD do jazdy po torze lub OSie bo niestety sie strasznie sypia a AYC jest wrecz nienawidzone przez dobrych kierowcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja poczekam aż dojdziecie do jakiegos kompromisu i w tedy bede wiedział co mam sprawdzic i co wymienic na jakie :P:P wiedz bardzo proszę nie zamykajcie tego etapu bo ja dalej nie wiem co mam zrobić...i na jaki dyfer sie powołać aby nadawal sie (w automacie) do jazdy z użuciem ręcznego... z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...