Skocz do zawartości

Akumulator w Outback MY11 - zabezpieczenie


Markus1975

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W ubiegłym roku miałem kłopot z zapaleniem nowego Outbacka (Comfort Navi). Były co prawda duże mrozy, ale mazda 3 również diesel odpaliła bez trudu - myślałem co jest przyczyną. Duże zużycie prądu w Subaru przy wciśnięciu start (panel nawigacji, większy silnik, auto wycieraczki...) czy też prozaiczne - brak ocieplenia akumulatora?

Właśnie się zastanawiam, czy warto ocieplić akumulator. W mazdzie miałem fabrycznie osłonę z grubego tworzywa sztucznego. A w Subaru akumulator jest golutki.

Według Was warto kupić ocieplenie z pianki na akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że jest coś przygotowane pod fabryczny akumulator. W każdym razie mam taką samą wersję jak Ty i nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa, nawet przy -25st. Dbaj o aku, jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach doładowuj czasem, do tego dobre paliwo i nie powinno być kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej rozładowany aku tym bardziej podatny na działanie mrozu - otulinka ocieplająca to dobry pomysł - ale jak aku będzie słaby to i tak nie zadziała po mroźnej nocy (skrajne przypadki) gdzieś nawet spotkałem jak wpływa mróz na połowicznie naładowany aku ale nie pamiętam dokładnych danych - ja w zimę raz w miesiącu wyciągam aku do podładowania lub po prostu do ciepłego pomieszczenia - otulinkę taką można zrobić samemu z pianki akwarystycznej (gęstej) i ortalionu nawet można wykonać coś w rodzaju torby z uszami do przenoszenia akumulatora - niestety jazda po krótkich trasach nie pomaga eksploatacji akumulatora :) .

p.s. jeśli ktoś zdecyduję się na wyjmowanie aku na noc trzeba też przesmarować zamki w drzwiach co by nie było niespodzianki że kluczyk " nie wchodzi" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak kupiłem pokrowiec - ma uszy jak torba i zaykany od góry na rzepa. O paliwo dbam- jeżdżę tylko na Shell V-power dieslu.

A zimą dodatkowo dodaję odrobinę polepszaczy coby parafinka nię nie wytrąciła. :)

A tworzyw sztucznych typu ortalion chyba lepiej pod maskę nie pchać, co prawda z daleka od bloku silnika..ale lepiej na zimne dmuchać.

Zobaczymy jak się sprawdzi ochrona- czy dobra inwestycja.

W sieci znalazłem mało pochlebne opinie o akumulatorze Panasonic, który jest montowany - ale chyba to tylko jednostkowe przypadki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tworzyw sztucznych typu ortalion chyba lepiej pod maskę nie pchać, co prawda z daleka od bloku silnika..ale lepiej na zimne dmuchać.

 

 

ortalion to był tylko przykład teraz w handlu jest dużo ciekawszych tkanin - a ile płaciłeś i z czego jest wykonany pokrowczyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

 

W ubiegłym roku miałem kłopot z zapaleniem nowego Outbacka (Comfort Navi).

 

Osobiście stoję na stanowisku, że ceramiczne świece żarowe i (prawie :) ) w pełni naładowany akumulator stanowią 100% gwarancję bezproblemowego rozruchu do temperatury, w której nastapi blokada filtra paliwowego i że nie ma najmniejszej potrzeby kupowania dodatkowych ubranek.

 

Jeżeli w nowym/prawienowym Outback'u pojawiają się kłopoty rozruchowe, to proponowałbym:

- zbadać napięcie ładowania (pewno jest 101% ok. ale to niezbywalny punkt wyjścia do dalszych rozważań)

- czym prędzej poddać akumulator specjalnej procedurze diagnostycznej (w dzisiejszych czasach żaden problem znaleźć kompetentny serwis dysponujący odpowiednim sprzętem) i w razie wykrycia usterkii domagać się gwarancyjnej wymiany w ASO

- jeżeli akumulator jest sprawny (a najprawdopodobniej/statystycznie jest), za to sposób eksploatacji samochodu (częste rozruchy na krótkich odcinkach, długotrwałe postoje ze zgaszonym silnikiem ale z aktywnymi odbiornikami prądu np. stereo, lampka biwakowa, etc.) powoduje ujemny bilans energetyczny, to choćby ubrać baterię w futro z norek - kłopoty z rozruchem i tak pozostaną a akumulator ulegnie szybkiemu zasiarczeniu i przedwcześnie zakończy żywot, bo praw fizyki akurat niczym się nie pokona.

W drugim przypadku jedynym wyjściem będzie okresowe i odpowiednio częste doładowywanie baterii żeby przeżyła jak najdłużej lub diametralna zmiana sposobu użytkowania samochodu. Płaszczyki i inne wdzianka nic tu nie pomogą (moim skormnym zdaniem).

 

Pozdrawiam, Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

 

 

Osobiście stoję na stanowisku, że ceramiczne świece żarowe i (prawie :) ) w pełni naładowany akumulator stanowią 100% gwarancję bezproblemowego rozruchu do temperatury, w której nastapi blokada filtra paliwowego i że nie ma najmniejszej potrzeby kupowania dodatkowych ubranek.

 

Siema

 

Mi padły świece ceramiczne przy przebiegu 55000 co dziwnym jest bo paść nie powinny cóż pewnie znowu złośliwość rzeczy martwych......

 

P.S Kto płacił dodatkową kasę za skóry w outbacku ten frajer łącznie ze mną dlaczego, dlatego, że za dużo tej skóry w outbacku nie ma za to mamy zajebistą skaje w dodatku barwioną.....wiem bo byłem u kolesia który się zna i mi to teraz zmienia, żeby choć pachniało skórą, a nie eko-dermą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padły świece ceramiczne przy przebiegu 55000 co dziwnym jest bo paść nie powinny cóż pewnie znowu złośliwość rzeczy martwych......

Nie wiem dlaczego Ci padły świeczki. Może były kiepskiej jakości a może podgrzewałeś je bez zachowania minimum minutowej obligatoryjnej przerwy pomiędzy kolejnymi próbami rozruchu :shock: :?:

 

Ja w swojej poprzedniej wypowiedzi chciałem jedynie zwrócić uwagę na w pełni obiektywne fakty, że na tle tradycyjnych świec żarowych - "ceramiki" :

- "zadowalają się" znacznie niższym napięciem

- znacząco szybciej uzyskują wymaganą temperaturę

... co najzwyczajniej skutkuje tym, że obciążenie (sprawnego) akumulatora jest mniejsze, a silnik odpala bez żadnego problemu tak długo jak długo z paliwa nie wytrąci się świeczka ... .

 

Co do trwałości "ceramików" też mam swoje (bardzo dobre) zdanie ale to nie ma żadnego związku z problememi zimnego rozruchu zgłaszanymi przez Kolegę Markus1975.

 

PS:

Co do skóry w Outbacku nikogo nie ośmieliłbym się nazwać frajerem ale ponieważ osobiście nie przepadam za plastikowymi świniami - dla siebie wybrałem wersję Activ z welurem na fotelach i jestem z tego wyboru megazadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim autku (omega w dieslu a.d.1996) po wymianie 4 z 6 siec żarowych i nowiutkim aku autko odpalało na -20 stopniowym mrozie za pierwszym razem świece były zwykłe made in iskra filtr paliwa miał fabryczne podgrzewanie i wszystko działało największym wrogiem jest wytrącająca się parafina w przewodach paliwowych dlatego profilaktycznie już jesienią dolewałem depresator - nie wiem czy w Subaru jest dopuszczalne ich stosowanie ? Zima to ciężki żywot dla Diesla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

 

 

Osobiście stoję na stanowisku, że ceramiczne świece żarowe i (prawie :) ) w pełni naładowany akumulator stanowią 100% gwarancję bezproblemowego rozruchu do temperatury, w której nastapi blokada filtra paliwowego i że nie ma najmniejszej potrzeby kupowania dodatkowych ubranek.

 

Siema

 

Mi padły świece ceramiczne przy przebiegu 55000 co dziwnym jest bo paść nie powinny cóż pewnie znowu złośliwość rzeczy martwych......

 

P.S Kto płacił dodatkową kasę za skóry w outbacku ten frajer łącznie ze mną dlaczego, dlatego, że za dużo tej skóry w outbacku nie ma za to mamy zajebistą skaje w dodatku barwioną.....wiem bo byłem u kolesia który się zna i mi to teraz zmienia, żeby choć pachniało skórą, a nie eko-dermą

 

 

naturalna skóra jest w miejscach kontaktu z ciałem kierowcy i pasażerów. Reszta to ekologia. Praktyka masowo stosowana przez wielu producentów. Info o tym jest nawet w katalogu.

BTW: jak fachowiec od skóry załatwia sprawę bocznych poduszek w fotelach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...